A forgalom 88%-át a külföldi vendégek adták, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a legtöbben az Egyesült Királyságból (9%), Izraelből (9%), az Amerikai Egyesült Államokból (6%) és Németországból (5%) érkeztek a fővárosba ekkor, áll a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményében.
A koncerteket megelőző héthez képest pedig 33%-kal nőtt a nemzetközi vendégéjszakák száma.
„A Coldplay fellépésének jelentős turisztikai hatását mutatja, hogy tavaly, ugyanezen időszak és a megelőző hét között csupán 1 százalékos volt a különbség a külföldi vendégéjszakák számában. Idén viszont több mint a harmadával nőtt a nemzetközi vendégek által eltöltött éjszakák aránya a korábbi héthez képest a fővárosi szálláshelyeken”
– hívta fel a figyelmet Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Hozzátette, a nagy nemzetközi sportesemények és kulturális rendezvények kiemelten fontosak a turizmus számára, hiszen a közvetlen forgalomnövekedésen túl hosszútávon is éreztetik hatásukat. „A zenekar és a rajongók által megosztott közösségi-médiás posztok hihetetlen számú felhasználót érnek el világszerte, akik így felfigyelhetnek Budapestre, és akiket így talán legközelebb már szintén vendégként köszönthetünk hazánkban” – emelte ki az MTÜ vezérigazgatója.
Ezt igazolja, hogy az Instagramon 26,5 millió követővel rendelkező Coldplay június 22-i, Budapest látványosságairól és a koncertről megosztott videóját 3 nap alatt több mint 3 millióan nézték meg, és több mint 170 ezren like-olták.
Emellett további három Budapesttel kapcsolatos posztjukra is érkezett mintegy 850 ezer like, a #coldplaybudapest hashtag-re pedig több mint 4200 bejegyzés.
A szálláshelyi vendégeken túl rendkívül sokan utaztak akár csak egy napra is Budapestre ebben az időben. Az adatok szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, a külföldieké pedig 148 százalékkal emelkedett a Coldplay három koncertje alatt.