„Önök nélkül nem tud az MTÜ dolgozni”

Mint azt a délelőtt háziasszonya, a televíziós Alföldi Eszter megállapította: „a szezon, a főszezon és a szakadó eső ellenére” szép számmal gyűlt össze a szakma az MTÜ új programsorozatának első alkalmából a budapesti Larus Rendezvényközpontban, hétfőn.

Ha valaki esetleg lemaradt róla, a programsorozat célja, hogy az MTÜ „Értékesítésért Felelős Igazgatósága külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit, áttekintést adjon az értékesítést segítő trendekről, illetve informálja a szakmai érdeklődőket azokról a rendezvényekről, amelyekhez a partnerek csatlakozni tudnak.”

A szép számmal megjelent szakmai közönséget Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója szólította meg a címben olvasható szavakkal köszöntőjében. Vagyis, mint azt magyarázatként kiegészítette, az Ügynökség a szakmával együtt gondolkodva, a nemzetközi trendeket közösen elemezve szeretné elérni a tavaly meghirdetett, Nemzeti Turizmus Stratégiában (NTS) célul kitűzött 50 milliós vendégéjszaka-számot. „Minden évben az előző év rekordját döntjük meg, ez idén is így lesz” — mondta. Hozzátette, hogy szinte minden küldőpiacunkról növekedés tapasztalható. Szerinte Magyarország biztonságos volta miatt további növekedés várható.

„Az NTS egy ajánlás, amihez a piaci szereplők a gazdasági tevékenységüket igazítják” — mondta Princzinger Péter, az Magyar Turisztikai Szövetség (MTSZ) elnöke. Hozzátette: „Az NTS-t nem a kormány fogja megvalósítani, nem ez a dolga, de irányt mutat, forrásokat biztosít, megteremti a jogi környezetet.” A cél, hogy minél több magasabb költésű vendég minél magasabb szintű szolgáltatást kapjon — foglalta össze. Úgy látja, hogy a kereslet végtelen. A kereslet ösztönzését segíti a nemrég útjára indított budapesti marketingkampány, a Spice of Europe. Az új országmárkával a turizmus szeptember végi világnapján rukkol majd elő az MTÜ — tudtuk meg Guller Zoltántól.

Máté Kristóf, az MTÜ Értékesítésért Felelős Igazgatóságának vezetője szólt a külképviseleti hálózat átalakításáról, az elsődleges és másodlagos küldőpiacokról. Elsődlegesek egyebek mellett az USA, Kanada, Kína, Ausztria, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország, Szlovákia, míg másodlagos Ausztrália, Izrael, Japán, Törökország, Belgium, Dánia, Dél-Korea, Finnország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Norvégia, Románia, Svájc, Svédország, Szerbia, Ukrajna. A kapcsolatot a küldőpiacokkal itthonról, vagy a helyszínen a külképviselők, új megnevezésük szerint nemzetközi országspecialisták tartják. Egy részük, különösen európai piacok esetében, budapesti székhellyel dolgozik, de munkaideje 40 százalékát az adott országban tölti — mondta el Máté Kristóf. Szintén szólt a vásári megjelenésekről, melyeken az Ügynökség által korábban meghirdetett, kiemelt partneri minősítési rendszerhez július végéig csatlakozók a vásári részvételből komoly kedvezményt kapnak, valamint pályázhatnak a study tour alap idén még elkölthető bruttó 20 millió forintjára.

 A programsorozat folytatódik - ígérték a házigazdák. És nem marad el idén sem a Turizmus Summit: október 16!


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.