Gerillamarketing a Mátrában

Gyöngyösön tanuló középiskolások és főiskolai hallgatók népszerűsítik hamarosan a Mátrát.

Ismerd meg és mondd el! – ezzel a jelszóval toboroz diákokat a Gyöngyös-Mátra TDM a térség turizmusának népszerűsítése érdekében. A leghitelesebb marketing a „szóbeszéd”, ezért a Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület úgy döntött, személyesen mutatja meg a Mátra turisztikai célpontjait a városban tanuló diákoknak, akik között a helyiek mellett szép számmal találhatóak vidékiek is - tájékoztatott a Gyöngyös-Mátra TDM menedzsere, Benkő Béla.

A bevált marketingcsatornák mellett új eszközöket is bevet a TDM a turizmus élénkítése érdekében. Gyöngyösön jó néhány középiskola és egy főiskola is működik. Több ezer olyan bejáró diák tölti itt hétköznapjait, akik a város és a Mátra idegenforgalmi célpontjait talán alig ismerik, s még kevésbé az új attrakciókat és fejlesztéseket. Ők lehetnek azok akik, este vagy hétvégén hazaérkezve, pontos információkat szállítanak a Gyöngyös és a Mátra látnivalóiról. Olyanokról, melyek mellett talán minden nap elsétálnak.

A diákok részére szervezett városnézések előkészítése már elkezdődött Gyöngyösön. Elsőként az iskolák vezetőivel egyeztetett a Gyöngyös-Mátra TDM. Az itt megjelent iskolaigazgatók a gólyatáborok programjába is beintegrálnák az ötletet. Gyöngyös város hivatalosan is beillesztette az újszerű megoldást 2017-2022 kulturális koncepciójába. A beavatott önjelölt fiatal idegenvezetők pedig a későbbiekben egyszerűen csak teszik a dolgukat: megismerik a kínálatot, és ha tetszik, beszélnek róla. Ezzel újabb élményeket, látogatókat és vendégéjszakákat generálva.

A látnivalók megismerésén túl az egyesület célja ezzel a kampánnyal, hogy az itt lakókban tudatosuljon, hogy egy turisztikailag releváns helyen élnek, ahol lépten-nyomon turistákkal találkozhatnak, illetve a pontos tájékoztatáson túl nem csak az tartjuk, fontosnak tárgyi tudás legyen, hanem az is, hogy a lakosságban kialakuljon a turisták iránti fogadókészség. 


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.