Lencsés Tamara regionális marketing igazgató elmondta, hogy a vendégek száma 2,9 százalékkal, az átlagos tartózkodási idő 0,6 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A 339 407 vendég a kereskedelmi szálláshelyeken 809 201 vendégéjszakát töltött el.
A legfontosabb küldő piac továbbra is Németország, megelőzve Ausztriát, Hollandiát, Szlovákiát és Csehországot.
A szálláshelyeken a legtöbb vendégéjszakát a Velencei-tónál (18,1 százalék), Székesfehérváron (11,4 százalék) és Tatán (11,2 százalék) töltötték el.
Az igazgató közölte, hogy 2016 a Gasztroélmények éve lesz, a bor és a gasztronómia pedig a Közép-dunántúli régió egyik leginkább fejlődő szegmense, ezért év végén 100 ezer példányban megjelentetik a térség Bor és gasztronómiai térképét. Emellett a kulturális, illetve az aktív- és szabadidős turizmusra fókuszálnak: jövőre szeretnének egy kastélyokat és kastélykerteket bemutató tematikus kiadványt, illetve egy kerékpárutakat bemutató térképet megjelentetni.
Az MTI kérdésére F. Szegő Krisztina a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy augusztus végéig a városban 20 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma 2014-hez képest. Úgy vélte, a jelentős növekedéshez az egyre színvonalasabb rendezvények és fesztiválok, valamint Székesfehérvár utóbbi években végzett infrastrukturális fejlesztései is hozzájárulnak.
Forrás: MTI