Kutatás, fejlesztés és innovációk a turizmusban

Újabb hazai tudásmenedzsment felmérés, bevételnövelő applikáció, Lappföld és Skócia turizmusa is helyet kap az NTH Tudásmegosztás – Turizmus+ harmadik számában, de a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület is bemutatkozik.

A Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal 2013-ban indította el NTH Tudásmegosztás – Turizmus+ címmel a szakmai jó gyakorlatokat és K+F+I témákat összegyűjtő online kitekintőjét. A félévente megjelenő szakmai lap idei első száma ide kattintva letölthető.

Ugyanitt, a Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal nemrégiben megújult weboldalán az NTH Tudásmegosztás – Turizmus+ korábbi számai változatlan formában szintén elérhetők.

Kutatás

2006-ban készült el hazánkban az első tudásmenedzsment felmérés. A szerzők úgy döntöttek, hogy megismétlik csaknem egy évtized után ezt kutatást, melyet már kiegészíttettek a téma más aspektusaival is. A kutatás egyrészt vizsgálta, hogy az első hazai felmérést követően miként változott a szervezeti tudásmegosztás helyzete a gazdasági és technológiai környezet változása következtében. Másrészt vizsgálta, hogy a szervezetek mérete és tulajdonlása (hazai/külföldi) befolyásolja-e a tudásmenedzsment stratégia alkotásának gyakorlatát. Ennek a kutatásnak az eredményei is megtalálhatók az idei első NTH Tudásmegosztás – Turizmus+ online kitekintőben.

A kitekintőben helyet kapott továbbá az innovatív unió 2014. évi eredménytáblája, de az internetes turisztikai startupokról is szó esik benne.

Fejlesztés

A kitekintőben szó esik a stonehenge-i látogatóközpont-fejlesztéséről, de „Turizmus a sarkkörön túl – elmélet és gyakorlat Rovaniemiben” címmel betekintést kaphatunk a lappföldi idegenforgalomba is.

Innováció

Jó példaként jelenik meg a geoturizmus és a geoparkok szerepe a vidékfejlesztésében, valamint a Tourism Intelligence Scotland, amely négy szervezettel – köztük a Visit Scotlanddal – együttműködve egyedülálló módon segíti Skócia szakmai felkészülését a 2014-2020-as időszakra.

Egy bevételnövelő applikáció bemutatása után pedig az első hazai TDM szervezetként ismert Gyenesdiási Turisztikai Egyesület elmúlt 10 évének fontosabb állomásait foglalja össze Gyenesdiás nyugalmazott polgármestere, aki a turisztikai szakmában elért kiemelkedő sikereiért Pro Turismo díjjal kitűntetett szakember, az Egyesület tiszteletbeli elnöke.

Az „NTH Tudásmegosztás – Turizmus+” K+F+I és szakmai kitekintő szerkesztője továbbra is várja azokat a cikkeket, tanulmányokat, melyeknek az online kiadvány méltó helyet adna.

A megjelentetésre ajánlott cikkeket, az egyes tanulmányok rövid összefoglalóit (max. 4500 leütés terjedelemben, kapcsolódó linkkel, esetleges publikus PDF anyaggal, megjelölt forrással) Bánhidai Csilla tervező-elemzőnek (e-mailben: [email protected] címre) lehet elküldeni.


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.