Kedvelt hazai úti célok
A változó időjárás ellenére a belföldi úti célok tekintetében a Balaton – ahogy az lenni szokott – viszi a pálmát. A magyar nyaralók több mint ötöde a külföldi turisták által is kedvelt Siófokot választotta, egyben itt volt a legmagasabb a nyári szállás átlagár (két főre, egy éjszakára): 26.700 forint - írja a trivago. Fővárosunk a második helyen végzett, ahol átlagosan valamivel kevesebbért, 24.300 forintért találhattak szállást idén nyáron. Nagyjából ugyanennyien, a nyaralók közel 10%-a keresett szállást Balatonfüreden. Strandolásért azonban nem feltétlenül a magyar tengert keresték fel a nyaralni vágyók. A gyógy- és élményfürdők városai, Hajdúszoboszló, Hévíz, Zalakaros és Sárvár is kedvelt, valamint átlagosan olcsóbb úti célok voltak. Az egri bikavér is minden bizonnyal jól fogyott idén, az utazók közel 4%-a ugyanis a borok városában keresett szállást a nyáron. A legnépszerűbb úti célok közül itt volt a legalacsonyabb az átlagos szállásár.
Külföldi desztinációk
Minden út Rómába vezet – tartja a mondás, és úgy tűnik, van benne némi igazság. A külföldi szálláshelyeket illetően az örök város volt ugyanis a legnépszerűbb az idén. Egy másik olasz település, a Velencétől 30 km-re fekvő Lido di Jesolo foglalja el a második helyet, Prágában pedig az utazók 2,3%-a keresett szállást. A kedvelt külföldi úti célok közül a bolgár Naposparton nyaralhattunk legolcsóbban a nyári hónapok alatt, a legdrágább pedig London, ahol az átlagos szállásár 62.000 Ft volt 2014 nyarán.
Ám nemcsak vendégek, házigazdák is voltunk; a magyar szállások idén is népszerűek voltak a külföldről érkező nyaralók körében. Közülük a legnagyobb arányban osztrákok (a szálláskeresők 13%-a), románok (12%) és lengyelek (11%) szemeztek a magyarországi szálláslehetőségek közt, de szlovén, finn és szerb érdeklődők is akadtak.
Szálláskeresés
A trivago kutatásából az is kiderül, hogy a weboldalon történt összes szálláskeresést figyelembe véve a magyarok átlagosan 26.300 forintot hajlandók költeni kosztra és kvártélyra. A hosszabb, minimum egyhetes nyaralások esetében pedig a szállásra szánt összeg 212.800 forint volt a nyári hónapok alatt.
Átlagosan körülbelül 3 napra utaztunk és az utolsó pillanatban döntöttünk – csak kevesen akadtak olyanok, akik hónapokkal előre számba vették a szálláslehetőségeket. A magyar nyaralók 65%-a egy hónappal, illetve majdnem ötödük mindössze egy héttel az utazás előtt keresett szállást.
A trivagóról
A 9 éve indított trivago a világ legnagyobb szálláskeresőjeként naponta több mint 700.000 szálláshelyet hasonlít össze 208 különböző foglalási oldalról. Minden hónapban 45 millió felhasználó választja a trivagót mint kiindulópontot utazásuk megtervezésénél. A metakereső 82 millió szállásértékeléssel és 14 millió fotóval segíti őket, hogy megtalálják a számukra ideális szállást a lehető legalacsonyabb áron.
A szálláskereső a trivago fő szolgáltatása, de számos más termékkel is rendelkezik a cég.
A Hotel Manager a szálláshely-tulajdonosok ingyenes platformja, mely online jelenlétük kezelésére szolgál a trivagón.
A Hotel Test azzal a céllal jött létre, hogy a szálláshelyeknek profiljukhoz a lehető legátfogóbb tartalmat kínálja a trivago. A szállóvendégek pénzbeli bónusz ellenében kitöltenek egy részletes felmérést a szálláshelyről, annak előnyeiről, illetve saját tapasztalataikról, aminek az eredményeit összesítve létrejön egy elemzés a szálláshely teljesítményéről.
Egy áttekinthető és hiteles szálláshely-értékelési mutatóként a trivago Rating Index (tRI) számba veszi az elérhető értékelési forrásokat a web egészéről és egy algoritmust alkalmazva összesíti őket, kiadva így egy pártatlan pontszámot. A mutató egy matematikai megközelítésen alapszik, így mindegy, hogy egy adott szálláshely 20 vagy 2000 értékeléssel rendelkezik.
A Direct Connectre történő feliratkozás révén a szálláshely-tulajdonosok közvetlenül a trivago szálláskeresési eredményeiben tudják megjeleníteni élő áraikat és az éppen elérhető szobák, apartmanok számát. A Direct Connect ráadásul kiküszöböli a foglalási oldalak mint harmadik fél közreműködését – megspórolva a tulajdonosnak a jutalék költségeit.
Forrás: Trivago