Az utazni készülők szinte egytől egyig belföldi úti célban gondolkodnak. „A cégcsoportunk tagja, a Szallasguru.hu tavalyi adatai szerint Egerszalók, Hajdúszoboszló, Siófok, Gyula és Hévíz voltak a legkeresettebbek – mondta a vezérigazgató. – Tavaly 6600 szorosára nőtt a foglalások darabszáma az akció ideje alatt, kíváncsiak vagyunk, idén mit tapasztalunk, és hogyan változik a legnépszerűbb úti célok toplistája.” A válaszadók 43 százaléka egyébként legfeljebb száz kilométert, ötből egy pedig kétszáz kilométert hajlandó utazni. A 30-60 százalékos árengedmény jellemzően kellően vonzó ahhoz, hogy a szokásostól akár távolabbi településre essen a választás, és tízből csupán egy vendég nem hajlandó a jelentős árcsökkentés mellett sem többet utazni.
Az akciót megelőzően a válaszadók 46 százaléka spórol és felméri a lehetőségeket, így az árengedmény napján célirányosan keres. Csupán 2 százalék azoknak az aránya, akik az akcióvadászat miatt szabadságot vesznek ki. „A nők nagyobb arányban érintettek, közülük 86 százalék foglal szállást a fekete pénteken, míg a férfiak esetén 41 százalék a vásárlók aránya” – árulta el Szigetvári József. A felmérés szerint a legnagyobb érdeklődést a 36-45 éves korcsoport és a vidéki kisvárosban élők mutatják.
A Szallaguru.hu tavalyi Black Friday kampánya szerint a top 10 belföldi úti cél:
- Egerszalók
- Hajdúszoboszló
- Siófok
- Gyula
- Hévíz
- Demjén
- Mátraháza
- Sümeg
- Velence
- Balatonfüred
A Szallaguru.hu tavalyi Black Friday kampánya szerint a top 10 külföldi úti cél:
- Prága (Csehország)
- Róma (Olaszország)
- Bad Kleinkircheim (Ausztria)
- Falkert (Ausztria)
- Faliraki (Görögország)
- Sveti Vlas (Bulgária)
- Michalowice (Lengyelország)
- Lisszabon (Portugália)
- Calella (Spanyolország)
- Heilingenblut (Ausztria)