Idén is 7 helyet javított Budapest mint küldőpiac

A Mastercard legnépszerűbb úti célokat listázó felmérése szerint az utazási kedv világszerte magabiztosan növekedett az elmúlt évtizedben. Ezek alapján, 2009 óta kiugró arányban, 76 százalékkal emelkedett világszerte a külföldre utazók száma.

Magyarország, és azon belül is Budapest népszerűsége az átlagosnál jóval dinamikusabban növekedett: az ide a látogatók száma mintegy kétszeresére nőtt 2009 óta. Míg 2009-ben 3,6 millióan jöttek Budapestre, 2017-ben már 6 millióan, 2018-ban pedig majdnem ennek duplája, 7,1 millió vendég érkezett hozzánk. A Mastercard jelentése szerint egy év alatt a legalább egy vendégéjszakát itt töltő utazók száma 7,8 százalékkal, az elköltött összeg pedig 7,3 százalékkal emelkedett. Így Budapest Európában a hetedik leggyorsabban növekedő úti cél lett 2018-ban.

A vendégek átlagosan 5 éjszakát töltenek a magyar fővárosban. A Mastercard Global Destinations Cities Index nevű kutatása a világ 200 leglátogatottabb városát rangsorolja minden évben, amit a külföldi szállóvendégek létszáma, az eltöltött éjszakák száma és az utazók költései alapján állítanak össze. Az éves lista mellett idén az elmúlt évtized eredményeit is értékelték.

A Mastercard rangsorának élén idén ismét Bangkok áll: a thai fővárosba több mint 22 millióan látogatottak el, a második-harmadik helyen pedig Párizs és London végeztek valamivel több mint 19 millió látogatóval. A top 10-ben szereplő városok közül egyedül Londonba utaztak kevesebben, itt 4 százalékkal esett az oda érkező vendégek száma. Ha a szállóvendégek költését nézzük, Dubai magasan vezeti a listát, ebben a városban naponta 553 dollárt költenek átlagosan a külföldiek. A szaúd-arábiai Mekka tartja tavalyi 2. helyét, Bangkok pedig a 3. ezen a listán.

Az elmúlt tíz év távlatában

A Mastercard jelentéséből három jelentős trend rajzolódik ki: egyrészt az utazási kedv átfogó növekedése világszerte, másrészt a nagyvárosok dominanciája az úti célok tekintetében, végül az ázsiai csendes-óceáni térség népszerűségének növekedése. 2009 óta minden vizsgált országban átlagosan évi 6,5 százalékkal nőtt az oda érkező külföldi vendégek száma, akik évről-évre többet is költöttek 7,4 százalékkal. Bár a kisvárosok idegenforgalma is jelentős mozgást mutatott, a top 10 legnépszerűbb úti cél mégis nagyrészt változatlan maradt: London, Párizs, és Bangkok 2010 óta áll az első három helyen, ebből Bangkok az utóbbi hét évben hatszor lett a legnépszerűbb város. A legdinamikusabb növekedést az ázsiai csendes óceáni térségében fekvő városok mutatták: 2009 óta éves szinten 9,4 százalékkal emelkedett az ide utazók száma. A második helyen Európa áll, ahol ugyanez az arány 5,5 százalék.

A módszertanról

A Mastercard felmérése, ami nyilvánosan elérhető adatbázison valamint a Mastercard saját kutatásain alapszik, 200 országot rangsorol annak megfelelően, hogy hány külföldi vendéget fogadtak legalább egy vendégéjszakára, és az utasok mekkora összeget költöttek az adott célpontban az ott tartózkodásuk során. A jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának növekedéséről. A jelentés nem a Mastercard kártyaforgalmi adataira épül. A Mastercard, mint globális technológiai partner, speciális információkkal segíti a turisztikai iparág helyi szereplőit. A technológiai vállalat kutatásában azt vizsgálta, hová utaznak a legtöbben, pontosan mire és mennyit költenek. Az ilyen, és ehhez hasonló statisztikák segítségével a helyi szereplők pontos képet kapnak az oda látogatók fogyasztói szokásairól, ami lehetővé teszi számukra, hogy később személyre szabott, valós igényekhez igazodó szolgáltatást nyújtsanak. Emellett, a Mastercard létrehozta a City Possible-t, ami a városok, kutató intézetek, és magán szervezetek közötti globális együttműködést segít elő.

Forrás: Turizmus Online


New York és Cannes után Tiszafüreden ez a kiállítás

New York és Cannes után Tiszafüreden ez a kiállítás 

15 éves alkotótehetség varázsolja el Tiszafüredet.
Gyereknapi programok a repülős múzeumban

Gyereknapi programok a repülős múzeumban 

Gyereknap alkalmából idén is színes programokkal várja a kiránduló családokat RepTár Szolnoki Repülőmúzeum.
Az év természetfotósa pályázat átigazolt a Varázslatos Magyarországhoz

Az év természetfotósa pályázat átigazolt a Varázslatos Magyarországhoz  

2025-től az ország egyik legnagyobb természetfotós és természetvédelmi szervezete, a Varázslatos Magyarország rendezi meg Az év természetfotósa pályázatot.
Pajtalátogatások és fényinstallációk az Őrségben

Pajtalátogatások és fényinstallációk az Őrségben 

A rendezvény célja, hogy a résztvevők megérezzék, hogyan válhat egy pajta vagy csűr a közösség színterévé, a természetközeli kultúra otthonává.
Tűzhelyzet Európában, térségünk is érintett

Tűzhelyzet Európában, térségünk is érintett 

Akadémiai jelentés a kockázatokról.
Családi fesztivál Balatonfüreden

Családi fesztivál Balatonfüreden 

Alfáktól Omegáig – Családi fesztivál egészséges egyensúlyban a digitális világgal.
Feloldották az importtilalmat, zöld utat kapott a Gerecse-túra is

Feloldották az importtilalmat, zöld utat kapott a Gerecse-túra is 

Feloldották a száj- és körömfájás miatt elrendelt importtilalmat.
Planet Lens: természetfotósok, filmesek díjazása Veszprémben

Planet Lens: természetfotósok, filmesek díjazása Veszprémben 

A május 15-18. között zajló esemény idén Veszprémben, Európa 2023-as Kulturális Fővárosában jubilál.
Kipukkad a GDP-lufi, de a zöld növekedés is zsákutca

Kipukkad a GDP-lufi, de a zöld növekedés is zsákutca 

Fontos témákról, élénk érdeklődés mellett folyt május 13-án a Magyar Természetvédők Szövetsége által szervezett kerekasztal-beszélgetés a MagNet Házban.
Közel kétezer futó a Kékestetőn

Közel kétezer futó a Kékestetőn 

Május 18-án huszonnyolcadik alkalommal rendezték meg a Renault E-Tech Kékes Csúcsfutást, Magyarország egyik legikonikusabb és legszebb kihívást jelentő futóversenyét.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.