A ProWein Düsseldorf idén több látogatót vonzott, mint valaha: 100 ország több mint 60 ezer szakkiállítója jelent meg a háromnapos rendezvényen. A 300nm-es magyar standon a 19 hazai borászat mellett a megjelenést mesterkurzusokkal, exkluzív workshopokkal és egyéb kísérő rendezvényekkel színesítette a szervező Magyar Turisztikai Ügynökség.
A standon és a vásár központi előadótermében a három nap alatt összesen tíz szeminárium zajlott angol és német nyelven, mintegy 300 regisztrált vendég részvételével. A helyek túlnyomó többsége már a kiállítás kezdete előtt elkelt. Az előadásokon bemutatott borokhoz párosított, kiváló hazai alapanyagokból készített kóstolófalatok kerültek az asztalokra a stand szemináriumterében. A mesterkurzusokon nemzetközi szakértők is részt vettek: a borszakma olyan prominens képviselői, mint Caroline Gilby (Master of Wine), Ronn Wiegand (Master of Wine és Master Sommelier), Yvonne Heistermann (sommelier, Deutsche Wein- & Sommelierschule) és Markus Berlinghof (német Gault &Millau - sommelier bajnok, 2014), a német nemzeti sommelier-csapat vezetője.
Magyarország ismét csatlakozott a népszerű B2C rendezvénysorozathoz, a ProWein Goes Cityhez is: az idei évben a nagyközönségi esti borkóstoló eseményre az első napon került sor Düsseldorf egyik legnépszerűbb borbárjában. A magyar borokat Ronn Wiegand (MW, MS) válogatta és mutatta be. A borokhoz párosított magyar kísérőfalatokat szolgáltak fel.
Szintén újdonság volt, hogy a magyar közösségi standon egy esti rendezvény keretében a magyar borok és ételek mellett hazai kézműves söröket is kóstolhattak a látogatók.
Forrás: Turizmus Online