Így nyaralt idén a magyar

Itthon Siófok, külföldön Róma volt idén a legnépszerűbb nyári úti cél azon magyarok körében, akik online foglalták le utazásukat. A trivago szálláskereső oldal adataiból az is kiderül, a legtöbben az utolsó pillanatban döntöttek.

Kedvelt hazai úti célok

A változó időjárás ellenére a belföldi úti célok tekintetében a Balaton – ahogy az lenni szokott – viszi a pálmát. A magyar nyaralók több mint ötöde a külföldi turisták által is kedvelt Siófokot választotta, egyben itt volt a legmagasabb a nyári szállás átlagár (két főre, egy éjszakára): 26.700 forint - írja a trivago. Fővárosunk a második helyen végzett, ahol átlagosan valamivel kevesebbért, 24.300 forintért találhattak szállást idén nyáron. Nagyjából ugyanennyien, a nyaralók közel 10%-a keresett szállást Balatonfüreden. Strandolásért azonban nem feltétlenül a magyar tengert keresték fel a nyaralni vágyók. A gyógy- és élményfürdők városai, Hajdúszoboszló, Hévíz, Zalakaros és Sárvár is kedvelt, valamint átlagosan olcsóbb úti célok voltak. Az egri bikavér is minden bizonnyal jól fogyott idén, az utazók közel 4%-a ugyanis a borok városában keresett szállást a nyáron. A legnépszerűbb úti célok közül itt volt a legalacsonyabb az átlagos szállásár.

Külföldi desztinációk

Minden út Rómába vezet – tartja a mondás, és úgy tűnik, van benne némi igazság. A külföldi szálláshelyeket illetően az örök város volt ugyanis a legnépszerűbb az idén. Egy másik olasz település, a Velencétől 30 km-re fekvő Lido di Jesolo foglalja el a második helyet, Prágában pedig az utazók 2,3%-a keresett szállást. A kedvelt külföldi úti célok közül a bolgár Naposparton nyaralhattunk legolcsóbban a nyári hónapok alatt, a legdrágább pedig London, ahol az átlagos szállásár 62.000 Ft volt 2014 nyarán.

Ám nemcsak vendégek, házigazdák is voltunk; a magyar szállások idén is népszerűek voltak a külföldről érkező nyaralók körében. Közülük a legnagyobb arányban osztrákok (a szálláskeresők 13%-a), románok (12%) és lengyelek (11%) szemeztek a magyarországi szálláslehetőségek közt, de szlovén, finn és szerb érdeklődők is akadtak.

Szálláskeresés

A trivago kutatásából az is kiderül, hogy a weboldalon történt összes szálláskeresést figyelembe véve a magyarok átlagosan 26.300 forintot hajlandók költeni kosztra és kvártélyra. A hosszabb, minimum egyhetes nyaralások esetében pedig a szállásra szánt összeg 212.800 forint volt a nyári hónapok alatt.

Átlagosan körülbelül 3 napra utaztunk és az utolsó pillanatban döntöttünk – csak kevesen akadtak olyanok, akik hónapokkal előre számba vették a szálláslehetőségeket. A magyar nyaralók 65%-a egy hónappal, illetve majdnem ötödük mindössze egy héttel az utazás előtt keresett szállást.

A trivagóról

A 9 éve indított trivago a világ legnagyobb szálláskeresőjeként naponta több mint 700.000 szálláshelyet hasonlít össze 208 különböző foglalási oldalról. Minden hónapban 45 millió felhasználó választja a trivagót mint kiindulópontot utazásuk megtervezésénél. A metakereső 82 millió szállásértékeléssel és 14 millió fotóval segíti őket, hogy megtalálják a számukra ideális szállást a lehető legalacsonyabb áron.

A szálláskereső a trivago fő szolgáltatása, de számos más termékkel is rendelkezik a cég.

A Hotel Manager a szálláshely-tulajdonosok ingyenes platformja, mely online jelenlétük kezelésére szolgál a trivagón.

A Hotel Test azzal a céllal jött létre, hogy a szálláshelyeknek profiljukhoz a lehető legátfogóbb tartalmat kínálja a trivago. A szállóvendégek pénzbeli bónusz ellenében kitöltenek egy részletes felmérést a szálláshelyről, annak előnyeiről, illetve saját tapasztalataikról, aminek az eredményeit összesítve létrejön egy elemzés a szálláshely teljesítményéről.



Egy áttekinthető és hiteles szálláshely-értékelési mutatóként a trivago Rating Index (tRI) számba veszi az elérhető értékelési forrásokat a web egészéről és egy algoritmust alkalmazva összesíti őket, kiadva így egy pártatlan pontszámot. A mutató egy matematikai megközelítésen alapszik, így mindegy, hogy egy adott szálláshely 20 vagy 2000 értékeléssel rendelkezik.

A Direct Connectre történő feliratkozás révén a szálláshely-tulajdonosok közvetlenül a trivago szálláskeresési eredményeiben tudják megjeleníteni élő áraikat és az éppen elérhető szobák, apartmanok számát. A Direct Connect ráadásul kiküszöböli a foglalási oldalak mint harmadik fél közreműködését – megspórolva a tulajdonosnak a jutalék költségeit.

Forrás: Trivago


Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.