Aki járt már az Egyesült Államokban, jól ismerheti azt a jelenséget, amikor teljes családok vonulnak hétvégi szórakozásként telefonkönyv vastagságú kuponos füzetekkel a különböző városszéli shoppingmallokba és válogatják ki, majd vadásszák le közösen a legjobb ajánlatokat a polcok között. Az európai marketinggyakorlat pár éve még gyanakodva nézett az elsősorban az amerikai piacon elterjedt kuponos megoldásokra, azonban elsősorban az internet terjedésével ez is, mint oly sok minden más, jelentősen megváltozott. Az érdekes az, hogy ez a változás mintha „visszafelé” is hatott volna: pár év alatt nem csak az online, illetve frissebben a mobiltelefonos kuponos megoldások terjedtek el, de a „hagyományos”, nyomtatott verzió is egyre több cégnél meghonosodni látszik hazánkban is.
Érdemes azonban végiggondolni, hogyan használhatjuk a leghatékonyabban ezeket a megoldásokat, és azt is, mit tegyünk azután, ha már megszereztük a fogyasztók bizalmát, milyen módszerek segíthetnek abban, hogy hosszabb távon meg is tartsuk ezt. Ezt elősegítendő döntött úgy a Kreatív és az Élelmiszer szaklap, hogy 2014. szeptember 17-18-án Marketing és sales napok néven új konferenciát indít. A kétnapos esemény, amelyre naponként külön-külön és egyben is lehet belépőjegyet vásárolni, első napján a kuponozás rejtelmeivel, a rövid távú vevőszerzéssel, míg a második napon a lojalitásépítéssel, tehát a hosszú távú vevőmegtartással foglalkozunk majd részletesen.
A kuponos napon megvizsgáljuk az árképzés pszichológiai hátterét, majd áttekintjük, hogy milyen marketingcélok esetében érdemes a kuponos megoldást választani kommunikációs eszközként. Foglalkozunk a kuponos kampányok szervezésénél felmerülő jogi és adminisztrációs kérdésekkel és megnézzük azt is, hogyan illeszthető bele az eszköz a különböző egyéb médiacsatornák (internet, mobil, óriásplakát stb.) rendszerébe. A nap második felében számos már megvalósult, sikeres kampány megismerésén keresztül meríthetünk konkrét ötleteket a kuponos marketingakciók sikeres megvalósításához.
A lojalitásépítéssel foglalkozó második napon szintén lesz pszichológiai háttér-festés, foglalkozunk adatkezelési kérdésekkel, hallhatunk előadást arról, hogy a big data megoldások hogyan segítenek abban, hogy sikeresebb legyen a marketingkampányunk, lesz szó a gamificationben rejlő lehetőségekről, és ezen a napon is meghallgathatunk számos esettanulmányt, amelyekből kiderül, hogyan dolgoztak olyan márkák, amelyek már korábban sikereket értek el ezen a területen.
További információ és részletes program: http://www.kreativ.hu/esemeny/marketing_es_sales_napok