Megsokszorozódott a diákokat toborzó álláshirdetések száma

Egy év alatt a négyszeresére nőtt a diákokat toborzó álláshirdetések száma Magyarország piacvezető állásportálján, amivel párhuzamosan a jelentkezések is látványosan gyarapodtak. A fiatal munkavállalók által leginkább előnyben részesített kategóriák az elmúlt 3 év során megváltoztak. A diákmunka szempontjából a leginkább frekventált nyári időszak lezárultával a Profession.hu felmérést készített saját adatbázisa alapján.

A munkaerőpiacon alapvetően érezhető a munkaerőhiány, a gazdaság újraindulásával több szektorban is jelentősen megugrott a frissen feladott álláshirdetések száma, amelyet az elérhető munkaerő aránya nem azonos mértékben követ le. Bizonyos területeken javíthat a kialakult helyzeten a diákmunkások felvétele és alkalmazása. E célcsoportot kereső hirdetések száma is növekvő trendet mutat a január-augusztus közötti időszakban: közel négyszer annyi diákokat toborzó hirdetés jelent meg Magyarország piacvezető állásportálján, a Profession.hu-n mint 2020-ban. A toborzás növekvő tendenciájával párhuzamosan a jelentkezők és a jelentkezések száma is emelkedett azóta: az előbbié 36, míg az utóbbié 55 százalékkal.

Mi az, amit mostanában keresnek és mi az, amit kevésbé?

A diákok körében a legnépszerűbb állások listáján az egy hirdetésre érkezett jelentkezések száma alapján kiugró változás figyelhető meg az idei és az elmúlt év adatai között. Míg 2020-ban a top három helyen a kommunikáció és PR, az éttermi vendéglátás és a gépjárművezető, sofőr, futár állt, az idei évre az adatrögzítő vált a legnépszerűbb kategóriává, amit az online marketing és a szakmai asszisztens pozíciók követnek.

Az elmúlt időszakban a raktáros és egyéb raktári szakmunka, az anyagmozgatás, rakodás, valamint az éttermi vendéglátás, a szakmai asszisztens és a betanított munka vesztett leginkább a népszerűségéből a diákok körében, ezekre az állásokra jóval kevesebben jelentkeztek idén, mint a tavalyi évben.

A diákmunkások 13 százaléka már több éves szakmai tapasztalattal rendelkezik

A szakmai hátteret vizsgálva elmondható, hogy diákmunkások közel fele még egyáltalán nem rendelkezik tapasztalattal, negyedük maximum 1-3, 13 százalékuk azonban 3-5 évet is fel tud mutatni, ami azt jelenti, hogy ez utóbbi csoport tagjai már a középiskola mellett elkezdtek dolgozni. A jelentkezők 47 százaléka megszerezte egyetemi végzettségét, miközben tavaly közel azonos arányban a középiskolai végzettségűek jelentették a többséget; mind a két évben a szakiskolából vagy szakmunkásképzőből érkezett diákok voltak a legkevesebben 3, illetve közel 2 százalékos aránnyal.

Könnyen elérhető segítség az első lépések megtételéhez

A Profession.hu kifejezetten a diákok számára hozta létre a  GrowUp! nevű Pályaválasztási és diákmunka tudástárat, ahol új funkcióként már egy diákmunkaválasztási teszt is elérhető. Emellett az állást kereső fiatalokat egy újonnan létrehozott izgalmas, játékos felület kalauzolja el a számukra megfelelő állás megtalálásához. Az interaktív oldal a cél kitűzésétől kezdve a jelölt erősségeinek feltérképezésén túl bérkalkulátorral és egy állásinterjú szimulációval is támogatja a diákokat a megfelelő lehetőség megtalálásában. Az új interaktív oldal ide kattintva érhető el.

Emellett a GrowUp! felületén megtekinthető és folyamatosan friss részekkel bővülő videósorozat szórakoztatva mutatja be azokat a kihívásokat, amelyekkel a mai fiatalok szembenéznek diákmunkásként és tanácsokat, hasznos tippeket nyújt számukra például az állásinterjúra való felkészüléshez, önéletrajzuk megírásához.

