Megállapodott a Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.

A Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlése alkalmából írt alá stratégiai együttműködési megállapodást Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke és dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója november 26-án, Harkányban. A két szervezet szorosabb együttműködésben kíván dolgozni a magyarországi egészségturizmus élénkítésén és a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítmények külföldi és belföldi vendégforgalmának növelésén. Az eddigi eredmények biztatóak: évről évre dinamikusan nő a belföldi és külföldi turisták egészségturisztikai célú költése hazánkban.

A megállapodás aláírása alkalmából dr. Faragó Péter kifejtette: Az egészségturizmus régóta a nemzeti turisztikai marketingtevékenység kiemelt terméke, hiszen Magyarország olyan termálvízkinccsel rendelkezik, ami nemcsak mennyiségében, de minőségében is kiemelkedőnek számít világviszonylatban. A hazai vizek hatásukat tekintve is egyedülállóak, sehol máshol nem található ilyen magas hőmérsékletű és egyben ennyi különböző betegség kezelésére, megelőzésére alkalmas kiváló minőségű termál- és gyógyvíz. Az ezeken alapuló attrakcióink ikonikus vonzerők. Az egészségturisztikai kínálat tehát jó alapot biztosít Magyarország imázsának építésére, amelynek során a hagyományos és a modern értékeinket ötvözzük, így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan mutathatjuk be Magyarországot mint úti célt.

A magyarországi fürdők ebben az értelemben is kiválóan ötvözik mindazt, amit a mai turista keres: hagyományt, innovativitást, kreativitást, minőségi szolgáltatásokat és élményt – tette hozzá a vezérigazgató.



Többet költenek tavalyhoz képest a belföldiek

Mindez nem csak a külföldi, hanem a belföldi vendégekre is igaz: az egészségmegőrzés céljából több napra belföldön utazók 2014-ben már 25,5 milliárd forintot költöttek utazásuk során. Az összes, több napra utazó belföldi turista gyógyászatra közel 2,3 milliárd forintot költött 2014-ben, ami 62%-kal haladja meg az előző évi adatot.

A külföldi turisták esetében természetesen nagyobb költésről beszélhetünk. A KSH adatai szerint tavaly minden eddiginél többen, közel 2,7 millióan érkeztek Magyarországra egészségturisztikai céllal. Egy évvel korábban még kétmillió alatt volt ez a szám. Ezzel együtt nőtt a külföldi turisták gyógyászati célú költése is: míg ez 2013-ban 126,5 milliárd forintot, egy évvel később már 180,5 milliárdot tett ki.

A két szervezet céljai tehát közösek: sokat tehetnek együtt azért, hogy a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítményekbe még több hazai és külföldi vendég érkezzen, és ezáltal tovább javítsák a magyar turizmus kiváló eredményeit. Ehhez a magyarországi egészségturisztikai szolgáltatások és fürdőkultúra még intenzívebb népszerűsítse, a belföldi célcsoport szélesítése és a fiatalabb korosztályok felé való nyitás is szükséges.

Az intenzívebb promóciót nagymértékben fogja segíteni a GINOP európai uniós projekt keretében országmarketingre fordítható forrás megszerzése. Ennek felhasználása során is kiemelt hangsúlyt kap majd a magyar egészségturisztikai szolgáltatások népszerűsítése.

Mindennek érdekében összehangolják marketing- és sajtókommunikációs tevékenységüket, egyeztetik üzeneteinket és közös akciókat is szerveznek. Továbbra is együttműködnek a külföldi újságírókat és utazási szakembereket célzó sikeres tanulmányutak megszervezésében, továbbá az egészségturizmusra fókuszált rendezvények, workshopok, konferenciák lebonyolításában. Egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket, különösen az éves marketingkommunikációs célkitűzéseiket, valamint megosztják egymással piackutatási eredményeiket is az utazási szokásokkal, utazási motivációkkal, fürdőlátogatottsággal és fürdőszolgáltatások igénybevételével kapcsolatban. A Magyar Turizmus Zrt. továbbra is biztosítja a Magyar Fürdőszövetség általa gondozott szakmai minősítő védjegy népszerűsítését a saját eszközeivel és felületein keresztül. A Fürdőszövetség pedig rendszeresen az MT Zrt. rendelkezésére bocsátja a tagjai által képviselt fürdők vízminőségére, összetételére, a javallt és ellenjavallt betegségtípusok megnevezésére vonatkozó adatállományát, hogy a magyarországi fürdőket népszerűsítő kiadványokban és online felületeken ezeket felhasználhassák.

A magyar turizmus rekorderedményeiben nagy szerepe van a fürdőknek és az általuk kínált világszínvonalú szolgáltatásoknak is. A Magyar Turizmus Zrt. által idén novemberben immár 10. alkalommal elindított Budapest Winter Invitation kampány is több fürdő szolgáltatásaira is épít.


Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.