A rendezvényen Katona Ilona, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. regionális marketing igazgatója, valamint Komoróczki Alíz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője köszöntötte a résztvevőket, majd bepillantást adtak a régióban és városukban végzett szakmai munkájukba. Ezt követően Kovács Györgyi, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. Budapest Kártya Divízió vezetője adott tájékoztatást a belföldi fókuszú Budapest-kártya bevezetéséről. A program további részében Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi igazgatója összevetette a hazai hálózat működését az turisztikai információs rendszer nemzetközi gyakorlatával, majd dr. Bocsi Andrea, a társaság Projekt Irodájának vezetője számolt be a Tourinform-hálózat aktualitásairól.
A szakmai konferencia keretében Mártonné Máthé Kinga átadta a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint a Tourinform Szövetséggel közösen gratuláltak a 2015. év díjazottjainak, az Év Tourinformátora díj aranyérmesének, Liptákné Juhász Anikónak Vásárosnaményból és ezüstérmesének, Szabó Renátának Veszprémből, továbbá az Év TDM menedzserének, Máyerné Bocska Ágnesnek Kaposvárról. A konferenciát a Tourinform Szövetség közgyűlése zárta.
A Tourinform-szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. A Tourinform irodák a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM-szervezetek finanszírozásában működnek.
Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal.
Az évente több mint 1,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal forgalmat generálnak, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.
A Tourinform irodák feladatai:
- turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;
- vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a kistérségben;
- turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;
- naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;
- kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)
Forrás: Magyar Turisztikai Ügynökség