Felkészülten várják a főszezont a Tourinformok

A Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai koordinálásával működő turisztikai információs irodák már az utazás megkezdése előtt inspiráló kiadványokkal és személyre szabott ajánlatokkal segítik az utazni vágyókat. Az évi közel kétmillió megkeresést kezelő irodahálózat munkatársai emellett pihenésük helyszínén több, mint 30 féle szolgáltatással teszik teljesebbé a vendégek élményeit, ezzel akár hosszabb tartózkodásra ösztönözve őket. A május végén megrendezett Országos Tourinform Találkozó kiemelt témája volt az új szolgáltatások bemutatása, a helyi szolgáltatókkal való még szorosabb kapcsolattartás, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ bővítésével kapcsolatos tájékoztatás fontossága - tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szervezésében lezajlott kétnapos eseményre az irodahálózat munkatársai az országos hálózat 94 irodájából érkeztek Villányba. A rendezvényt megnyitó Juhász Szabolcs, az MTÜ szakmai igazgatója köszöntőjében kiemelte: „A Tourinformok a hazai kínálat legjobb ismerőiként több ezer turisztikai szolgáltatóval állnak napi kapcsolatban, így mára a helyi turizmus fontos szervezőerőivé, nélkülözhetetlen szereplőivé váltak. Az információnyújtás mellett komoly részt vállalnak a turisztikai szereplők tájékoztatásában is. Legyen szó az új, önkéntes turisztikai védjegyrendszer megismertetéséről, kampányok vagy éppen a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) felé nyújtott kötelező adatszolgáltatásra való felkészülés támogatásáról, az MTÜ mindig támaszkodhat a hálózatban megtestesülő szakértelemre” -hangsúlyozta az MTÜ szakmai igazgatója.



Az évente közel kétmillió megkeresést kezelő tourinformosok több, mint 30 féle szolgáltatással teszik teljesebbé a hazai tájainkon üdülők és kirándulók élményeit. Irodáikban emellett ajándéktárgyak, jegyértékesítés, csomagmegőrzés, kerékpár- és sporteszközbérlés, turisztikaikártya-értékesítés, mobiltelefon töltés, gyereksarok és akár kávézó is elérhető. Idén számos iroda vezetett be új szolgáltatást, indított tematikus túrákat. A magyar családok aktív élménykeresését segítő, közkedvelt Kajla-program útleveleit is szívesen lepecsételik. A pecsétgyűjtésre ugyancsak alkalmas, friss Kajlás-kiadványok is már országosan elérhetők a Tourinform irodákban. Nyitvatartásukról, elérhetőségeikről, új szolgáltatásaikról az MTÜ nagyközönségi honlapján, a Minőségi Díjat elnyert csodasmagyarorszag.hu/tourinform oldalon érdemes tájékozódni. „Bármikor is keressék – telefonon, e-mail-ben vagy személyesen – az irodákat, munkatársaik mindig szívvel és tudással segítenek” – tette hozzá Molnár Anita, a Tourinform Koordinációs Iroda vezetője.



A Tourinform Találkozó célja a szakmai partnerség erősítésén túl a hazai turisztikai kínálat naprakész ismeretének fejlesztése is, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy az irodák elismerten magas színvonalú munkát végezzenek. Az elmúlt évben például az országszerte 244 munkatárssal működő 94 irodájuk közel egyharmada ért el 90% feletti minősítést az MTÜ teljesítményértékelő rendszerében. Ehhez hozzájárulnak a rendszeres képzések és tréningek is. Az országos találkozó szakmai programjának résztvevői például bepillantást kaptak a Tourinform irodák digitális jelenlétéről szóló friss kutatás legújabb eredményeibe, illetve az információnyújtás generációs kihívásaival is megismerkedhettek.  A rendezvény fontos programpontja volt, hogy a szervezők a hagyományoknak megfelelően elismerésben részesítsék az 10, 15, 20, 25 és 30 éves jubilálást ünneplő Tourinform irodákat is.

A Tourinformok a hazai kínálat legjobb ismerőiként több ezer turisztikai szolgáltatóval állnak napi kapcsolatban. Az országos hálózattal rendelkező Tourinform irodák a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központtal (NTAK) kapcsolatos információnyújtásban is aktívan részt vesznek. Az irodák munkatársai településükön felkészülten segítik a hozzájuk forduló szolgáltatókat a felmerülő kérdésekben, a regisztráció folyamatában.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.