Húsvét: kiugróan magas volt a költés a SZÉP kártyákról

Az előző évhez képest most 2,1 milliárd forinttal költöttek többet, így összesen 3 milliárd 470 millió forintot fordítottak pihenésre, kikapcsolódásra, feltöltődésre és élményszerzésre ebben a négy napban. A legnagyobb, több mint 6-szoros emelkedést a kártyás költésekben a szállásadóknál mérték, de a vendéglátóhelyek is dupláztak tavalyhoz képest, a szabadidős tevékenységeknél pedig másfélszeres volt a növekedés - tájékoztatta lapunkat a társaság.

A területen piacvezető OTP Pénztárszolgáltató részletes, szolgáltatási ágakra bontott adatai szerint a szálláshelyeken tavaly húsvétkor 107, míg idén ennek többszörösét, 608 millió forintot költöttek az OTP SZÉP kártyabirtokosok. A legnagyobb bevételt 2021-hez hasonlóan 2022-ben is a vendéglátóhelyek könyvelhették el, a tavalyi, 809 milliós eredményt lényegében megduplázva, 1,6 milliárd forintot megközelítő forgalmat jegyezhettek. Egyéb szabadidős szolgáltatásokra másfélszer akkora összeget, csaknem 700 millió forintot fordítottak a SZÉP-kártyások idén. A jogszabálymódosításnak köszönhetően ebben az évben az élelemiszerboltok is felkerültek az elfogadóhelyek listájára, félmilliárd forint körüli bevétellel.
„A közel 3,5 milliárd forintos húsvéti költés azt mutatja, hogy a hűvösebb idő ellenére is rengetegen pihentek, töltődtek fel az OTP SZÉP kártya segítségével. Legyen szó belföldi utazásról vagy élményszerzésről, a hosszúhétvégék, vagy akár hosszabb nyaralások tartalmas eltöltéséről, egyre többen ismerik fel és használják ki a kártyában rejlő lehetőségeket” – nyilatkozta Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője.

Az OTP Pénztárszolgáltató idei, első negyedéves adatai is a SZÉP-kártya egyre erősödő népszerűségéről tanúskodnak. 2022 első három hónapjában csaknem 56 ezer új kártyabirtokost regisztráltak, a tavalyi első negyedévben ez a szám 50 ezer körül alakult. Az OTP SZÉP kártyákra feltöltött összeg több mint ötödével emelkedett ugyanebben az időszakban: 2021-es első negyedévében 72,5, 2022 első három hónapjában pedig közel 89 milliárd forintot tettek ki a befizetések. Az igazán nagy, 80 százalékot is meghaladó ugrás a költésekben mutatkozott, hiszen idén az első negyedévben 70 milliárd forintot meghaladó összeget fizettek a szolgáltatásokért a kártyatulajdonosok, szemben a megelőző év azonos időszakának 38,6 milliárd forintos kiadásával.


A feltöltések összegének emelkedése azt jelzi, hogy egyre több munkáltató ajánlja fel dolgozóinak a munkabér melletti többletjuttatásként a SZÉP-kártyát. A költések megugrása pedig azt mutatja, hogy a munkavállalók szívesen élnek a felkínált cafeteria lehetőséggel. A szolgáltatók - mint az az idei húsvéti ünnepek forgalmi adataiból is látszik – ezzel szintén jól járnak. A SZÉP-kártya indulásakor a cél az volt, hogy a családok pihenésének és élményszerzésének támogatása mellett stabil bevételi forrást biztosítson a hazai turizmus és vendéglátás számára. Az idei húsvéti adatok is egyértelműen megerősítették, hogy az OTP SZÉP kártya beváltotta ezeket a reményeket.


Holttestet találtak a Balatonban

Holttestet találtak a Balatonban 

Egész éjszakába nyúló kutató tevékenységet folytatott a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának egyik mentőegysége.
Nem lesz többet Balaton Sound?

Nem lesz többet Balaton Sound? 

A rendezvény esetleges megszűnéséről már korábban is felreppentek pletykák.
Így kerülhetőek el a nyári balesetek

Így kerülhetőek el a nyári balesetek 

A nyári szabadságok veszélyeire figyelmeztetnek a szakértők.
Itt az elmúlt időszakot elemző, legfrissebb Turizmus Konjunktúra Index

Itt az elmúlt időszakot elemző, legfrissebb Turizmus Konjunktúra Index 

A VIMOSZ szakmai társszervezetekkel közösen havi gyakorisággal méri a turizmusban a konjunktúra várható alakulását és publikálja a Turizmus Konjunktúra Indexet.
Sétáló Utca Zene programsorozat Keszthelyen

Sétáló Utca Zene programsorozat Keszthelyen 

A keszthelyi sétálóutcán felállított színpadon keszthelyi és keszthelyi kötődésű zenészek mutatják be produkcióikat a júliusi és augusztusi estéken.
Kulturális turizmus díj  pályázat - hazai településeknek

Kulturális turizmus díj pályázat - hazai településeknek 

Megnyílt a jelentkezési és jelölési lehetőség a 6. Art is Business Díjra.
Zendaya beköltözött a Madame Tussauds-ba

Zendaya beköltözött a Madame Tussauds-ba 

Zendaya egy igazán különleges teremben kapott helyet...
 Látványos Disney szökőkút-show érkezik Budapestre

Látványos Disney szökőkút-show érkezik Budapestre 

A Disney idén nyáron egy különleges műsorral örvendezteti meg a közönséget, kicsiket és nagyok egyaránt elrepítve egy kalandokkal, varázslattal és felejthetetlen hősökkel teli világába
Egyedi koncepció, festői környezet - ez a Váralja Akusztik

Egyedi koncepció, festői környezet - ez a Váralja Akusztik 

Boldogkőváralja kivételes helyszínén, a Téka tábor festői környezetében jön idén is a rusztikus könnyűzenei fesztivál 2024 augusztus 9-10-11 között.
Beindult a koncertszezon a fertődi kastély falai között

Beindult a koncertszezon a fertődi kastély falai között 

A fertődi Esterházy-kastély csodálatos Apolló-terme ad otthont az immár hagyományosnak számító nyári programsorozatnak.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.