„Önök nélkül nem tud az MTÜ dolgozni”

Mint azt a délelőtt háziasszonya, a televíziós Alföldi Eszter megállapította: „a szezon, a főszezon és a szakadó eső ellenére” szép számmal gyűlt össze a szakma az MTÜ új programsorozatának első alkalmából a budapesti Larus Rendezvényközpontban, hétfőn.

Ha valaki esetleg lemaradt róla, a programsorozat célja, hogy az MTÜ „Értékesítésért Felelős Igazgatósága külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit, áttekintést adjon az értékesítést segítő trendekről, illetve informálja a szakmai érdeklődőket azokról a rendezvényekről, amelyekhez a partnerek csatlakozni tudnak.”

A szép számmal megjelent szakmai közönséget Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója szólította meg a címben olvasható szavakkal köszöntőjében. Vagyis, mint azt magyarázatként kiegészítette, az Ügynökség a szakmával együtt gondolkodva, a nemzetközi trendeket közösen elemezve szeretné elérni a tavaly meghirdetett, Nemzeti Turizmus Stratégiában (NTS) célul kitűzött 50 milliós vendégéjszaka-számot. „Minden évben az előző év rekordját döntjük meg, ez idén is így lesz” — mondta. Hozzátette, hogy szinte minden küldőpiacunkról növekedés tapasztalható. Szerinte Magyarország biztonságos volta miatt további növekedés várható.

„Az NTS egy ajánlás, amihez a piaci szereplők a gazdasági tevékenységüket igazítják” — mondta Princzinger Péter, az Magyar Turisztikai Szövetség (MTSZ) elnöke. Hozzátette: „Az NTS-t nem a kormány fogja megvalósítani, nem ez a dolga, de irányt mutat, forrásokat biztosít, megteremti a jogi környezetet.” A cél, hogy minél több magasabb költésű vendég minél magasabb szintű szolgáltatást kapjon — foglalta össze. Úgy látja, hogy a kereslet végtelen. A kereslet ösztönzését segíti a nemrég útjára indított budapesti marketingkampány, a Spice of Europe. Az új országmárkával a turizmus szeptember végi világnapján rukkol majd elő az MTÜ — tudtuk meg Guller Zoltántól.

Máté Kristóf, az MTÜ Értékesítésért Felelős Igazgatóságának vezetője szólt a külképviseleti hálózat átalakításáról, az elsődleges és másodlagos küldőpiacokról. Elsődlegesek egyebek mellett az USA, Kanada, Kína, Ausztria, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország, Szlovákia, míg másodlagos Ausztrália, Izrael, Japán, Törökország, Belgium, Dánia, Dél-Korea, Finnország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Norvégia, Románia, Svájc, Svédország, Szerbia, Ukrajna. A kapcsolatot a küldőpiacokkal itthonról, vagy a helyszínen a külképviselők, új megnevezésük szerint nemzetközi országspecialisták tartják. Egy részük, különösen európai piacok esetében, budapesti székhellyel dolgozik, de munkaideje 40 százalékát az adott országban tölti — mondta el Máté Kristóf. Szintén szólt a vásári megjelenésekről, melyeken az Ügynökség által korábban meghirdetett, kiemelt partneri minősítési rendszerhez július végéig csatlakozók a vásári részvételből komoly kedvezményt kapnak, valamint pályázhatnak a study tour alap idén még elkölthető bruttó 20 millió forintjára.

 A programsorozat folytatódik - ígérték a házigazdák. És nem marad el idén sem a Turizmus Summit: október 16!


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.