Az Európai Bizottság hangsúlyozza, hogy az utasok és jogaik erősebb védelme érdekében intenzíven dolgozik a légi utasok költségtérítésén, amennyiben közvetítő jegyértékesítőn keresztül foglalnak. Az ECTAA azonban úgy tapasztalja, hogy az Európai Bizottság részéről továbbra is hiányzik a megértés a visszatérítések kifizetésének menetét illetően azokban az esetekben, amikor közvetítőn keresztül vásárolja a jegyet az utas. Az ECTAA ezért egy nagyon jól alátámasztott érveket tartalmazó dokumentumot nyújtott be, amely részletesen elmagyarázza, hogy a közvetítők miért nem vállalhatják a repülőjegy-visszatérítések előfinanszírozásának kockázatát és terhét. Emellett egy másik találkozót is kért a szakmai szervezet a bizottságtól, hogy tovább egyeztessenek a témában.
Elhalasztotta az utazási csomagról szóló irányelv (PTD) felülvizsgálatát az Európai Bizottság. A PTD törvény módosításával az a bizottság terve, hogy tovább erősítse a fogyasztók jogainak védelmét, és még inkább szigorítsa az utazásszervezőkre vonatkozó előírásokat. Eredetileg júliusban tették volna közzé a törvényjavaslatot, amit közben szeptemberre halasztottak. A Jogérvényesülési és Fogyasztópolitikai Főigazgatóság 3 új forgatókönyv megvitatására küldött új kérdőívet az ECTAA-nak.
Júniustól új vasúti utasjogok
A június 7-én hatályba lépő 2021/782 rendelet új jogokat vezet be a vasúti utasok számára. Többek között új kötelezettséget ír elő az „egyéni vállalkozásnak” minősülő fuvarozók számára, hogy vasúti szolgáltatásaikat menetjegyként kínálják, amely átfogóbb védelmet nyújt az utasoknak abban az esetben, ha csatlakozási késés esetén az utazás megszakad. A fuvarozóknak valós idejű utazási információkat is kell nyújtaniuk az utasok számára. A rendelet új rendelkezéseket tartalmaz a jegyértékesítőkre vonatkozóan is. Többek között tájékoztatniuk kell az utasokat a fennakadásokról és késésekről, valamint arról, hogy jegyük átszállójegy-e. Ennek elmulasztása esetén a jegyértékesítő felelősségre vonható.