A bécsi székhelyű ENITED-et alapító Ivo J. Franschitz és a Gothenburg és Stockholm Convention Bureau, Sweden korábbi igazgatója, Henrik von Arnold moderálásával, a szektor szereplőivel élénk párbeszédben határozták meg az aktivitási terv 5 alappilléreként a piaci szerepvállalás új útjait (Future ways/formats of market engagement), a Konferencia Nagyköveti Program 2.0 (Ambassador Program) elindítását, a desztinációs vonzerő támogatásának területeit Business events (MICE) Industry Lobbying in the Destination/Destination support, valamint a vidék bevonásával történő tudatos közösségépítés (Community Building) és a piackutatás (Market intelligence - both in the international markets and in the destination) jelentőségét.
A szakmai műhely megállapításai szerint lejárt az egyedi ajánlatok ideje, csapatként vonzerő képviselni Magyarországot. A piaci partnerek felszólalásaiból is tükröződött, hogy alapvető fontosságú a nemzetközi üzleti rendezvények nemzetgazdasági szintet befolyásoló iparágának legmagasabb döntéshozói szintű megértése, speciális márkaüzeneteinek az eddiginél is hangsúlyosabb külön kezelése.
A résztvevők kiemelték, hogy minden korábbinál fokozottabb jelentőségű a bizalmon és transzparencián alapuló együttműködés, a tudásmegosztás és a folyamatos párbeszéd. Megfogalmazták, hogy az emberi hozzáállás nélkülözhetetlen márkaértékké érett, miközben az adatok listaeredménnyé konvertálhatók.
A nemzetközi konferencia és üzleti rendezvény szektor szakemberei számára közös kihívás, hogy a jelenbeli üzletszerzés fókusza mellett, jellemzően a jövőben élnek, a pályázati folyamatok természeténél fogva 3-5-7 évre vonatkozó kérdésekre kell ma felelős választ adniuk, és - a sikeres nemzetközi modellek szerint - ebben kulcsszereplő a legkülönbözőbb hídként összekötő entitás, a convention bureau.
Ahogy 2020-ban a branding folyamatnál, és azóta is számos ponton, az MKI mindig számít a szakmai párbeszédre és a partnerek véleményén alapuló döntés mentén kívánja ellátni a feladatait.
Forrás: MKI