November közepén indította el az MTÜ téli kampányát, amely az ország gyógy- és termálvízkincsét, világszínvonalú fürdőit népszerűsíti. A hazai „Kikapcsol, gyógyít, feltölt" szlogennel egy időben, azonos üzenettel jelentek meg a reklámok Németországban, Ausztriában, Franciaországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. Az MTÜ a téli imázskampány keretében olyan globális médiapiaci partnerekkel dolgozik együtt, mint a New York Times, a Le Figaro, a National Geographic, vagy Condé Nast Traveller. Az online és social media kommunikáció mellett pedig nagy hangsúlyt kapnak a televíziós és print megjelenések is. Az utazásokkal kapcsolatos döntési folyamatban mára megkerülhetetlen szereplőkké váltak az online utazási irodák is, így a kampányfilm az Expedia és az eDreams Odigeo felületein is megjelenik. Mindezek mellett pedig a légimarketing együttműködéseknek köszönhetően a hirdetések a British Airways, Jet2 és KLM légitársaságok oldalain is láthatóak.
Az MTÜ a kampány tervezésekor ezúttal is big data állományára támaszkodott, az adatelemzés során figyelembe vette a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerben szereplő előfoglalási adatokat is. Emellett fontos szempont volt az is, miképpen tudja a kampánnyal leghatékonyabban segíteni az elmúlt hetekben, hónapokban nehéz helyzetbe került hazai turisztikai szolgáltatókat is.
„Látható, hogy a kialakult energiaválság által leginkább érintett turisztikai szolgáltatók között nagy számban találhatók fürdők; ezért is kerültek a téli kampány fókuszába. Célunk, hogy a rendelkezésünkre álló marketingkommunikációs eszközökkel széles körű láthatóságot biztosítsunk számukra, hogy minél több belföldi és külföldi utazót elérve hívjuk fel a figyelmet Magyarország világszínvonalú gyógy- és termálvíz kincsére, valamint az erre épülő hazai fürdőkultúrára. Bízunk abban, hogy a kampány jelentős mértékben hozzájárul a magyar fürdők forgalmának növekedéséhez" − mondta el Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.
Az elkezdett munka folytatásaként az MTÜ november végétől tervezi az adventi időszakot meghatározó események, hagyományos karácsonyi vásárok belföldi és nemzetközi népszerűsítését is. A kiemelt turisztikai vonzerőt és értéket képviselő színvonalas vásároknak, az ezekhez kapcsolódó kulturális rendezvényeknek, az ott részt vevő tradicionális termékeket előállító kézműveseknek, gasztronómiai szolgáltatóknak szintén nagy segítséget jelenthetnek az itthon és a környező országokban megjelenő reklámok.
A forgalomélénkítés mellett - az MTÜ javaslatai alapján – jelentős segítséget kapnak a turisztikai vállalkozások terheik csökkentésében, gazdasági helyzetük javításában. A kormány által elfogadott turisztikai intézkedés-csomag 30 milliárd forinttal támogatja közel 100 ezer kis- és középvállalkozó működését. A kormányzati segítségnyújtás leggyorsabb és leghatékonyabb módja a bevétel utáni 4%-os turizmusfejlesztési hozzájárulás megfizetésének 2022. október 1. és 2023. március 31. közötti felfüggesztése. További könnyítést jelent, hogy az ágazatban dolgozóknak legfeljebb 24 havi munkaidőkeret rendelhető el. A Széchenyi Pihenő Kártya alszámláinak megszüntetésére javaslat készül. A vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók adatszolgáltatási kötelezettsége az NTAK felé 2023. július 1-re módosul. A szálláshely-szolgáltatók továbbra is mentesülnek a 14 év alattiak okmányának beolvasási kötelezettsége alól. A magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek esetében pedig az első szálláshely-minősítés regisztrációjának határideje egy évvel, 2024. január 1-re kitolódik.