"Akadt ugyan olyan vendéglátóhely, amely az ilyenkor szokásos árengedményt a pénztárgép használatának mellőzésével akarta kompenzálni, a jellemző mégis a nyugtaadás és szabályszerűen bejelentett alkalmazott foglalkoztatása volt" - fogalmazott a hivatal.
A NAV revizorai egyrészt azt ellenőrizték, hogy a "torkoskodó" vendégek kapnak-e szabályos nyugtát az elfogyasztott ételekről, italokról. A vizsgáltak közül két étterem mulasztotta el beütni a bevételt az online pénztárgépbe, ezeken a helyeken nyugta helyett csupán pincérblokkot adtak a vendégnek. A NAV közleménye szerint erre az egyik vállalkozó azt mondta: "az ilyenkor szokásos árengedményt azzal akarta kompenzálni, hogy a bevételt adózás nélkül teszi zsebre".
Emellett az ellenőrök az alkalmazottak státusát is vizsgálták. A vendéglátóhelyek jellemzően ezen a téren is betartották a szabályokat - írta a NAV, hozzátéve: tizenhatból mindössze három foglalkoztatottal kapcsolatban találtak mulasztást. Volt olyan, ahol a pincért bejelentették, a konyhalányt azonban nem - olvasható a NAV közleményében.
Forrás: MTI