Megállapodott a Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.

A Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlése alkalmából írt alá stratégiai együttműködési megállapodást Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke és dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója november 26-án, Harkányban. A két szervezet szorosabb együttműködésben kíván dolgozni a magyarországi egészségturizmus élénkítésén és a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítmények külföldi és belföldi vendégforgalmának növelésén. Az eddigi eredmények biztatóak: évről évre dinamikusan nő a belföldi és külföldi turisták egészségturisztikai célú költése hazánkban.

A megállapodás aláírása alkalmából dr. Faragó Péter kifejtette: Az egészségturizmus régóta a nemzeti turisztikai marketingtevékenység kiemelt terméke, hiszen Magyarország olyan termálvízkinccsel rendelkezik, ami nemcsak mennyiségében, de minőségében is kiemelkedőnek számít világviszonylatban. A hazai vizek hatásukat tekintve is egyedülállóak, sehol máshol nem található ilyen magas hőmérsékletű és egyben ennyi különböző betegség kezelésére, megelőzésére alkalmas kiváló minőségű termál- és gyógyvíz. Az ezeken alapuló attrakcióink ikonikus vonzerők. Az egészségturisztikai kínálat tehát jó alapot biztosít Magyarország imázsának építésére, amelynek során a hagyományos és a modern értékeinket ötvözzük, így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan mutathatjuk be Magyarországot mint úti célt.

A magyarországi fürdők ebben az értelemben is kiválóan ötvözik mindazt, amit a mai turista keres: hagyományt, innovativitást, kreativitást, minőségi szolgáltatásokat és élményt – tette hozzá a vezérigazgató.



Többet költenek tavalyhoz képest a belföldiek

Mindez nem csak a külföldi, hanem a belföldi vendégekre is igaz: az egészségmegőrzés céljából több napra belföldön utazók 2014-ben már 25,5 milliárd forintot költöttek utazásuk során. Az összes, több napra utazó belföldi turista gyógyászatra közel 2,3 milliárd forintot költött 2014-ben, ami 62%-kal haladja meg az előző évi adatot.

A külföldi turisták esetében természetesen nagyobb költésről beszélhetünk. A KSH adatai szerint tavaly minden eddiginél többen, közel 2,7 millióan érkeztek Magyarországra egészségturisztikai céllal. Egy évvel korábban még kétmillió alatt volt ez a szám. Ezzel együtt nőtt a külföldi turisták gyógyászati célú költése is: míg ez 2013-ban 126,5 milliárd forintot, egy évvel később már 180,5 milliárdot tett ki.

A két szervezet céljai tehát közösek: sokat tehetnek együtt azért, hogy a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítményekbe még több hazai és külföldi vendég érkezzen, és ezáltal tovább javítsák a magyar turizmus kiváló eredményeit. Ehhez a magyarországi egészségturisztikai szolgáltatások és fürdőkultúra még intenzívebb népszerűsítse, a belföldi célcsoport szélesítése és a fiatalabb korosztályok felé való nyitás is szükséges.

Az intenzívebb promóciót nagymértékben fogja segíteni a GINOP európai uniós projekt keretében országmarketingre fordítható forrás megszerzése. Ennek felhasználása során is kiemelt hangsúlyt kap majd a magyar egészségturisztikai szolgáltatások népszerűsítése.

Mindennek érdekében összehangolják marketing- és sajtókommunikációs tevékenységüket, egyeztetik üzeneteinket és közös akciókat is szerveznek. Továbbra is együttműködnek a külföldi újságírókat és utazási szakembereket célzó sikeres tanulmányutak megszervezésében, továbbá az egészségturizmusra fókuszált rendezvények, workshopok, konferenciák lebonyolításában. Egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket, különösen az éves marketingkommunikációs célkitűzéseiket, valamint megosztják egymással piackutatási eredményeiket is az utazási szokásokkal, utazási motivációkkal, fürdőlátogatottsággal és fürdőszolgáltatások igénybevételével kapcsolatban. A Magyar Turizmus Zrt. továbbra is biztosítja a Magyar Fürdőszövetség általa gondozott szakmai minősítő védjegy népszerűsítését a saját eszközeivel és felületein keresztül. A Fürdőszövetség pedig rendszeresen az MT Zrt. rendelkezésére bocsátja a tagjai által képviselt fürdők vízminőségére, összetételére, a javallt és ellenjavallt betegségtípusok megnevezésére vonatkozó adatállományát, hogy a magyarországi fürdőket népszerűsítő kiadványokban és online felületeken ezeket felhasználhassák.

A magyar turizmus rekorderedményeiben nagy szerepe van a fürdőknek és az általuk kínált világszínvonalú szolgáltatásoknak is. A Magyar Turizmus Zrt. által idén novemberben immár 10. alkalommal elindított Budapest Winter Invitation kampány is több fürdő szolgáltatásaira is épít.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.