Felkészülten várják a főszezont a Tourinformok

A Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai koordinálásával működő turisztikai információs irodák már az utazás megkezdése előtt inspiráló kiadványokkal és személyre szabott ajánlatokkal segítik az utazni vágyókat. Az évi közel kétmillió megkeresést kezelő irodahálózat munkatársai emellett pihenésük helyszínén több, mint 30 féle szolgáltatással teszik teljesebbé a vendégek élményeit, ezzel akár hosszabb tartózkodásra ösztönözve őket. A május végén megrendezett Országos Tourinform Találkozó kiemelt témája volt az új szolgáltatások bemutatása, a helyi szolgáltatókkal való még szorosabb kapcsolattartás, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ bővítésével kapcsolatos tájékoztatás fontossága - tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szervezésében lezajlott kétnapos eseményre az irodahálózat munkatársai az országos hálózat 94 irodájából érkeztek Villányba. A rendezvényt megnyitó Juhász Szabolcs, az MTÜ szakmai igazgatója köszöntőjében kiemelte: „A Tourinformok a hazai kínálat legjobb ismerőiként több ezer turisztikai szolgáltatóval állnak napi kapcsolatban, így mára a helyi turizmus fontos szervezőerőivé, nélkülözhetetlen szereplőivé váltak. Az információnyújtás mellett komoly részt vállalnak a turisztikai szereplők tájékoztatásában is. Legyen szó az új, önkéntes turisztikai védjegyrendszer megismertetéséről, kampányok vagy éppen a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) felé nyújtott kötelező adatszolgáltatásra való felkészülés támogatásáról, az MTÜ mindig támaszkodhat a hálózatban megtestesülő szakértelemre” -hangsúlyozta az MTÜ szakmai igazgatója.



Az évente közel kétmillió megkeresést kezelő tourinformosok több, mint 30 féle szolgáltatással teszik teljesebbé a hazai tájainkon üdülők és kirándulók élményeit. Irodáikban emellett ajándéktárgyak, jegyértékesítés, csomagmegőrzés, kerékpár- és sporteszközbérlés, turisztikaikártya-értékesítés, mobiltelefon töltés, gyereksarok és akár kávézó is elérhető. Idén számos iroda vezetett be új szolgáltatást, indított tematikus túrákat. A magyar családok aktív élménykeresését segítő, közkedvelt Kajla-program útleveleit is szívesen lepecsételik. A pecsétgyűjtésre ugyancsak alkalmas, friss Kajlás-kiadványok is már országosan elérhetők a Tourinform irodákban. Nyitvatartásukról, elérhetőségeikről, új szolgáltatásaikról az MTÜ nagyközönségi honlapján, a Minőségi Díjat elnyert csodasmagyarorszag.hu/tourinform oldalon érdemes tájékozódni. „Bármikor is keressék – telefonon, e-mail-ben vagy személyesen – az irodákat, munkatársaik mindig szívvel és tudással segítenek” – tette hozzá Molnár Anita, a Tourinform Koordinációs Iroda vezetője.



A Tourinform Találkozó célja a szakmai partnerség erősítésén túl a hazai turisztikai kínálat naprakész ismeretének fejlesztése is, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy az irodák elismerten magas színvonalú munkát végezzenek. Az elmúlt évben például az országszerte 244 munkatárssal működő 94 irodájuk közel egyharmada ért el 90% feletti minősítést az MTÜ teljesítményértékelő rendszerében. Ehhez hozzájárulnak a rendszeres képzések és tréningek is. Az országos találkozó szakmai programjának résztvevői például bepillantást kaptak a Tourinform irodák digitális jelenlétéről szóló friss kutatás legújabb eredményeibe, illetve az információnyújtás generációs kihívásaival is megismerkedhettek.  A rendezvény fontos programpontja volt, hogy a szervezők a hagyományoknak megfelelően elismerésben részesítsék az 10, 15, 20, 25 és 30 éves jubilálást ünneplő Tourinform irodákat is.

A Tourinformok a hazai kínálat legjobb ismerőiként több ezer turisztikai szolgáltatóval állnak napi kapcsolatban. Az országos hálózattal rendelkező Tourinform irodák a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központtal (NTAK) kapcsolatos információnyújtásban is aktívan részt vesznek. Az irodák munkatársai településükön felkészülten segítik a hozzájuk forduló szolgáltatókat a felmerülő kérdésekben, a regisztráció folyamatában.


Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.
Indul a Zúzmara Express

Indul a Zúzmara Express 

Az utazás mellett olyan egyéni programlehetőségekre is lesz lehetőség, mint a téli piknikezés Andókúton, séta a Varbói tóhoz, de akár erdei túrákon is részt vehetnek az érdeklődők.
Régi szokásokkal űzik a telet Panyolán

Régi szokásokkal űzik a telet Panyolán 

Szatmári állatalakoskodó felvonulással űzik el a telet 2025. február 8-án (szombaton) Panyolán, a régi szokásokat megjelenítve.
Közel hároméves fennállása során nagyot ment a Pénzmúzeum

Közel hároméves fennállása során nagyot ment a Pénzmúzeum 

2022. március 15-ei nyitása óta több mint 300 ezren látogatták meg az intézményt.
Tizenhét magyar kastélyt épített fel egymaga, de ezek közül egy sem látogatható

Tizenhét magyar kastélyt épített fel egymaga, de ezek közül egy sem látogatható 

Magyar kastélyokat, számos hazai középületet, sőt, az Eiffel-tornyot is megépítette a pécsi illetőségű Szűcs Pál.
Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval

Zsolnay kerámiák otthona a szecessziós álomvilla – videóval 

Újabb Zsolnay remekművek kerültek a pesti ResoArt Villa bemutatótereibe.
Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon

Különleges témájú alkotások ezen a kiállításon 

A most nyíló Vízhez hasonló című kiállítás gerincét azok a művek adják, amelyek Stuttgartban készültek 1993-1995 között.
További fejlesztések Szigligeten

További fejlesztések Szigligeten 

A fejlesztés a 2021-ben befejezett szigligeti várfelújításra épül, amelynek következtében immáron éves szinten több mint 200.000 látogató érkezik a szigligeti várba, így magára a településre is.
Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről

Mi köti össze Budapestet Alicantéval? – MTÜ évértékelő 2024-ről 

Egyrészt a közvetlen légi járatok, másrészt az a tény, hogy 2024-ben Budapest és Alicante holtversenyben az első helyet szerezte meg a világon a városok közötti versenyben – vendégszám tekintetében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.