TikTok kampány az első munkahellyel kapcsolatos várakozásokról

A diákmunkákra jelentkezők életkorát vizsgálva szembetűnő, hogy a 18 év alatti – feltételezhetően középiskolás – és a 19-23 évesek csoportjának létszáma megnövekedett az elmúlt egy év során: a legfiatalabb korcsoport több, mint két és félszeresére, míg az ezt követő több, mint másfélszeresére gyarapodott.  A másik két vizsgált korcsoport – a 24-28 ás a 29+ évesek – növekedése ezektől ugyan valamelyest elmarad, de esetükben is emelkedést láthatunk. A teljes minta átlag életkora 1 évvel csökkent az előző évéhez képest.

A Profession.hu idén egy, kifejezetten a legfiatalabb munkavállalókat célzó TikTok kampánnyal is készült a portálon elérhető diákmunkák népszerűsítésére. Az álláskereső portál #ProfessionChallenge elnevezésű aktivitásának bemutató videója 3,4 milliós nézettséget ért el a platformon, a kihíváshoz kapcsolódó videók pedig összesen 50,7 millió megtekintést generáltak.

„A TikTokon keresztül egy kihívással kerestük meg az Y és Z generáció tagjait. A feladatuk az volt, hogy kreatív formában mutassák meg, mit dolgoztak, vagy dolgoznának szívesen és mit vettek, vagy vennének az első fizetésükből. Az aktivitás óriási népszerűségnek örvendett, a felhasználók összesen 29 ezer rövid videót töltöttek fel #ProfessionChallenge megjelöléssel, ezzel pedig a második legtöbb közzétett tartalmat jegyző TikTok kampány lett Magyarországon” – meséli Varga Balázs, a Profession.hu marketingigazgatója.

Forrás: Hrpwr


Igencsak meglepő helyen bukkant fel a Mikulás

Igencsak meglepő helyen bukkant fel a Mikulás 

A Mikulást látták először átkelni a Balatonfüredi Jégpálya új gyalogos hídján.
Klasszis TopDesign 2024 díjátadó: panelbeszélgetés, történelmi aspektusok és egy meglepő újdonság

Klasszis TopDesign 2024 díjátadó: panelbeszélgetés, történelmi aspektusok és egy meglepő újdonság 

Neves iparági szakemberek járták körül a dizájn, a trendek és a fenntarthatóság témáját a Klasszis TopDesign 2024 díjátadó gála alkalmával.
Jól képzett munkaerőket keresnek a cégek, de sokallják a bérigényt

Jól képzett munkaerőket keresnek a cégek, de sokallják a bérigényt 

Háromlépcsős kutatássorozatban mérte fel a Profession.hu a hazai cégek jövő évi várakozásait és terveit a humánerőforrás-gazdálkodás terén, az eredményeket egy kiadványban tették közzé.
Díjeső Klasszis TopDesign 2024 versenyünkön – 25+2 pályamunka bizonyult a legjobbnak

Díjeső Klasszis TopDesign 2024 versenyünkön – 25+2 pályamunka bizonyult a legjobbnak 

Kiosztották a díjakat Magyarország egyetlen, nemzetközi szintű vendéglátó- és szállodaipari designversenyén, amelyet lapcsoportunkon belül a Turizmus Online hirdetett meg.
Szombaton este izgalmas látványt ígér a Jupiter

Szombaton este izgalmas látványt ígér a Jupiter 

A Naprendszer legnagyobb bolygója szombaton 17 órakor már látható lesz a keleti égbolton.
Már Budapest felett is futhatunk

Már Budapest felett is futhatunk 

A Nemzeti Atlétikai Központ fő attrakciója, az egyedülálló panoráma futókör.
Városerdő, népkert, Városliget

Városerdő, népkert, Városliget 

A Múlt-kor kiadó gondozásában megjelent A Városliget története című könyv Lovas Dániel szerzőtől hiánypótló mű, amely a XIX. század közepétől egészen napjainkig kalauzolja az olvasókat.
220 milliós kikiáltási ár a Kieselbach téli aukcióján

220 milliós kikiáltási ár a Kieselbach téli aukcióján 

A magyar festészet kulcsművei a Kieselbach Galéria téli aukcióján.
Cápák a Dunánál

Cápák a Dunánál 

A különleges alkotás a környezetszennyezés problémájára és annak mérséklésének fontosságára hívják fel a figyelmet.
Ők kapták idén a turisztikai szektor legmagasabb állami kitüntetését

Ők kapták idén a turisztikai szektor legmagasabb állami kitüntetését 

Példaadó szakmai teljesítmény elismeréseként idén is Kőrösi Csoma Sándor Nagydíj, Talentum-díj és Életműdíj kategóriában osztották ki a díjakat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.