Európai hagyomány
Európában – különösen a nyugati felén – egyre népszerűbb a biciklizés. A kerékpárral való közlekedés terjedt el, nem pedig a sportágként való alkalmazása. Nyugat-Európában egyáltalán nem ritka, hogy a tanulók az iskolába, a dolgozók a munkahelyre, az aranykorúak a közértbe biciklivel járnak. Fontos ez mind a mozogni vágyóknak, mind mindenki másnak, hiszen mindamellett, hogy kevésbé szennyezik a természetet, a saját egészségünket is javítja egy napi kerékpározás. Ebben Hollandia élen jár, de Németországban is divat lett a kerékpározás, városi keretek közt. A Nyugat-balatoni kisváros Budapesttel és Esztergommal karöltve, Magyarországon harmadmagukkal mondhatja el magáról, hogy Amsterdamot meghazudtoló zöld gondolkodásmóddal újított.
A HeBi célja – rutinszerű sportolás megteremtése
A projekt összköltsége 237.900 euró, melyből 95% Európai Uniós strukturális alap forrásfinanszírozás. Ez azt jelenti, hogy a beruházás 95%-át az EU, 5%-át a pályázó fizette.
Horvátországgal közös pályázat
A Kerékpáros Oázis névre hallgató megnyert pályázat keretében, jelentős a Horvátországgal tartott kooperáció – derül ki egy 2014 augusztusában megírt hévízi önkormányzati jelentésből. A horvátok, mivel újoncok az Európai Unió intézményében, előnyt élveznek az EU pályázatok lehívásában, tekintettel továbbá arra is, hogy rengeteg a fejleszteni való infrastruktúra. Hévíz és Horvátország kapcsolata erre a szakmaiságra épül, illetve arra, hogy Kapronca is megpróbálja közösségi közlekedését fejleszteni, déli szomszédainknak elsősorban erre hasznos a kerékpáros rendszer. Hévízen ennek turisztikai jelentősége van, alapvetően az, hogy az ember a dokkolók – kerékpár leadásra és felvételre kialakított helyek - közötti fél órában el tudjanak jutni a turisztikailag frekventált helyekre. Például a belvárosból Egregyre, és vissza.
Célpont a lakosság
A sikeres bevezetés kapcsán Hévíz már tervezi a folytatást, a jelenlegi rendszert szeretnék bővíteni és nyitni a lakossági felhasználók irányába. A felhasználást úgy terjesztenék ki, hogy abban a városlakók igényeit tartanák elsődlegesen szem előtt. Tehát, hogy a lakóhelyekről gyorsabban, könnyeben elérhetők legyenek az intézmények, munkahelyek. - fejtette ki álláspontját az alpolgármester.
Tudatos, sportos irány
Tudvalevő, hogy az aktív turizmus iránya egyértelműen az egészségtudatos életvitel, melynek része a kerékpáros közlekedés. Ezért érzi a hévízi menedzsment mind kifizetődő, mind egészség-orientált megoldásnak a biciklizésre ösztönzést.
A tesztidőszak sikeres volt
Kepli József alpolgármester véleménye szerint a tavaly nyár végén záruló kritikus tesztidőszakban a város kerékpár-kölcsönzési rendszere a pár kisebb műszaki gikszert leszámítva, bőven megállta a helyét. A jelentésnek megfelelően a HeBi nem pusztán zökkenőmentesen, de hasznosan is működik, eddig rengeteg turista vette igénybe a bicikliket. A kerékpárokat túlnyomó részt német látogatók használják, havi szinten átlagosan a HeBi 1650 bérlőt számlált a tesztidőszak végén. Kepli reménykedik, hogy a városi bringa lehetőségeit a vakációzók mellett a hévíziek is kihasználják majd – állt a tesztidőszak után készített önkormányzati jelentésben.
Forrás: Vendég & Hotel Online