A válaszadók kétharmada csak belföldi úti célban gondolkodik. A Balaton térsége, Eger és környéke, az Őrség, a Mátra és a Tisza-tó is keresett célpontok lesznek.
Nem reprezentatív, de tanulságos lehet
Online felmérést végzett a hazai szállásfoglaló portál az utazni vágyók körében idén januárban. Az eredmények szerint a többség tervez nyaralást, és már minden ötödik válaszadó le is foglalta szálláshelyét. A felmérés ugyan nem reprezentatív az ország lakosságára nézve, de a válaszok tanulsága szerint a szállás kiválasztásában döntő szerepet játszik most az ár, a tisztaság és a biztonság. Pardi Dorina marketingvezető: "Valamennyi partnerünk rugalmas feltételeket kínál, így a vendégnek nem kell előleget fizetnie, lemondható vagy módosítható az időpont.”
A vakációzástól ódzkodók leggyakrabban a koronavírus-járvány miatt bevezetésre kerülő korlátozásokra (63%), magától a járványtól és így a megbetegedéstől való félelemre (14%), anyagi helyzetükre (13%) és egyéb okokra (pl. munka, szülés stb. – 10%) hivatkoznak.
Többség belföldön nyaral
A válaszadók kétharmada csak belföldre utazna, míg harmaduk hazai és külföldi üdülést egyaránt tervez. Belföldön a Balaton mellett Eger, Pécs, Gyula, Hévíz és Sopron is népszerűek lesznek, és sokan látogatnak majd el az Őrségbe, a Mátrába és a Tisza-tó partjára is. A nemzetközi célpontok közül Horvátország, Olaszország és Görögország iránt fokozottabb az érdeklődés a válaszadók körében.
Szállástípusok közül a hotelek (34%), apartmanok (31%) majd a panziók és vendégházak (27%) a legnépszerűbbek, de lesznek, akik rokonoknál vagy saját nyaralóban szállnak meg. A vendégek keresik az aktív kikapcsolódási és feltöltődési lehetőségeket. Népszerű program lesz a kirándulás, fürdőzés vagy strandolás, hajós kirándulás, aquapark-látogatás, túrázás, városnézés is. A többség (40%) beoltatná magát a koronavírus elleni vakcinával akár külföldi vagy belföldi nyaralás kedvéért is. 35% nyilatkozott úgy, hogy még nem tudja, mit tenne. „A villámfelmérésünket követően reprezentatív kutatással is készülünk, hiszen az eredmények ismeretében tudunk felkészülni a nyári szezonra” – mondta a marketingvezető.
A felmérés hátteréről
2021. január 21 - 29-e között online felmérést végzett a Szallas.hu a magyar lakosság körében. Bár a kutatás nem reprezentatív az ország lakosságára nézve, az eredmények alkalmasak a trendek és attitűdök bemutatására.
Forrás: szallas.hu / turizmusonline.hu