Az Iránytű 2016 kommunikációs verseny célja, hogy megtalálja és díjazza azokat a projekteket, melyek kommunikációs szempontból kiemelkedtek a mezőnyből. Az elmúlt években a szakmai zsűri magas pontszámmal értékelte a kreatív ötleten alapuló megoldásokat, például egy közösségi kampányban vagy egy esemény kapcsán. Kereste a leghatékonyabb reklámkampányokat, melyek kiemelkedő számokat produkáltak a célcsoport elérésében, illetve elismerte a dizájnos, igényes kivételezésű munkákat.
A beérkezett anyagokat elismert szakmai zsűri fogja pontozni. A zsűrizés két fordulós lett, az első fordulóban a zsűritagok online pontozzák a beérkezett pályázatokat, majd ezen pontok alapján a legjobbak jutnak shortlistre. A shortlisre jutott alkotások közül a második fordulóban a zsűri személyesen alakítja ki a végleges eredményt.
Újdonság 2016-ban:
A printben három alkategóriát hirdetünk, a tavalyi nevezések tapasztalatait figyelembe véve: külön versenyeznek az utazási irodai katalógusok, a szállodai kiadványok, és a településmarketing a harmadik alkategória. Új kategória idén a Turisztikai pr megoldások. A webes és a mobilmegoldásokat idén összevontan, digitális kampányok kategóriában várjuk.
Így összesen idén ismét hét főkategóriában várjuk a nevezéseket. Ezek: print, digitális kampányok, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések, turisztikai pr megoldások, és integrált kampányok. Ez utóbbi kategóriából választják ki a zsűritagok Az Év Turisztikai Kommunikációs Projektjét.
A verseny nevezési határideje 2016. február 26., 18 óra.