Megtöltötte a budapesti szálláshelyeket a Coldplay

Az egekbe szöktek a főváros szálláshely-forgalmi adatai a Coldplay rajongóinak köszönhetően. A brit formáció hatalmas hazai és nemzetközi érdeklődés mellett három koncertet is adott június 16-19 között a Puskás Arénában, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján pedig a budapesti szálláshely-szolgáltatók több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztrálhattak ez idő alatt.

 

A forgalom 88%-át a külföldi vendégek adták, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a legtöbben az Egyesült Királyságból (9%), Izraelből (9%), az Amerikai Egyesült Államokból (6%) és Németországból (5%) érkeztek a fővárosba ekkor, áll a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményében.

A koncerteket megelőző héthez képest pedig 33%-kal nőtt a nemzetközi vendégéjszakák száma.

A Coldplay fellépésének jelentős turisztikai hatását mutatja, hogy tavaly, ugyanezen időszak és a megelőző hét között csupán 1 százalékos volt a különbség a külföldi vendégéjszakák számában. Idén viszont több mint a harmadával nőtt a nemzetközi vendégek által eltöltött éjszakák aránya a korábbi héthez képest a fővárosi szálláshelyeken

– hívta fel a figyelmet Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Hozzátette, a nagy nemzetközi sportesemények és kulturális rendezvények kiemelten fontosak a turizmus számára, hiszen a közvetlen forgalomnövekedésen túl hosszútávon is éreztetik hatásukat. „A zenekar és a rajongók által megosztott közösségi-médiás posztok hihetetlen számú felhasználót érnek el világszerte, akik így felfigyelhetnek Budapestre, és akiket így talán legközelebb már szintén vendégként köszönthetünk hazánkban” – emelte ki az MTÜ vezérigazgatója.


Fotó: depositphotos

Ezt igazolja, hogy az Instagramon 26,5 millió követővel rendelkező Coldplay június 22-i, Budapest látványosságairól és a koncertről megosztott videóját 3 nap alatt több mint 3 millióan nézték meg, és több mint 170 ezren like-olták.

Emellett további három Budapesttel kapcsolatos posztjukra is érkezett mintegy 850 ezer like, a #coldplaybudapest hashtag-re pedig több mint 4200 bejegyzés.

A szálláshelyi vendégeken túl rendkívül sokan utaztak akár csak egy napra is Budapestre ebben az időben. Az adatok szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, a külföldieké pedig 148 százalékkal emelkedett a Coldplay három koncertje alatt.


Jön a VéNégy Fesztivál

Jön a VéNégy Fesztivál 

Július első napjaiban, Nagymarosnál.
Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.