A résztvevőket a házigazda Hotel Lycium**** szállodaigazgatója, a Keleti Régió vezetője Szerdi Zsuzsanna köszöntötte, az MSZÉSZ-t Könnyid László alelnök és Lukács Attila képviselte.
A szállodák beszámolói alapján az év első hónapjában mindenütt növekedés volt tapasztalható a szállodai mutatókban az előző évhez képest, többen 10% körüli, néhányan 15% emelkedést értek el és általában pozitívak az előrejelzések az év további időszakában is.
„A régiós kérdések nyomában” alcím jegyében összeállított szakmai tartalom bevezetőjeként Szerdi Zsuzsanna régióvezető egy csokorba, azaz 15 pontba szedte azokat a felvetéseket, javaslatokat, melyet a tagszállodák fogalmaztak meg a régióvezető és helyettesek „régiójáró” látogatásaik alkalmával. Továbbá ismertette, hogy a javaslatokkal kapcsolatban milyen kezdeményezéseket indítottak, hova továbbították a felvetéseket és ahol már tudott, eredményekről is beszámolt. Itt olyan kérdések kerültek szóba, mint a mindenkit sújtó munkaerő probléma, a Hotelstars Union minősítés kérdései, lakáskiadás jelenségének megjelenése a régióban, gyakornoki programok, végzett szakemberek és a szállodák összekapcsolása, stb. Az MSZÉSZ részéről Lukács Attila ismertette a régió statisztikai adatait, elemezte a 2016-os év kilátásait és beszámolt az aktuális lobbi témákról és az aktuális szervezeti ügyekről.
Dr. Hevessy Gábor, a debreceni Aquaticum Termál és Wellness Hotel**** igazgatója mutatta be önálló útkeresésüket az értékesítés területén. Rendkívül érdekes tapasztalatokat nyújtott az a rendszer, amit saját szállodájukra kifejlesztettek, mert kiváló példa arra, hogy a bevétel menedzsment elméleti alapjait hogyan lehet átültetni és alkalmazni a gyakorlatban és milyen eredményeket hozhat ez a szállodának.
Nagy érdeklődéssel hallgatták a résztvevők Könnyid László alelnök, a hévízi Hotel Európa Fit ****sup szállodaigazgatójának beszámolóját arról, hogy milyen területeken és milyen módon működnek együtt a hévízi szállodák, melyet minden résztvevő példaértékűnek és követendőnek talált. Mindenki örömmel fogadta és üdvözölte Kelecsényi Ágnes beszámolóját az áprilisban induló Hotelstars szemléletformáló és edukációs kampányról. Ez az, amit a szakma már régóta nagyon várt - és várja a folytatást is.
Az ebédszünet után egy szakhatósági fejezet következett, ahol az ÁNTSZ, Tűzoltóság, NAV adózás valamint NAV vám és jövedéki szakterület egy - egy képviselője tartott tanulságos beszámolót az aktuális témákról, az ellenőrzési irányelvekről és az ellenőrzéseken tapasztalt hiányosságokról. Krompaszky Gábor közreműködésével a minőségi üzemeltetés kérdéseit járhatták körbe a résztvevők. Nagy tanulságokkal szolgáltak a bemutatott mystery shopping eredmények. Ehhez kapcsolódóan szóba kerültek a minőségi díjak, régiós tagszállodák számoltak be az ezzel kapcsolatos tapasztalatikról, gondolatairól.