Mint ezzel kapcsolatos legfrissebb közleményükből kiderül, az SS25-ös szezon
középpontjában az új generációs tervezők, regionális együttműködések, valamint a Conscious by BCEFW, tudatosságra ösztönző kategória állnak.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 14. alkalommal szervezi meg a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét. A BCEFW bemutatóinak, prezentációinak és a népszerű Fashion Hub-nak a Millenáris ad otthont, amely impozáns épületeivel és zöld felületeivel sokoldalú programoknak ad lehetőséget.
Eddig soha nem látott számban, közel 100 tervező jelentkezett a BCEFW-re, akik mind Budapesten szeretnék bemutatni kollekciójukat.
Közülük az Advisory Board, a nemzetközi szinten is elismert szakemberekből álló tanácsadó testület határozta meg a BCEFW szakmai kritériumrendszere alapján a résztvevő márkák körét.
A hétvégi bemutatókon, a Millenáris G épületben elismert magyar és régiós márkák kollekciójával találkozhat a közönség. Az MDDÜ kiemelt célja, hogy régiós együttműködéseivel hosszú távon szorosabbra fonja szakmai kapcsolatait a régió divat szervezeteivel és a divatheteket szevező ügynökségekkel, így a magyar márkák mellett minden eddiginél nagyobb számban debütálhatnak a szlovák, szlovén, szerb, ukrán, román, lengyel, valamint bosznia-hercegovinai márkák kollektív bemutatók és prezentációk keretében.
A BCEFW programjában idén több mint 30 fiatal tervező vonultatja fel kollekcióját a Young Talents és New Generation prezentációkon és kollektív divatbemutatókon.
A Magyar Divat & Design Ügynökségben egyik zászlóshajó projektünk a BCEFW. Szezonról szezonra több ezer fős közönség érkezik a rendezvényre, ahol az eddigi 13 alkalommal összesen 67 magyar és 44 régiós divatmárka mutatkozott be, nemzetközi influencerek és hazai véleményvezérek tudósítottak az eseményekről. A mostani rekordszámú, közel 100 tervezői jelentkezés bizonyítja a BCEFW meghatározó pozícióját, és jelzi, hogy a hazai és régiós szakmai közösségben is ez az a platform, amelyet a márkák választanak kollekciójuk bemutatásához.
– emelte ki Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordít a környezeti és társadalmi felelősségvállalás kérdéskörére, így az SS25 szezonban az Advisory Board javaslatai mentén kialakított új, fenntarthatóság fókuszú kategóriát vezetett be.
Az ökotudatos gondolkodás népszerűsítését a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés tovább erősíti. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.
A korábbi években népszerűvé vált
Fashion Hub idén is ingyenes programokkal várja a nagyközönséget a Millenáris Nemzeti Táncszínházban a BCEFW hétvégéjén.
A szervezők magyar és angol nyelven, szakmai előadásokkal és beszélgetésekkel, workshopokkal, valamint bemutató márkák prezentációival készülnek érdeklődők, különös tekintettel a fiatal generáció számára.
A Budapest különböző pontjain, és egyes vármegyeszékhelyeken megrendezett sokszínű side eventek a divathét teljes ideje alatt látogathatóak – az eligazodást a külső helyszíneken elhelyezett nyomtatott Fashion Map térképek segítik.