A 360 Design Budapestnek az Adria-palota ad otthont 2023-ban. A többszörösen díjazott, design szakmai rendezvény célja, hogy 360 fokban mutassa be a hazai designkultúrát, támogassa a feltörekvő és már ismert alkotókat, edukáljon, valamint mindenki számára elérhetővé tegye az alkotók munkáját, ösztönözzön a magyar design és lakberendezési termékek vásárlására. A turisztikai és vendéglátóipari szereplők, valamint kreatív és kulturális, ágazati oktatási intézmények, építőipari és design vállalkozások bevonásával a programsorozat egy regionális, élményalapú, a CEE országokban egyedülálló design programsorozattá fejlődik.
"A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) stratégiai célkitűzése, hogy a hazai divat és design szektor a regionális piac központjává váljon. A 360 Design Budapesten a magyarok mellett, a régió öt országának alkotói mutatkoznak be, valamint nemzetközi sajtó képviselői is ellátogatnak az eseményre, akiket ez alkalommal is ún. hospitality tour keretében látunk vendégül a rendezvénysorozat idejére, bemutatva nekik Budapest kulturális és művészeti értékeit.", mondta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
Az esemény fontos újítása, hogy a formatervezők mellett ipar- és képzőművészek is csatlakozhattak a kiállítók köréhez. Három kategóriában – Brand / Product, Collectible Design és Prototípusok / Digitális tervek – jelentkezhettek az alkotók, továbbá a rendezvény valamennyi elemében kiemelt szerepet kap a fiatal tehetségek bemutatkozása. Minden eddiginél nagyobb számban, összesen 70 pályázat érkezett az MDDÜ felhívására, akik közül 27-en feltörekvő tervezőként adták le jelentkezésüket. A szakmai zsűri választása alapján, közel 60 alkotó, több mint 160 alkotása lesz megtalálható a kiállításon, köztük 15 pályakezdő munkája, továbbá 10 regionális tervező és művész tárgya érkezik a helyszínre Ausztriából, Csehországból, Horvátországból, Lengyelországból és Ukrajnából.
Bonta Gáspár, a 360 Design Budapest kurátora rendkívül látványos koncepcióval készült a rendezvényre, amely az Adria-palota belső terét a JAB ANSTOETZ, a világ egyik vezető lakástextil vállalata által biztosított térelválasztókkal tarkítva teremti meg azt a különleges világot, amelyben értelmezhető, vagy sokszor újra értelmezhető az alkotói látásmód. A kiválasztott tárgyak és termékek széles skálán mutatják be, hogy a művészi látásmód és a funkcionalitás hogyan ölthet testet egyedi alkotásokban.
A 360 Design Budapest kilépve az Adria-palota és a kiállítótér falai közül a főváros számos pontján várja a design és művészeti világra nyitott közönséget. A rendezvénysorozat együttműködő partnere az Art Market Budapest, az Iparművészeti Múzeum, a Czechdesign az idei évben pedig a Code Showroommal, a Solinfo Grouppal, a Virág Judit Galériával és a FIKSZ-szel bővült az együttműködők köre.
„Partnereinkkel együtt 2023-ban egy régiós szinten kiemelkedő, rendezvénysorozatot hoztunk létre, amelynek Rossana Orlandi, a nemzetközi designszcéna elismert nagykövete – a design LAB curated by Rossana Orlandi inkubációs programunk kurátora – lesz a kiemelt vendége”, emelte ki a programokkal kapcsolatban Forintos-Szűcs Anita általános vezérigazgató-helyettese.
A rendezvény hetének ideje alatt galériák, múzeumok, showroomok színesítik a kapcsolódó programok, ún. side eventek körét.
A rendezvénysorozat mindenki számára ingyenesen látogatható.
Forrás: MDDÜ / Turizmus Online