Balogh József, a nagydobosi EF-NA Bt. menedzsere elmondta, hogy a négy község helyhatósága együttesen 947,58 millió forint támogatást használt fel a közlekedési beruházás megvalósításához. Az önkormányzatoknak saját forrást nem kellett biztosítaniuk a bicikliút építéséhez, a brüsszeli forrás száz százalékban fedezte a költségeket.
Győrtelektől, a Csenger határában húzódó Szamos-töltésig csaknem 7,7 kilométer hosszú kétsávos bicikliút épült. A településeken áthaladó szakaszokon pedig burkolati jellel elválasztott gyalogos- és kerékpárutat alakítottak ki. Az új kerékpárút a 49-es számú főút mentén halad a települések között. A főúton, amely a Csengersima és Pete közötti magyar-román határállomásra vezet, jelentős a teher- és személyautó-forgalom, így a korábban ott közlekedő kerékpárosok fokozott balesetveszélynek voltak kitéve.
A Győrtelek és Csenger közötti kerékpárút része a Rohod-Vaja-Mátészalka-Csengersima között tervezett bicikliút-hálózatnak. Oda csatlakozik majd a Debrecen-Nyírbátor-Mátészalka-Szatmárnémeti (Románia) közötti bicikliút is, amely a következő években készül el teljesen.
Forrás: MTI