Keresőmarketing, GDPR és ötcsillagos vendéglátás a MUISZ-vacsorán

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) április 17-én a Mystery Hotel Budapestben tartott tagjai számára konferenciával egybekötött vacsorát.

Molnár Judit elnök ismertette a szövetség következő negyedévi programjait. Április 24-én reggeli keretében számol be Békési Tamás, a BFKH osztályvezetője az utazási irodák vagyoni biztosítékának ellenőrzéséről. Április 25–27. között tanulmányúton vehetnek részt a MUISZ tagjai Észak-Szlovákiába, májusban a törökországi Belekben rendezi meg a szövetség éves közgyűlését, június 6-án pedig gálavacsorával ünneplik a MUISZ 45. éves fennállásának évfordulóját. Molnár Judit kiemelte: hamarosan indul tavaszi marketing kampányuk, amelyben arra buzdítják az utasokat, hogy megbízható irodák szervezésében keljenek útra, mert így a nem várt események sem okozhatnak nagy gondot számukra.

Az esemény során bemutatta a Tisza-tavi Fesztivált Debreczeni Ildikó igazgató, aki közel negyed évszázada vezeti immár 50 fős jelmeztervező cégét Szolnokon. 12 ország legszínvonalasabb operaestjeire és fesztiváljaira - Bayreuth, Berlin, Bregenz, New York - készítik az öltözékeket a műfaj sztárjai számára. Debreczeni a természeti látnivalókban bővelkedő Tisza-tó és az opera szerelmeseként idén 6. éve rendezi meg a négynapos fesztivált, amely a színvonalas komoly zenei felhozatalt ötvözi a tó körüli Tour D'Opera kerékpártúrával és a települések turisztikai és gasztronómiai kínálatával. Nagy álma, hogy a részben önerőből finanszírozott esemény a Bregenzi Operafesztivál mintájára - ahol minden évben gigantikus díszletet építenek fel a Boden-tó vizében - ugyancsak egy vízre, vagy a tó partjára épült helyszínt kaphasson, amely egyben Kelet-Magyarország emblematikus épületévé is válhat. 5 éve egy koncertek, konferenciák, sportesemények megrendezésére is alkalmas óriási, tavirózsa alakú, állandó épületről készült megvalósíthatósági tanulmány, amelynek finanszírozásához kormányzati támogatás is szükséges lehet. A "Természet Operaházában" július 25-28. között fellép többek között Miklósa Erika és a New York-i Operaház művészei. 2014-ben 50, tavaly már csaknem 4000 látogató részvételével zajlott a fesztivál.

Ezután Horváth Antal, a siófoki Mimézis Kft. vezető mérnöke számolt be 2019 legújabb online marketingtrendjeiről. Szóba került a mesterséges intelligencia, a programozott marketing, amely az előre megírt, időzített bejegyzésünket akkor posztolja, amikor szeretnénk, a chatbotok, az utas érdeklődése alapján testreszabott tartalmak és hirdetések, a youtube szerepe a mozgóképre éhes fiatalok becserkészésében és az is, hogy a jó influenszer nagy vásárlóerőt hozhat, de kidobott pénz lehet, ha nem körültekintően választunk. Elhangzott még, hogy a napi 100 millió Facebook és Messenger üzenetet érdemes megcélozni reklámozóként. A még hazákban kevésbé elterjedt Instagramon egyelőre kisebb befektetéssel több elérést produkálhatunk mint a közkedveltebb Facebookon. Mivel a turisták 80 százaléka megosztja élményeit valamilyen közösségi médiafelületen a nyaralása során, a szakember tippje az, hogy hirdetéskezelő használatával fordítsuk értékesítésre ezeket az Instagram, vagy Facebook sztorikat. Rendkívül fontos ma már a weboldalunkat mobilra optimalizálni és nemcsak a fő, hanem az aloldalainkat is, mert az eszköz általánosságban 57, a turizmusban 75 százalékban vezeti a kereséseket. Hamarosan a hazánkban forgalmazott okostelefonokban is megjelenhetnek a hangos keresést lehetővé tevő intelligens hangszórók, amelyekbe elég belebeszélni és a háttérben futó mesterséges intelligencia felolvassa számunkra a kívánt tartalmakat. Horváth felhívta a figyelmet a jelenségre, hogy az insta szakemberek módszerei sokszor csak papíron hatékonyak, a valóságban nem hozzák az ígért eredményeket és vásárlóerőt.

