Most először lesz LMBTQ stand az Utazás Kiállításon

Többek között ez is kiderült az LMBTQ (azaz a leszbikus, meleg, biszexuális, transzszexuális és queer) közösség utazási szokásait bemutató Pink Marketing Brunch-on, amelyet idén harmadik alkalommal rendezett meg a Humen Media a Rudas Étteremben.

Az LMBTQ utazási szokásokat tavaly részletesen taglaltuk a néhai Turizmus Trend hasábjain, ezúttal a legfrissebb fejleményekről kérdeztük Erdei Zsoltot, a Humen Media ügyvezető igazgatóját, aki elmondta, hogy most először állítottak ki a madridi FITUR LMBTQ pavilonjában, és mind a szakma mind a nagyközönség részéről nagy érdeklődés övezte a Budapestet mint melegbarát úti célt népszerűsítő füzetüket, a Pink Budapest Guide-ot. A kiadvány Budapest, Madrid és Barcelona után hamarosan Bécsben és Prágában is elérhető lesz a közösség tagjai számára.

A közép-kelet-európai turisztikai vásárok történetében ritkaságként, idén először lesz LMBTQ stand az Utazás Kiállításon is, amelynek gazdája a Humen Media. Erdeiék igyekeznek elhozni például Svédországot (idén Göteborg és Stockholm ad otthont az Europride-nak), Máltát, Kolumbiát, Mauritiust, a spanyol Ibizát és Valenciát. A vásár első napján idén is rendez konferenciát a Humen Media LMBTQ-turizmus témában Gay Travel Day címmel. A közelgő berlini ITB-re készül el a társaság új pinkbudapest.com weboldala, kibővített tartalommal, túraútvonalakkal, a jövőben pedig az a terv, hogy még több szolgáltatást nyújtsanak a fővárosunkba látogató LMBTQ utazóknak: például lehessen Budapest kártyát vásárolni, vagy melegbarát városnéző sétákat és szálláshelyeket foglalni.

"Egyre nagyobb az érdeklődés Budapest iránt Közép- és Dél-Amerikából (pl. Mexikó és Kolumbia) és Ázsiából (Kína, Tajvan, Thaiföld). A tengerentúlon azonban egy úti cél önmagában nem eladható. Úgyhogy a már bevált Budapest-Bécs-Prága desztinációs csomag mintájára Pink Europe néven két melegbarát húzónévvel, Berlinnel és Barcelonával kiegészítve népszerűsítenénk Budapestet" - mesélte el Erdei. "A célcsoport igényeire szabott, hamarosan készülő LMBTQ város-imázs videó, sajtóutak szervezése külföldi újságírók számára is ezt a célt szolgálják majd. Folyamatban van egy LMBTQ-barát turisztikai szövetség létrehozása is, amely a szektorban tevékenykedő hazai vállalkozásokat (melegbarát szállodák, kávézók, bárok, szaunák, utazási ügynökségek, stb.) fogná össze, így könnyebb lenne a Budapestre látogató célcsoport számára vonzó és egyedi utazási csomagot kialakítani" - tette hozzá. A Humen Media azontúl, hogy sajtótermékeivel turisztikai marketingfeladatokat lát el a ki- és beutazásban egyaránt nagy potenciált jelentő LMBTQ piacon, kacérkodik egy melegbarát utazási iroda nyitásának gondolatával is, amely hiánypótló lenne a hazai palettán.

A rendezvény egyik előadójaként Karlik Cintia, a Budapest Pride szóvivője elmondta, hogy a napjainkban már több mint 20 000 látogatót vonzó LMBTQ fesztivál idén már nem 10 napos lesz, hanem a nemzetközi trendeket követve egy egész hónapon át kínál programokat június 8. és július 8. között. Újdonság az is, hogy Budapest mellett vidéki helyszínek is bekapcsolódnak 2018-ban: Pécs, Szeged, Miskolc és Debrecen. A Pink Marketing Brunchon több társaság (Német Turisztikai Hivatal, Magnet Bank, Szamos Marcipán, Orlai Produkciós Iroda, Marionnaud Parfüméria) is tartott prezentációt arról, miért fontosak számukra az LMBTQ közösség tagjai.

Forrás: Turizmus Online


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?