Ismerd meg és mondd el! – ezzel a jelszóval toboroz diákokat a Gyöngyös-Mátra TDM a térség turizmusának népszerűsítése érdekében. A leghitelesebb marketing a „szóbeszéd”, ezért a Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület úgy döntött, személyesen mutatja meg a Mátra turisztikai célpontjait a városban tanuló diákoknak, akik között a helyiek mellett szép számmal találhatóak vidékiek is - tájékoztatott a Gyöngyös-Mátra TDM menedzsere, Benkő Béla.
A bevált marketingcsatornák mellett új eszközöket is bevet a TDM a turizmus élénkítése érdekében. Gyöngyösön jó néhány középiskola és egy főiskola is működik. Több ezer olyan bejáró diák tölti itt hétköznapjait, akik a város és a Mátra idegenforgalmi célpontjait talán alig ismerik, s még kevésbé az új attrakciókat és fejlesztéseket. Ők lehetnek azok akik, este vagy hétvégén hazaérkezve, pontos információkat szállítanak a Gyöngyös és a Mátra látnivalóiról. Olyanokról, melyek mellett talán minden nap elsétálnak.
A diákok részére szervezett városnézések előkészítése már elkezdődött Gyöngyösön. Elsőként az iskolák vezetőivel egyeztetett a Gyöngyös-Mátra TDM. Az itt megjelent iskolaigazgatók a gólyatáborok programjába is beintegrálnák az ötletet. Gyöngyös város hivatalosan is beillesztette az újszerű megoldást 2017-2022 kulturális koncepciójába. A beavatott önjelölt fiatal idegenvezetők pedig a későbbiekben egyszerűen csak teszik a dolgukat: megismerik a kínálatot, és ha tetszik, beszélnek róla. Ezzel újabb élményeket, látogatókat és vendégéjszakákat generálva.
A látnivalók megismerésén túl az egyesület célja ezzel a kampánnyal, hogy az itt lakókban tudatosuljon, hogy egy turisztikailag releváns helyen élnek, ahol lépten-nyomon turistákkal találkozhatnak, illetve a pontos tájékoztatáson túl nem csak az tartjuk, fontosnak tárgyi tudás legyen, hanem az is, hogy a lakosságban kialakuljon a turisták iránti fogadókészség.