MTÜ: az önkormányzatok is vegyék ki a részüket a segítségnyújtásból!

A kormány fontos lépéseket tett a turisztikai ágazat megsegítéséért, elsők között hozta meg azokat a döntéseket, amelyek hozzájárulnak a megmaradáshoz - közölte a Magyar Turisztikai ügynökség az MTI érdeklődésére szerdán.

Kitértek arra, hogy a bejelentett kormányzati intézkedések egyrészt hozzájárulnak a turizmus-vendéglátásban működő vállalkozások életben tartásához, másrészt a munkahelyek megmentéséhez. A legfontosabb lépés a turisztikai szektor döntéshozói életében most az, hogy ne küldjék el a munkavállalóikat, mert a helyzet javulása után nem lesz kivel újjáépíteni a turizmust, ami a magyar turizmus számára óriási hátrányt okozhat. A kormány fontos lépéseket tett az ágazat megsegítéséért, elsők között hozta meg azokat a döntéseket, amelyek hozzájárulnak a megmaradáshoz. Ehhez a munkaadóknak és a munkavállalóknak is kell áldozatot hozniuk, elbocsátások helyett közösen kell megoldást találni a további foglalkoztatásra.

Mindezek mellett az MTÜ szerint az önkormányzatoknak is hozzá kell járulniuk az ágazat megtartásához, főleg azután, hogy például Budapest és a kiemelt turisztikai célpontok az elmúlt sikeres esztendőkben jelentős bevételre tettek szert a turizmusból, ezért javasolta az iparűzési adó elengedését az ágazat szereplői esetében. Erre a hétre a hazai szállodák 95 százaléka átmeneti üzemszünetet rendelt el, mivel napról napra emelkedik a visszamondások és ezzel párhuzamosan csökken a foglalások száma - közölte a Magyar Turisztikai ügynökség az MTI érdeklődésére szerdán.

Az MTÜ a Nemzeti Adatszolgáltató Központon keresztül online látja 1070 szálloda, 1700 panzió, és 27 000 magánszálláshely adatait. Ennek alapján március első hetében még a szálláshelyek töltöttsége 70 százalékos volt, a következő héten 50 százalékos, március közepén már 35 százalékos, Budapesten 11 százalékos, vidéken 15 százalékos volt az átlagos töltöttségi szint. Mint írták, a főváros turizmusa az első pillanattól kezdve érzékenyebben reagált a koronavírus terjedésére, hiszen többségében külföldi utazókkal telt meg a város. A budapesti turizmus esetében cél, hogy jövő márciusra az ágazat ismét azt a szintet érje el, amelyet tavaly márciusban produkált. A nemzetközi tapasztalatok alapján legalább 10 hónap kell ahhoz, ezt a szintet ismét elérje a magyar turizmus. Az MTÜ abban bízik, hogy júliustól javulhat a helyzet és a nyári időszakban a belföldi turizmus újraindulhat, de ez csak akkor sikerülhet, ha addig nem küldik el az ágazatban dolgozó munkavállalókat - hangsúlyozták.

A turizmusban több mint 400 ezer ember dolgozik, akiket a szektorban és Magyarországon kell tartani. Az átmeneti üzemszünet ideje alatt számos vállalkozás felújításokat hajt végre, vagy éppen munkavállalói képzéseket tart, felkészülve az újraindulásra és az újbóli versenyre. A lakosság azzal tud segíteni, ha nem lemondják, hanem későbbre teszik belföldi foglalásaikat, illetve házhozszállítást rendelnek az éttermekből. A Magyar Turisztikai Ügynökség együttműködésével elindult a "Jót ettem!" kampány, amellyel mindenkit arra biztatnak, hogy továbbra is fogyasszon az éttermek kínálatából, akár elvitelre, akár házhozszállítással, ezzel is támogatva a vendéglátásban dolgozókat. A talpon maradás nem képzelhető el valamennyi szereplő összefogása nélkül, ehhez mindenki hozzájárulása szükséges - írták.

Az MTÜ a leghatékonyabb segítségnyújtást támogatva az ágazat szereplőinek egy kérdőívet juttatott el, amelyben várja a javaslatokat arra vonatkozóan, hogy milyen további kormányzati intézkedések lennének számukra a leghasznosabbak. Ahogy csökken a koronavírus okozta megbetegedések száma, a Magyar Turisztikai Ügynökség elindítja a marketingaktivitásokat, ehhez 20 milliárd forintos forrás rendelkezésre áll. Első lépés a belföldi turizmus fellendítése lesz, de párhuzamosan a küldőpiac-csoportokra is elkészülnek az akciótervek, ahonnan könnyebben visszacsábíthatók a vendégek, ilyenek például a szomszédos országokból érkező turisták. Az újrainduláskor együtt fognak a startvonalra állni a konkurens Ausztriával és Csehországgal, cél, hogy Magyarország az elsők között állítsa helyre a turizmusát, de ehhez szakképzett munkaerőre lesz szükség - olvasható a közleményben.

Forrás: MTI


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.