42 ország 282 delegátusa vitatta meg a konferencia fő témáit, amelyek között a jóllét, egészség, wellness és spa-k fejlődési irányait, a turizmus és szállodai oktatás és képzés kihívásait és módszereit éppúgy megtalálhatták, mint a turizmus menedzsment és tervezés, a szálloda menedzsment és teljesítményértékelés vagy a speciális események illetve rendezvények sürgető kérdéseit.
A konferenciát a METU nemzetközileg is elismert szakértői Dr Melanie Smith és Dr Puczkó László előadásai nyitották meg, amelyben felvetették, hogy milyen formában lehetséges a Kék Zónák, azaz azon közösségek tapasztalatait felhasználni és adaptálni a szálloda és turizmusiparban, amelyek a világon a leghosszabb várható átlagos élettartamot tudhatják magukénak? Felhívták a figyelmet arra is, hogy minden jel szerint a wellness mint kifejezés is hasonló sorsra fog jutni, mint azt számos más, hasonló helyzetben láthattuk a „zöld” vagy a fenntarthatóság szavakkal kapcsolatban, azaz a piac túlhasználata miatt tartalmát és jelentését fogja veszteni. (Ezt hívták a green-washing után wellness-washing-nak).
A konferencia meghívott előadói között olyan a szállodaiparban és wellnessgazdaságban meghatározó neveket találhatunk mint Jeremy McCarthy (Group Director of Spa for Mandarin Oriental Hotel Group), aki nemcsak spa és szállodai szakember, de pszichológus is. McCarthy előadásában amellett, hogy a szállodaipar wellness megoldásainak legkülönlegesebb példáit ismertette — egyebek mellett a mobiltelefonok számára hálózsákot adnak a szállodában ezzel is jelezve, hogy szükség van a digitális elvonulásra — felvetette azt is, hogy a piac még nem tudja, mi is következik a wellness-t követően, illetve azt sem, hogy a jelenlegi egészség orientációból mennyi épül be a szállodai kínálatba majdan alapvetőként elvárt szolgáltatásként.
Franz Linser, aki amellett, hogy olimpiai síedző a Global Wellness Summit társszervezője volt 2016-ban az általános wellness irányú keresleti és kínálati trendeket ismertette, felhívva ugyanakkor a figyelmet arra, hogy „jól” lévő állapotot elérni csak az egyén, azaz jelen esetben az utazó aktív részvételével lehetséges, a passzív ’wellnesszezés’ (ahogyan azt a magyar köznyelv hívja) csak pótcselekvés. Egyértelműnek tekintett azt a trendet is, hogy a szállodáknak, spa-knak, wellness központoknak vissza kell hozniuk a természetet, a természetközeliséget a szolgáltatási kínálatukba éppúgy, mint a működtetési koncepciókba. A közeljövő fogyasztói ugyanis nagy számban természethiányos életformából érkeznek majd.
A konferencia során olyan szállodaszakmai workshopokon is részt vehettek a delegátusok, mint például a REDGLobal, Russel Partnership vagy a HOTS szállodaüzemeltetési és teljesítményjavító üzleti szimulációs tréningjei, illetve az STR Share Center szállodai teljesítményelemzési módszertani tréningje vagy a Leadership Tango workshop, amelyen a vezetés és vezetni hagyás nem könnyű technikát illusztrálták – a tangó segítségével.
A konferencia során adták át az EuroCHRIE szakmai díjait, amelyek közül az EuroCHRIE Regional Industry Award-ját 2016-ban a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. nyerte el, e díjjal is elismerve a fürdővállalat turizmus és márkaépítő tevékenységeit. A díjat Czinege Szilvia a BGYHZrt marketing igazgatója vette át a Gellért fürdőben tartott Gála és Díjátató vacsorán.