„Önök nélkül nem tud az MTÜ dolgozni”

Mint azt a délelőtt háziasszonya, a televíziós Alföldi Eszter megállapította: „a szezon, a főszezon és a szakadó eső ellenére” szép számmal gyűlt össze a szakma az MTÜ új programsorozatának első alkalmából a budapesti Larus Rendezvényközpontban, hétfőn.

Ha valaki esetleg lemaradt róla, a programsorozat célja, hogy az MTÜ „Értékesítésért Felelős Igazgatósága külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit, áttekintést adjon az értékesítést segítő trendekről, illetve informálja a szakmai érdeklődőket azokról a rendezvényekről, amelyekhez a partnerek csatlakozni tudnak.”

A szép számmal megjelent szakmai közönséget Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója szólította meg a címben olvasható szavakkal köszöntőjében. Vagyis, mint azt magyarázatként kiegészítette, az Ügynökség a szakmával együtt gondolkodva, a nemzetközi trendeket közösen elemezve szeretné elérni a tavaly meghirdetett, Nemzeti Turizmus Stratégiában (NTS) célul kitűzött 50 milliós vendégéjszaka-számot. „Minden évben az előző év rekordját döntjük meg, ez idén is így lesz” — mondta. Hozzátette, hogy szinte minden küldőpiacunkról növekedés tapasztalható. Szerinte Magyarország biztonságos volta miatt további növekedés várható.

„Az NTS egy ajánlás, amihez a piaci szereplők a gazdasági tevékenységüket igazítják” — mondta Princzinger Péter, az Magyar Turisztikai Szövetség (MTSZ) elnöke. Hozzátette: „Az NTS-t nem a kormány fogja megvalósítani, nem ez a dolga, de irányt mutat, forrásokat biztosít, megteremti a jogi környezetet.” A cél, hogy minél több magasabb költésű vendég minél magasabb szintű szolgáltatást kapjon — foglalta össze. Úgy látja, hogy a kereslet végtelen. A kereslet ösztönzését segíti a nemrég útjára indított budapesti marketingkampány, a Spice of Europe. Az új országmárkával a turizmus szeptember végi világnapján rukkol majd elő az MTÜ — tudtuk meg Guller Zoltántól.

Máté Kristóf, az MTÜ Értékesítésért Felelős Igazgatóságának vezetője szólt a külképviseleti hálózat átalakításáról, az elsődleges és másodlagos küldőpiacokról. Elsődlegesek egyebek mellett az USA, Kanada, Kína, Ausztria, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország, Szlovákia, míg másodlagos Ausztrália, Izrael, Japán, Törökország, Belgium, Dánia, Dél-Korea, Finnország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Norvégia, Románia, Svájc, Svédország, Szerbia, Ukrajna. A kapcsolatot a küldőpiacokkal itthonról, vagy a helyszínen a külképviselők, új megnevezésük szerint nemzetközi országspecialisták tartják. Egy részük, különösen európai piacok esetében, budapesti székhellyel dolgozik, de munkaideje 40 százalékát az adott országban tölti — mondta el Máté Kristóf. Szintén szólt a vásári megjelenésekről, melyeken az Ügynökség által korábban meghirdetett, kiemelt partneri minősítési rendszerhez július végéig csatlakozók a vásári részvételből komoly kedvezményt kapnak, valamint pályázhatnak a study tour alap idén még elkölthető bruttó 20 millió forintjára.

 A programsorozat folytatódik - ígérték a házigazdák. És nem marad el idén sem a Turizmus Summit: október 16!


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.