Mivel a végleges nyomvonal egy egybefüggő zöld természetvédelmi területen halad, ezt figyelembe véve az elmúlt évtizedekben több alkalommal is inkább libegőt építettek volna sikó helyett. A sikló mégis megépül: a Hegyalja út Duna-közeli végétől a Citadella-sétányig tart majd. A 444.hu információi szerint a hegymenet egy föld alatti végállomásról indul, a sikló az Orom utca vonaláig alagútban, onnan pedig a föld felett halad majd. A 40 fő befogadására tervezett kabinok elvileg 72 másodperc alatt érnek fel a csúcsra. Persze, felmerül a kérdés, hogy a monopolhelyzetbe kerülő sikló mennyire befolyásolja majd a Citadellát érintő városnéző csomagok árát.
Az építkezés híreit az autóbuszos turisztikai cégek is izgatottan figyelik, korábban ugyanis felröppentek olyan hírek, hogy a sikló átadásával egyidőben teljesen kitiltanák a turistabuszokat a Gellért-hegyről, végül valószínűleg 13 férőhelyes parkoló épül, miközben inkább 30-40 busz számára volna szükség helyre.
Forrás: 444.hu