A légi árufuvarozás különösen, a logisztika pedig általában véve mostanáig Budapest köré összpontosult, ami az utóbbi 20 év kereskedelmi fejlesztéseit tekintve magától értetődik. Az elmúlt években tapasztalt piaci fejlődés azonban e centralizáció megszűnését követeli meg a hatékonyság és a modernizáció érdekében - mondta az igazgató a debreceni irodanyitás hátterét magyarázva.
Hozzátette: elsőként nyújtanak teljeskörű szolgáltatást a repülőtéren a szállítás, tárolás és vámszolgáltatás területén, ezzel első szállítmányozó vállalatként szilárdíthatják meg a régióban betöltött pozíciójukat.
Paul Szeman elmondta, hogy 2013 óta a Maltacourt aktívan fejleszti a légi, vízi és közúti áruszállítási tevékenységét, jelenleg már több mint 240 saját teherautóból álló flottájuk van. A 2016-os évre előrejelzett forgalmuk meghaladja a 25 millió eurót.
A cégvezető meggyőződésének adott hangot, hogy a térségbe irányuló légi teheráru-szállítás létjogosultsága hamar nyilvánvalóvá válik, és jó pozícióban lesznek ahhoz, hogy a régióbeli ügyfeleiknek közvetlenül nyújthassanak magas színvonalú trimodális szolgáltatásokat.
Krekk Zoltán, a Maltacourt regionális üzletfejlesztési igazgatója szerint a debreceni repülőteret működtető Xanga cégcsoport a légi, közúti, valamint a vasút bevonásával tengeri szállítási központok létrehozásával kaput nyitott Európának, hozzájárulva ezzel a térség gazdasági fejlődéséhez.
A debreceni repülőtéri iroda megnyitásával máris elindították első elektronikai eszköz szállítmányukat Nyugat-Európába - tette hozzá.
Herdon István, a Xanga cégcsoport elnök-vezérigazgatója elmondta: a Maltacourt az első cégek között van, amelyek betelepülnek az 1,4 milliárd forintos beruházással felépült innovációs központba. További 10-12 céggel tárgyalnak, és az eddig 80 százalékosan elkészült központ helyiségeit a betelepülő vállalkozások igényeihez igazítva alakítják ki - tette hozzá.
Forrás: MTI