Idén 241 egyiptomi járatot indít el a 6 éve a magyar piacon jelenlévő társaság, amely időközben piacvezető lett Magyarországon az egyiptomi charteres utazások piacán. Ebből 126 Hurghadára közlekedik Budapestről, 15 ugyancsak oda, de Debrecenből, 71 Sharm el Sheikh-be és 29 Marsa Alamba. November 1. és április 30. között is közlekednek a társaságnak járatai Egyiptomba, ami a kisebb volumenű téli időszakban is 15 000 utast jelent a viszonteladók számára. Az összutasszám idén eléri a 36 000-et és ehhez jön még a 3-4 ezer utas, aki Bécsből, Pozsonyból, Grazból indult szintén az ETI-vel. Hazánkból pedig számos határon túli utazott az irodával. Ez 10-15 százalékos növekedést jelent az utasszámban és 18-19 százalékosat a bevételekben. Emellett megvalósult egy viszonylag jelentős egységár növekedés is. Az összes járat kihasználtsága 90 százalék fölött alakult.
"A tavalyi évvel ellentétben idén nem voltak számottevő járatkésések, egy szerencsére egyébként nálunk igen ritka szállodai túltöltés azonban borzolta a kedélyeket. Az ilyen és ehhez hasonló krízishelyzetek kezelésében nagy segítségünkre vannak partnerirodáink, ha koherens, jóindulatú és a problémamegoldásra törekvő kommunikációt alkalmaznak - emelte ki Kerekes Gábor irodavezető, aki idén is megköszönte a forgalmuk 98 százalékát értékesítő viszonteladóik munkáját.
Jenei Péter partnerkapcsolati vezető beszélt arról, hogy az ETI egy 21 éve működő német cég leányvállalata és az anyacég kizárólagos képviselője az egyiptomi Red Sea hoteleknek hazánkban, Ausztriában és Németországban. Ez többek között olyan előnyökkel jár az irodák számára, mint a kiváló ár-érték arány és az, hogy azonnali visszaigazolással tudnak foglalni. A növekvő nemzetközi kereslet miatt az ETI-nek emellett több száz szobányi garanciális kontingense is van Egyiptomban a non-Red Sea hotelekben és ezt a szegmenst tovább szeretnék erősíteni. A német társaságnak saját beutaztató irodája (Cairo Express Travel) és nílusi hajóutas (Grand Cruises) cége is működik az észak-afrikai országban, amelyek a magyar utasok igényeit is kielégítik.
2020-ban az idei kapacitásokhoz hasonlóan tervez az ETI, több láncot is nyár helyett már tavasszal elindítanak. Jövőre főszezonban tavalyhoz hasonlóan 4 charterláncot terveznek Hurghadára (egyet Debrecenből), kettőt Sharm el Sheikh-re és egyet Marsa Alam-ba. Jenei Péter a grazi és pozsonyi indulásokat is ajánlotta a partnerek figyelmébe, különösen, ha Budapestről és Debrecenből már nincsenek szabad helyek. Bécsből egyébként a német, osztrák ETI árualapjából vásárolva is repülhet a magyar utas egyebek között Görögországba, Törökországba, Ciprusra, Spanyolországba, Tunéziába.
Patruna Róbert marketingvezető többek között arról is beszámolt, hogy bővült a kínálat a Red Sea szegmensben: májusban átadták Hurghadán a Grand Palace Hotelt és a Grand Marina Hotelt és Sahl Hasheesh üdülőkörzetben is nyitnak új hotelek egy 7, egyenként több száz szobás házból álló óriási szállodakomplexum részeiként. A szakember azt is elmondta, hogy a napokban jelentkeznek a megjelenésében és működésében is az osztrák ETI mintájára megújuló honlappal. Hasznos lehet a partnerek számára, hogy az ajánlatok az ügynök logójával ellátva jelennek majd meg az új felületen. Az átláthatóbb, felhasználóbarátabb foglalási rendszerben januártól már csoportos foglalások is bonyolíthatók. Az opciós foglalások addig is működnek majd.
A prezentációt követően számos viszonteladónak ajándékozott oklevelet az ETI idei teljesítményük alapján. Növekedésükért díjazták a Delfin Travelt és a Globus Travelt valamint a Lastminute Központ Utazási irodát. A régi jó partnerek közül idén aranyfokozatú értékesítő lett az Utazzlastminute és a pécsi R-Tours és gyémánt fokozatra váltott a Dive Hard Tours. Hálózatok közül ugyancsak gyémánt fokozatba lépett a Neckermann Magyarország, a Start Utazás és az Invia. Az ETI jutalmazta azokat a partnereit is, amelyek a legnagyobb bevételeket realizálták utasonként: a Ruefa Reisen, a Grand Travel és a Neckermann Alle részesült elismerésben. Két olyan ügynök is dícséretet kapott, amelyek az indulástól kezdve sokat értékesít, évről évre jelentős növekedést regisztrált (beleértve a nagyon gyenge 2016-os évet is) és az utóbbi időben kiugróan nagy volument produkált: ezek az Alfa Fly és az Utazom. com. Különdíjban részesült az év első foglalását január 1-jén (!) bonyolító Dive Hard Tours.
A prezentációk után a stand up-os Aranyosi Péter szórakoztatta a közönséget, majd a résztvevők másfél órás hajóút során, egy kitűnő vacsora mellől csodálhatták meg egy más szemszögből a belváros szépségeit.
Forrás: Turizmus Online