A NÉBIH szemléletformáló kampánya a Szupermenta az élelmiszerek tudatos kiválasztásához nyújt gyakorlati segítséget. Legutóbbi tesztjükön a kékfrankos rozék tesztjén napjaink egyik közkedvelt alkoholos italát vizsgálták, elemezték, kóstolták és rangsorolták is.
A kékfrankos rozék tesztjén kizárólag azok a borok vehettek részt, melyek legalább 85%-ban Kékfrankos fajtából készültek. Magyarországon legnagyobb mennyiségben Kékfrankosból készítenek rozét, mivel ennek a fajtának a tulajdonságai biztonságos termesztést garantálnak.
A nagy kereskedelmi áruházláncok kínálata alapján 28 száraz, 2016-os évjáratú kékfrankos rozét választottak a tesztelésre. Fontos szempont volt, hogy olyan termékek kerüljenek a vizsgálatba, amelyek minden fogyasztó számára könnyen elérhetőek. Mind a 28 termék 0,75 l kiszerelésű volt.
A külső megjelenés és szín alapján a Gedeon Birtok terméke kapta a legtöbb pontot. Az illat, íz és összbenyomás tekintetében pedig a Molnár Mátrai Kékfrankos Rosé emelkedett ki a sorból.
A kóstolók kedvence a Molnár Mátrai Kékfrankos Rosé lett. A Szupermenta rangsorban másodikként végzett a Gedeon Birtok Kékfrankos Rosé. A dobogósok sorát harmadik helyen a Babarczi Szőlőbirtok Pannonhalmi Kékfrankos Rozé zárta.
A teljes lista itt nézhető meg.