Forgalomélénkítő kampánnyal segíti az MTÜ a hazai fürdőket

„Kikapcsol, gyógyít, feltölt" − ezzel a szlogennel indította el a napokban a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legújabb, hazánk gyógyfürdőit a középpontba állító belföldi és nemzetközi kampányát. A témaválasztás nem véletlen: az MTÜ marketingkommunikációs eszközeivel az energiaválság miatt nehéz helyzetbe került turisztikai szolgáltatókat támogatja. A reklámkampány célja, hogy a forgalomélénkítés által növekedjen a szolgáltatók bevétele, ami hozzájárulhat az energiaköltségek kigazdálkodásához- tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

November közepén indította el az MTÜ téli kampányát, amely az ország gyógy- és termálvízkincsét, világszínvonalú fürdőit népszerűsíti. A hazai „Kikapcsol, gyógyít, feltölt" szlogennel egy időben, azonos üzenettel jelentek meg a reklámok Németországban, Ausztriában, Franciaországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. Az MTÜ a téli imázskampány keretében olyan globális médiapiaci partnerekkel dolgozik együtt, mint a New York Times, a Le Figaro, a National Geographic, vagy Condé Nast Traveller. Az online és social media kommunikáció mellett pedig nagy hangsúlyt kapnak a televíziós és print megjelenések is. Az utazásokkal kapcsolatos döntési folyamatban mára megkerülhetetlen szereplőkké váltak az online utazási irodák is, így a kampányfilm az Expedia és az eDreams Odigeo felületein is megjelenik. Mindezek mellett pedig a légimarketing együttműködéseknek köszönhetően a hirdetések a British Airways, Jet2 és KLM légitársaságok oldalain is láthatóak.

Az MTÜ a kampány tervezésekor ezúttal is big data állományára támaszkodott, az adatelemzés során figyelembe vette a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerben szereplő előfoglalási adatokat is. Emellett fontos szempont volt az is, miképpen tudja a kampánnyal leghatékonyabban segíteni az elmúlt hetekben, hónapokban nehéz helyzetbe került hazai turisztikai szolgáltatókat is.

„Látható, hogy a kialakult energiaválság által leginkább érintett turisztikai szolgáltatók között nagy számban találhatók fürdők; ezért is kerültek a téli kampány fókuszába. Célunk, hogy a rendelkezésünkre álló marketingkommunikációs eszközökkel széles körű láthatóságot biztosítsunk számukra, hogy minél több belföldi és külföldi utazót elérve hívjuk fel a figyelmet Magyarország világszínvonalú gyógy- és termálvíz kincsére, valamint az erre épülő hazai fürdőkultúrára. Bízunk abban, hogy a kampány jelentős mértékben hozzájárul a magyar fürdők forgalmának növekedéséhez" − mondta el Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

Az elkezdett munka folytatásaként az MTÜ november végétől tervezi az adventi időszakot meghatározó események, hagyományos karácsonyi vásárok belföldi és nemzetközi népszerűsítését is. A kiemelt turisztikai vonzerőt és értéket képviselő színvonalas vásároknak, az ezekhez kapcsolódó kulturális rendezvényeknek, az ott részt vevő tradicionális termékeket előállító kézműveseknek, gasztronómiai szolgáltatóknak szintén nagy segítséget jelenthetnek az itthon és a környező országokban megjelenő reklámok.

A forgalomélénkítés mellett - az MTÜ javaslatai alapján – jelentős segítséget kapnak a turisztikai vállalkozások terheik csökkentésében, gazdasági helyzetük javításában. A kormány által elfogadott turisztikai intézkedés-csomag 30 milliárd forinttal támogatja közel 100 ezer kis- és középvállalkozó működését. A kormányzati segítségnyújtás leggyorsabb és leghatékonyabb módja a bevétel utáni 4%-os turizmusfejlesztési hozzájárulás megfizetésének 2022. október 1. és 2023. március 31. közötti felfüggesztése. További könnyítést jelent, hogy az ágazatban dolgozóknak legfeljebb 24 havi munkaidőkeret rendelhető el. A Széchenyi Pihenő Kártya alszámláinak megszüntetésére javaslat készül. A vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók adatszolgáltatási kötelezettsége az NTAK felé 2023. július 1-re módosul. A szálláshely-szolgáltatók továbbra is mentesülnek a 14 év alattiak okmányának beolvasási kötelezettsége alól. A magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek esetében pedig az első szálláshely-minősítés regisztrációjának határideje egy évvel, 2024. január 1-re kitolódik.


Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.