Naponta 86 reklámot néztünk meg tavaly

2014-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 49 percet töltött a tévékészülékek előtt, három perccel többet, mint egy évvel korábban. Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 26 perc volt, ami alatt egy személy átlagosan 86 darab televíziós reklámot látott - derül ki a Nielsen Közönségmérés tavalyi évről szóló jelentéséből. 

2014-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 49 percet töltött a tévékészülékek előtt, három perccel többet, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 22 percről 4 percet csökkenve 3 óra 18 perc lett, a 18-49 éves korcsoporté változatlan maradt: 4 óra 1 perc. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 16 percet töltöttek a televízió előtt, 6 perccel többet, mint egy évvel korábban.

2014-ben az országos lefedettségű kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 27,9 százalék volt, 1,7 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 18,2 százalék, a közszolgálati csatornáké pedig 16,3 százalék volt. Ez előbbinél 1,1 százalékpontos, utóbbinál 1,5 százalékpontos növekedést jelent 2013-hoz viszonyítva.

A filmcsatornák részesedése a nézett időból 0,2 százalékponttal növekedett, így 9.1 százalék lett, míg a gyerekcsatornák 0,4 százalékponttal 4.8 százalékra csökkentek, a hírcsatornáké 4,0 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,9 százalék, a sportcsatornáké 2,4 százalék, a zenecsatornáké 2,6 százalék, az életmódcsatornáké pedig 2,1 százalék volt az év során.

A vételi platform szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy a nézési időn belül még mindig domináns az analóg kábeltelevízióra előfizetők köre (31,2 százalék), bár arányuk 2013-hoz képest 3,1 százalékponttal csökkent. A digitális műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a közönségen belül 26,1 százalékra csökkent, a digitális kábel / IPTV előfizetőké 6,2 százalékpontot emelkedett (29,8 százalék), míg a csak földi vétellel rendelkezők részesedése 2,2 százalékponttal csökkent 12,9 százalékra.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,5 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 26 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 9 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 86 darab reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma, 2014-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon újra rekord mennyiségű, összesen 5358215 darab hirdetés került képernyőre. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 14 680 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok 32 238 órát, 4,25 évet tettek ki a vizsgált csatornákon.

A hirdetések túlnyomó része 30 másodperces volt, ezt követik a 20 majd a 15 másodpercesek. Bár a 25 másodperces filmek gyakoriság alapján a negyedik helyre szorultak, egy reklámfilm átlagos hossza mégis pontosan ennyi, 25 másodperc volt. A reklámblokkok 6 százalékaa mindössze egyetlen szpotot tartalmazott, 30 százalék 2-5 darabot, 49 százalék 6-10 darabot, míg 15 százalék ennél is többet.

Az elmúlt esztendőben 612 hirdető 1087 márkát hirdetett 7360 féle különböző reklámban, amelyek közül 5978 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2014-ben került képernyőre. Egy hirdetés átlagosan 728-szor került adásba.

A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (1199506 darab), ezt követte a „Kereskedelem” (890863 darab) és az „Élelmiszer” (727620 darab). Ez a három szektor adta ki a megjelenések 53 százalékát. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Egyéb (jellemzően internetes) kereskedelem” (317819 darab) volt, ezt követte a „Megfázás, influenza elleni termékek” (306220 darab) és az „Élelmiszerkereskedelem” (276129 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 37 százalékát tette ki.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.