Szula Márk, az Amadeus magyarországi vezetője expozéjában elárulta: „Nincs olyan iroda Magyarországon, amelyik ne használna Amadeus-terméket, és sok olyan működik, amelyik kizárólag Amadeus-terméket használ.”
A széleskörű használatnak tavaly 509 ezer foglalt szegmens volt köszönhető. Másfél százalékkal több, mint 2016-ban, változatlan piaci részesedés mellett. 9%-kal nőtt a szállásfoglalások száma. 12%-kal béreltek több autót, de a két termék a foglalások teljes számának mindössze 5%-át jelenti. Felhőalapú termináljuk használata olyan széles körben elterjedt, hogy az irodák 66%-a él a minden okos eszközön a legfrissebb verzióban elérhető lehetőséggel. Az Amadeus régiós piacvezető 16 ezer TOMA/Bistro-foglalással.
A cég szintén díjazta legjobban teljesítő partnereit. Az 1000 út lett a legdinamikusabban növekvő helyi partnerük. A GlobeAir a legproduktívabb. Az Amazon Travel végezte a legtöbb TOMA-foglalást. A Mauri Utazási Iroda vált a legtöbb Amadeus megoldást használó partnerré. A Gruber Travel végezte a legtöbb ATSME-foglalást, míg az Amex GBT: legtöbb Ticket Changer használatért kapta elismerését.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által 2012 óta kidolgozás alatt lévő technikai sztenderd, az NDC Pawel Rek, az Amadeus régiós vezetője szerint „nem új üzleti modell vagy új, közvetlen kapcsolódás a légitársaságok rendszeréhez.” Olyan technológiai megoldásra, amivel voltaképpen a légitársaságok visszaveszik az irányítást saját, fedélzeti és légi szolgáltatásaikkal jelentősen kibővült tartalmaik felett. Mindezt úgy, hogy a big data adta lehetőségekkel élve szabható kiterjedt szinten személyre a repülőjegy-vásárlás. Röviden. Bővebben az NDC témájáról a Turizmus & Vendég friss, január-februári számában írunk.