Orosházára, Gyulára, Békéscsabára és Lőkösházára invitálta partnereit a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága a nyár elején. A tanulmányút keretében a résztvevők megismerkedtek Orosháza nevezetességeivel, a megújult főtérrel, a város szimbólumának számító, üvegből készült, világító vadkörtefával. Gyopárosfürdőn szaunaszeánsz keretében izzadtak, masszázstól lazultak s zamatos ízeket élveztek. Gyulán bejárták a Várfürdőt, ahol az idén már az Aquapalota élményfürdő is teljes gőzzel üzemel. A lőkösházi Bréda kastély falai között Békés megyei helytörténeti emlékekre leltek. Az újonnan nyíló békéscsabai szálloda, a négycsillagos Arcanum nagy tetszést aratott a résztvevők körében. A 15-fős csoport tagjai között jelen volt két TV-csatorna, napilapok és utazási irodai munkatársak. A study tour a Jövő Építők TDM-mel és a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft-vel együttműködésben valósult meg.
A tanulmányútról készült filmet, melynek megvalósulásában a Pannon RTV működött közre az alábbi linken tekinthetik meg: {youtube|id=i85Ftyzvo_0}
A Dél-Alföld turisztikai régióban évek óta dinamikusan nő a vendégforgalom Szerbiából. 2014. első négy hónapjában már több mint kétszer annyi vendégéjszaka (12.658) realizálódott, mint 2009-ben egész évben (5.615). A közelségből adódóan az elsődleges fogadó terület Csongrád megye, de Békés megye és Bács-Kiskun megye is egyre inkább számít a szerb vendégekre - közölte a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketingigazgatósága.