Megtöltötte a budapesti szálláshelyeket a Coldplay

Az egekbe szöktek a főváros szálláshely-forgalmi adatai a Coldplay rajongóinak köszönhetően. A brit formáció hatalmas hazai és nemzetközi érdeklődés mellett három koncertet is adott június 16-19 között a Puskás Arénában, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján pedig a budapesti szálláshely-szolgáltatók több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztrálhattak ez idő alatt.

 

A forgalom 88%-át a külföldi vendégek adták, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a legtöbben az Egyesült Királyságból (9%), Izraelből (9%), az Amerikai Egyesült Államokból (6%) és Németországból (5%) érkeztek a fővárosba ekkor, áll a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményében.

A koncerteket megelőző héthez képest pedig 33%-kal nőtt a nemzetközi vendégéjszakák száma.

A Coldplay fellépésének jelentős turisztikai hatását mutatja, hogy tavaly, ugyanezen időszak és a megelőző hét között csupán 1 százalékos volt a különbség a külföldi vendégéjszakák számában. Idén viszont több mint a harmadával nőtt a nemzetközi vendégek által eltöltött éjszakák aránya a korábbi héthez képest a fővárosi szálláshelyeken

– hívta fel a figyelmet Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Hozzátette, a nagy nemzetközi sportesemények és kulturális rendezvények kiemelten fontosak a turizmus számára, hiszen a közvetlen forgalomnövekedésen túl hosszútávon is éreztetik hatásukat. „A zenekar és a rajongók által megosztott közösségi-médiás posztok hihetetlen számú felhasználót érnek el világszerte, akik így felfigyelhetnek Budapestre, és akiket így talán legközelebb már szintén vendégként köszönthetünk hazánkban” – emelte ki az MTÜ vezérigazgatója.


Fotó: depositphotos

Ezt igazolja, hogy az Instagramon 26,5 millió követővel rendelkező Coldplay június 22-i, Budapest látványosságairól és a koncertről megosztott videóját 3 nap alatt több mint 3 millióan nézték meg, és több mint 170 ezren like-olták.

Emellett további három Budapesttel kapcsolatos posztjukra is érkezett mintegy 850 ezer like, a #coldplaybudapest hashtag-re pedig több mint 4200 bejegyzés.

A szálláshelyi vendégeken túl rendkívül sokan utaztak akár csak egy napra is Budapestre ebben az időben. Az adatok szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, a külföldieké pedig 148 százalékkal emelkedett a Coldplay három koncertje alatt.


A magyar festészet ikonja – új megvilágításban

A magyar festészet ikonja – új megvilágításban 

Egyedülálló digitális művészeti utazás a veszprémi CODE-ban.
Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben

Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben 

Koncertek, színházi előadások és különleges programok.
Extrém élménypark Budapesten

Extrém élménypark Budapesten 

Csúszdák, légvárak, mászófalak 4000 nm2-en.
Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál

Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál 

A MOL Nagyon Balaton eseményei várhatóan félmilliónál is több turistát vonzanak idén.
Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér

Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér  

Miközben az immerzív élményeket kínáló spanyol márka, az IKONO világszerte ötödik születésnapját ünnepli, a budapesti helyszíne is mérföldkőhöz érkezett.
Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján

Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján 

Évről-élvre töretlen népszerűségnek örvend hazánk legnagyobb kulturális rendezvénye, a Múzeumok Éjszakája.
A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő

A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő 

Megvizsgálták, hogy a tó mely évszakban melegedett a legjobban, és ez mennyire függ a levegő hőmérsékletétől.
Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden

Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden 

A Balatonhoz költözik a művészeti világ krémje.
A pop királyának relikviája Budapesten

A pop királyának relikviája Budapesten 

Különleges relikviával lepi meg a Madame Tussauds Budapest Michael Jackson rajongótáborát.
Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél

Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél 

Váratlan vezetőváltás történt a Magyar Turisztikai Ügynökségnél.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.