Naponta 86 reklámot néztünk meg tavaly

2014-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 49 percet töltött a tévékészülékek előtt, három perccel többet, mint egy évvel korábban. Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 26 perc volt, ami alatt egy személy átlagosan 86 darab televíziós reklámot látott - derül ki a Nielsen Közönségmérés tavalyi évről szóló jelentéséből. 

2014-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 49 percet töltött a tévékészülékek előtt, három perccel többet, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 22 percről 4 percet csökkenve 3 óra 18 perc lett, a 18-49 éves korcsoporté változatlan maradt: 4 óra 1 perc. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 16 percet töltöttek a televízió előtt, 6 perccel többet, mint egy évvel korábban.

2014-ben az országos lefedettségű kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 27,9 százalék volt, 1,7 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 18,2 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 16,3 százalék volt. Ez előbbinél 1,1 százalékpontos, utóbbinál 1,5 százalékpontos növekedést jelent 2013-hoz viszonyítva.

A filmcsatornák részesedése a nézett időból 0,2 százalékponttal növekedett, így 9.1 százalék lett, míg a gyerekcsatornák 0,4 százalékponttal 4.8 százalékra csökkentek, a hírcsatornáké 4,0 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,9 százalék, a sportcsatornáké 2,4 százalék, a zenecsatornáké 2,6 százalék, az életmódcsatornáké pedig 2,1 százalék volt az év során.

A vételi platform szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy a nézési időn belül még mindig domináns az analóg kábeltelevízióra előfizetők köre (31,2 százalék), bár arányuk 2013-hoz képest 3,1 százalékponttal csökkent. A digitális műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a közönségen belül 26,1 százalékra csökkent, a digitális kábel / IPTV előfizetőké 6,2 százalékpontot emelkedett (29,8 százalék), míg a csak földi vétellel rendelkezők részesedése 2,2 százalékponttal csökkent 12,9 százalékra.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,5 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 26 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 9 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 86 darab reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma, 2014-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon újra rekord mennyiségű, összesen 5358215 darab hirdetés került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 14 680 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 32 238 órát, 4,25 évet tettek ki a vizsgált csatornákon.

A hirdetések túlnyomó része 30 másodperces volt, ezt követik a 20 majd a 15 másodpercesek. Bár a 25 másodperces filmek gyakoriság alapján a negyedik helyre szorultak, egy reklámfilm átlagos hossza mégis pontosan ennyi, 25 másodperc volt. A reklámblokkok 6 százalékaa mindössze egyetlen szpotot tartalmazott, 30 százalék 2-5 darabot, 49 százalék 6-10 darabot, míg 15 százalék ennél is többet.

Az elmúlt esztendőben 612 hirdető 1087 márkát hirdetett 7360 féle különböző reklámban, amelyek közül 5978 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2014-ben került képernyőre. Egy hirdetés átlagosan 728-szor került adásba.

A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (1199506 darab), ezt követte a „Kereskedelem” (890863 darab) és az „Élelmiszer” (727620 darab). Ez a három szektor adta ki a megjelenések 53 százalékát. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Egyéb (jellemzően internetes) kereskedelem” (317819 darab) volt, ezt követte a „Megfázás, influenza elleni termékek” (306220 darab) és az „Élelmiszerkereskedelem” (276129 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 37 százalékát tette ki.


Ősszel a Balatonnál

Ősszel a Balatonnál 

Több mint ezerötszázan nyitva vannak a Balatonon ősszel is, negyven pincészet kedvezményekkel várja azokat, akik most indulnak a régióba.
CSR-akció a reptér Runway Run bevételeiből

CSR-akció a reptér Runway Run bevételeiből 

A nevezési díjakból 19 884 768 forint gyűlt össze.
Válságban a fesztiválszektor?

Válságban a fesztiválszektor?  

Vegyes képet mutat az idei szezon.
Három napon át Nemzeti Vágta Szilvásváradon

Három napon át Nemzeti Vágta Szilvásváradon 

Idén háromnapossá bővült 17. Nemzeti Vágta.
Megvan az év kilátója és turistaháza

Megvan az év kilátója és turistaháza 

A tíz kilátó közül a pannonhalmi Boldog Mór-kilátó gyűjtötte be a legtöbb kedvelést, szám szerint 1346-et. A turistaház kategóriában a Turistapark Szentlélek lett a nyertes 1822 érvényes szavazattal.
Pénteken Állatok Világnapja

Pénteken Állatok Világnapja 

Egész évben biztosítanak a szeretetükről és az önzetlen odaadásukról- ezen az októberi napon legyenek ők a reflektorfényben.
Európai közös nyilatkozat az erdők védelméről

Európai közös nyilatkozat az erdők védelméről 

A bonni eseményen 33 ország magas rangú képviselője vett részt.
Ennyibe kerülhet idén egy  céges karácsonyi parti

Ennyibe kerülhet idén egy céges karácsonyi parti 

A 200 fő feletti vállalatok bajban lehetnek, ha még nem foglalták le a céges karácsonyi események helyszíneit.
Száz helyszínen csak design - Budapest Design Week

Száz helyszínen csak design - Budapest Design Week 

A Magyar Divat & Design Ügynökség feladatköre 2024 augusztusával kiegészült a Budapest Design Week megvalósításával.
Egyre több dán és svéd turista Budapesten

Egyre több dán és svéd turista Budapesten 

A dánok ugyanezen listán tavaly a tizenhatodik helyen szerepeltek, idén pedig bekerültek a top háromba. 

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.