Siklós Város Önkormányzata 2010 óta több, mint 5 milliárd forintot fordított közvetlen turizmusfejlesztésre (lsd: Siklósi Vár felújítása, Thermal Spa létrehozása, hegyi víz kiépítése). A beruházások eredményeként a vendégéjszakák száma megtízszereződött (2010-ben: 3.400 2016-ban: 30.242).
Köszönhető ez a vállalkozói kedv erősödésének, hiszen azóta megépült a termálfürdő szomszédságában a város egyetlen négycsillagos szállodája, a Hotel Castello és a Brigadéros Vendégház a vár lábánál. A város turisztikai kínálatát erősíti a Pécsi Egyházmegye által közelmúltban megvalósított Máriagyűdi Kegyhely fejlesztése is.
Az elmúlt időszakban megvalósult fejlesztések jó része a turizmus fejlesztését beruházási oldalról célozta meg, melyet azonban tartalomfejlesztés és turisztikai menedzsment nem kísért. Korábban a Siklósi Várszínház Nonprofit Kft. működtetette a Tourinform Irodát, azonban a vár felújítását követően ezt a tevékenységet megszüntette.
Felismerve ezen hiányosságokat, az elmúlt évben a település turisztikai szolgáltatói, lokálpatrióta magánszemélyek az önkormányzattal összefogva megalapították a Siklósi Turisztikai Egyesületet (STE), melynek célja Siklós turisztikai potenciáljának jobb kihasználása, a turisztikai termékek és kínálat összehangolt fejlesztése, a település turisztikai pozicionálása, márkázása, ismertségének növelése.
A viszonylag fiatal civil szervezet lépésről-lépésre, egyelőre még kevésbé látványos, de már kézzel fogható eredményeket tud felmutatni. Több hazai és nemzetközi turisztikai vásáron képviselte Siklós városát, együttműködéseket alakított ki több hagyományőrző, kulturális szervezettel, ezen kívül aktív marketing és pályázati tevékenységet végez.
A Siklósi Turisztikai Egyesület tevékenységének egyik legfontosabb mérföldkövéhez érkezett, hiszen több, mint öt éves kihagyás után megnyitotta a város turisztikai szolgáltató irodáját, az infoPont Siklóst.
Az iroda hivatalos avatójára 2017. augusztus 03-án került sor. A sajtónyilvános eseményen az egyesület tagjain kívül Siklós Város Önkormányzatának képviselő testülete, turisztikai szolgáltatók, az STE szakmai partnerei (Harkányi TDM, Villány-Siklósi Borút Egyesület, stb) képviseltették magukat.
Szabóné Halasi Andrea, az egyesület elnöke, köszöntőjét követően röviden ismertette a szervezet eddigi munkáját, bemutatta az egyesület tagjait.
Az iroda hétfőtől szombatig a turista információn kívül, szállásközvetítéssel, helyi termékek és ajándéktárgyak értékesítésével, jegyértékesítéssel, borkóstoló programok szervezésével várja majd az idelátogató turistákat és természetesen a helyi lakosságot is.
A szervezők a megnyitót követően a Vineas Pincészet által működtetett Aborozóba egy kötetlen beszélgetésre invitálták a megjelenteket. Kincses Márk az egyesület szakmai vezetője ismertette a STE idei marketingtevékenységét.
Beszédében kiemelte, hogy az idei az építkezés éve, de már konkrét marketing akciókat is meg tud valósítani a szervezet. Az őszi tervek között PR kampány, média és szakmai tanulmányutak, partnerekkel történő közös kitelepülések, kiadvány előkészítés is szerepel.
Forrás: Turizmus Online