Naponta 86 reklámot néztünk meg tavaly

2014-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 49 percet töltött a tévékészülékek előtt, három perccel többet, mint egy évvel korábban. Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 26 perc volt, ami alatt egy személy átlagosan 86 darab televíziós reklámot látott - derül ki a Nielsen Közönségmérés tavalyi évről szóló jelentéséből. 

2014-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 49 percet töltött a tévékészülékek előtt, három perccel többet, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 22 percről 4 percet csökkenve 3 óra 18 perc lett, a 18-49 éves korcsoporté változatlan maradt: 4 óra 1 perc. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 16 percet töltöttek a televízió előtt, 6 perccel többet, mint egy évvel korábban.

2014-ben az országos lefedettségű kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 27,9 százalék volt, 1,7 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 18,2 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 16,3 százalék volt. Ez előbbinél 1,1 százalékpontos, utóbbinál 1,5 százalékpontos növekedést jelent 2013-hoz viszonyítva.

A filmcsatornák részesedése a nézett időból 0,2 százalékponttal növekedett, így 9.1 százalék lett, míg a gyerekcsatornák 0,4 százalékponttal 4.8 százalékra csökkentek, a hírcsatornáké 4,0 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,9 százalék, a sportcsatornáké 2,4 százalék, a zenecsatornáké 2,6 százalék, az életmódcsatornáké pedig 2,1 százalék volt az év során.

A vételi platform szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy a nézési időn belül még mindig domináns az analóg kábeltelevízióra előfizetők köre (31,2 százalék), bár arányuk 2013-hoz képest 3,1 százalékponttal csökkent. A digitális műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a közönségen belül 26,1 százalékra csökkent, a digitális kábel / IPTV előfizetőké 6,2 százalékpontot emelkedett (29,8 százalék), míg a csak földi vétellel rendelkezők részesedése 2,2 százalékponttal csökkent 12,9 százalékra.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,5 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 26 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 9 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 86 darab reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma, 2014-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon újra rekord mennyiségű, összesen 5358215 darab hirdetés került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 14 680 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 32 238 órát, 4,25 évet tettek ki a vizsgált csatornákon.

A hirdetések túlnyomó része 30 másodperces volt, ezt követik a 20 majd a 15 másodpercesek. Bár a 25 másodperces filmek gyakoriság alapján a negyedik helyre szorultak, egy reklámfilm átlagos hossza mégis pontosan ennyi, 25 másodperc volt. A reklámblokkok 6 százalékaa mindössze egyetlen szpotot tartalmazott, 30 százalék 2-5 darabot, 49 százalék 6-10 darabot, míg 15 százalék ennél is többet.

Az elmúlt esztendőben 612 hirdető 1087 márkát hirdetett 7360 féle különböző reklámban, amelyek közül 5978 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2014-ben került képernyőre. Egy hirdetés átlagosan 728-szor került adásba.

A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (1199506 darab), ezt követte a „Kereskedelem” (890863 darab) és az „Élelmiszer” (727620 darab). Ez a három szektor adta ki a megjelenések 53 százalékát. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Egyéb (jellemzően internetes) kereskedelem” (317819 darab) volt, ezt követte a „Megfázás, influenza elleni termékek” (306220 darab) és az „Élelmiszerkereskedelem” (276129 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 37 százalékát tette ki.


Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél

Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél 

Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál

Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál 

Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben

Erdők és csillagok nyomában a Zselicben 

Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.
Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar

Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar 

A nyári vitorlás szezont Bujtor István emlékesttel nyitják a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei.
Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában"

Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában" 

Csoportos kiállítás és művésztelep a SopronFest keretében.
Ha elvonulna a város zajától...

Ha elvonulna a város zajától... 

Május 17-től kinyitja kapuit a Városháza pop-up park.
Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum

Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum 

Az esztergomi vármúzeum és a zselízi Esterházy-kastély felújítására nyert pályázatot.
Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat

Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat  

Az ágazat szereplői helyzetüket pozitívnak érzékelték.
Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál

Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál 

Fazakas F. János a cégcsoport növekedéséért felel ez év május 1-től.
Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik

Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik 

Ingyenes kultúrális és családi programok június elsején és másodikán.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.