Megállapodott a Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.

A Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlése alkalmából írt alá stratégiai együttműködési megállapodást Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke és dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója november 26-án, Harkányban. A két szervezet szorosabb együttműködésben kíván dolgozni a magyarországi egészségturizmus élénkítésén és a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítmények külföldi és belföldi vendégforgalmának növelésén. Az eddigi eredmények biztatóak: évről évre dinamikusan nő a belföldi és külföldi turisták egészségturisztikai célú költése hazánkban.

A megállapodás aláírása alkalmából dr. Faragó Péter kifejtette: Az egészségturizmus régóta a nemzeti turisztikai marketingtevékenység kiemelt terméke, hiszen Magyarország olyan termálvízkinccsel rendelkezik, ami nemcsak mennyiségében, de minőségében is kiemelkedőnek számít világviszonylatban. A hazai vizek hatásukat tekintve is egyedülállóak, sehol máshol nem található ilyen magas hőmérsékletű és egyben ennyi különböző betegség kezelésére, megelőzésére alkalmas kiváló minőségű termál- és gyógyvíz. Az ezeken alapuló attrakcióink ikonikus vonzerők. Az egészségturisztikai kínálat tehát jó alapot biztosít Magyarország imázsának építésére, amelynek során a hagyományos és a modern értékeinket ötvözzük, így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan mutathatjuk be Magyarországot mint úti célt.

A magyarországi fürdők ebben az értelemben is kiválóan ötvözik mindazt, amit a mai turista keres: hagyományt, innovativitást, kreativitást, minőségi szolgáltatásokat és élményt – tette hozzá a vezérigazgató.



Többet költenek tavalyhoz képest a belföldiek

Mindez nem csak a külföldi, hanem a belföldi vendégekre is igaz: az egészségmegőrzés céljából több napra belföldön utazók 2014-ben már 25,5 milliárd forintot költöttek utazásuk során. Az összes, több napra utazó belföldi turista gyógyászatra közel 2,3 milliárd forintot költött 2014-ben, ami 62%-kal haladja meg az előző évi adatot.

A külföldi turisták esetében természetesen nagyobb költésről beszélhetünk. A KSH adatai szerint tavaly minden eddiginél többen, közel 2,7 millióan érkeztek Magyarországra egészségturisztikai céllal. Egy évvel korábban még kétmillió alatt volt ez a szám. Ezzel együtt nőtt a külföldi turisták gyógyászati célú költése is: míg ez 2013-ban 126,5 milliárd forintot, egy évvel később már 180,5 milliárdot tett ki.

A két szervezet céljai tehát közösek: sokat tehetnek együtt azért, hogy a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítményekbe még több hazai és külföldi vendég érkezzen, és ezáltal tovább javítsák a magyar turizmus kiváló eredményeit. Ehhez a magyarországi egészségturisztikai szolgáltatások és fürdőkultúra még intenzívebb népszerűsítse, a belföldi célcsoport szélesítése és a fiatalabb korosztályok felé való nyitás is szükséges.

Az intenzívebb promóciót nagymértékben fogja segíteni a GINOP európai uniós projekt keretében országmarketingre fordítható forrás megszerzése. Ennek felhasználása során is kiemelt hangsúlyt kap majd a magyar egészségturisztikai szolgáltatások népszerűsítése.

Mindennek érdekében összehangolják marketing- és sajtókommunikációs tevékenységüket, egyeztetik üzeneteinket és közös akciókat is szerveznek. Továbbra is együttműködnek a külföldi újságírókat és utazási szakembereket célzó sikeres tanulmányutak megszervezésében, továbbá az egészségturizmusra fókuszált rendezvények, workshopok, konferenciák lebonyolításában. Egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket, különösen az éves marketingkommunikációs célkitűzéseiket, valamint megosztják egymással piackutatási eredményeiket is az utazási szokásokkal, utazási motivációkkal, fürdőlátogatottsággal és fürdőszolgáltatások igénybevételével kapcsolatban. A Magyar Turizmus Zrt. továbbra is biztosítja a Magyar Fürdőszövetség általa gondozott szakmai minősítő védjegy népszerűsítését a saját eszközeivel és felületein keresztül. A Fürdőszövetség pedig rendszeresen az MT Zrt. rendelkezésére bocsátja a tagjai által képviselt fürdők vízminőségére, összetételére, a javallt és ellenjavallt betegségtípusok megnevezésére vonatkozó adatállományát, hogy a magyarországi fürdőket népszerűsítő kiadványokban és online felületeken ezeket felhasználhassák.

A magyar turizmus rekorderedményeiben nagy szerepe van a fürdőknek és az általuk kínált világszínvonalú szolgáltatásoknak is. A Magyar Turizmus Zrt. által idén novemberben immár 10. alkalommal elindított Budapest Winter Invitation kampány is több fürdő szolgáltatásaira is épít.


Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.