Utolsó előadóként az Oppenheim Ügyvédi Iroda munkatársa, Kiss Zsófia osztotta meg első tapasztalataikat a GDPR-ról. Elmondta, hogy a felkészülési időszak lejárt, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) nem ad ki több egyedi állásfoglalást. Számos félmilliós, milliós összegű bírságot szabott ki a hatóság az elmúlt hónapokban egyebek között a pontosság elvének megsértése és a jogalap nélküli adattovábbítás jogcímén. Az eddigi legmagasabb bírság 11 millió forintra rúgott és adatvédelmi incidenssel kapcsolatos bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt szabták ki. 2018 május 25. óta egyébként 320 bejelentés érkezett adatvédelmi incidensről - ennek több mint a fele rossz címre küldött közlemény volt. A Parlament április első hetében elfogadta az adatvédelmi rendelethez kapcsolódó salátatörvényt, amely a szektotárlis törvényeket  hozza összhangba a GDPR-ban foglaltakkal. Idén decemberben napvilágot láthat az a rendelet, amely lehetővé teszi, hogy a cégek a már meglévő ügyfeleik számára küldhessenek beleegyezés nélkül is hírlevelet. A NAIH erre az évre ígéri azt is, hogy az uniós szinthez igazítja az egyelőre még nagyon alatta maradó bírságok összegeit.

Forrás: Turizmus Online


Háromnapos őszi fesztivált rendez a Néprajzi Múzeum

Háromnapos őszi fesztivált rendez a Néprajzi Múzeum  

Családi foglalkozások, tárlatvezetések, valamint néptáncbemutatók és kézműves programok is várják az érdeklődőket a Néprajzi Múzeum Nagy dobra verjük! elnevezésű őszi fesztiválján október 25. és 27. között Budapesten.
Őszi darules a szegedi Fehér-tónál

Őszi darules a szegedi Fehér-tónál  

A Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság túravezetői közreműködésével felejthetetlen élményben lehet részük azoknak, akik ellátogatnak az őszi darulesek egyikére a szegedi Fehér-tóhoz – közölte honlapján az intézmény.
Budapest Design Week: rekord számú látogató az idei rendezvényeken

Budapest Design Week: rekord számú látogató az idei rendezvényeken 

A több mint 100 hazai és régiós kortárs alkotót bemutató tárlat idén látogatói rekordot döntött: 5000 érdeklődőt vonzott a közel 300 designterméket, illetve ipar- és képzőművészeti alkotást felvonultató kiállítás.
Táncra perdült a Szabadság-szobor

Táncra perdült a Szabadság-szobor 

Különleges látványban lehetett része, aki a október 11-én este a Fővám téren járt.
Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban

Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban 

Már nyáron körbejárta az internetet a hír, hogy lejárt Zamárdi és a Balaton Soundot szervező Sziget Zrt. között a 2024-ig tartó szerződés, most kiderült: nincs folytatás.
Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba

Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba 

A vörös mocsárrák (Procambarus clarkii) világszerte az egyik leggyakoribb tízlábú rákfajjá vált a véletlen és direkt telepítések hatására. Most már a Balatonban is megtalálható.
FoxPost lett a Packeta

FoxPost lett a Packeta 

A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek.
Hívatlan vendég a Balatonban

Hívatlan vendég a Balatonban 

Kellemetlen szagú ivóvízre panaszkodtak a Balatonszéplaki Vízmű területén élők, és kiderült ennek oka is.
Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló

Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló 

Legalábbis az idei vendéjszakaszámok tekintetében.
Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom

Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom  

Nyolcszáz évnyi szolgálat után helyreállították, ami megmenthető volt belőle - készen áll a következő ezer évre.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.