Több mint tíz százalékkal nőtt a hazai fürdők bevétele

Tavaly a magyarországi fürdők üzemeltetői átlagosan 12,5 százalékos árbevétel-növekedést értek el az előző évhez képest, az átlagárak 5,1 százalékos növekedése mellett - derül ki a Magyar Fürdőszövetség tavalyi évet összefoglaló elemzéséből.

A szövetség elemzésében ismerteti: a vizsgált fürdők éves árbevétele tavaly meghaladta az 58,8 milliárd forintot, míg a fürdőszolgáltatásból származó árbevételük a 31,1 milliárd forintot. A felmérésben 84 fürdő vett részt, a turisztikai jelentőségű magyarországi fürdők kétharmada.

A fürdők több mint 40 millió vendéget fogadtak tavaly, míg 2014-ben 37,9 millió látogató fordult meg a magyarországi fürdőkben, ezzel a fürdők átlagosan 7 százalékos vendégszám-növekedést regisztráltak.

A forgalom növekedése kiemelkedő volt a kisebb kapacitású és főleg a nyári időszakra koncentráló fürdőkben, volt olyan fürdő, amely megduplázta nyári időszaki forgalmát.

Ismertetik: a legnagyobb forgalmú fürdő vendégszáma meghaladta az 1,6 milliót.

Az átlagos fürdőbelépőjegy a felmérés alapján bruttó 2054 forint volt, amely a nagy kapacitású élmény- és gyógyfürdőkben 2582 forintot ért el, míg a kisebb strandfürdők esetében 1613 forint volt az átlagár.

A SZÉP-kártya továbbra is népszerű a fürdőkben, felhasználása 2015-ben 13,8 százalékkal bővült a vizsgált 84 fürdőben, és meghaladta a 3,2 milliárd forintot.

Az elemzés szerint a vizsgált fürdőkben 2,1 százalékkal bővült a főállású foglalkoztatottak száma, amely így meghaladta a 7 ezret. A fürdőkben a főállású munkavállalók az összes fürdőben dolgozó munkatársak 60-70 százalékát teszik ki a kiszervezett és a külső szolgáltatók által foglalkoztatott munkavállalók mellett.

A jelentésből kiderült, hogy a fürdőkben végzett gyógyászati szolgáltatások árbevétele átlagosan 2,5 százalékkal esett vissza.

Forrás: MTI


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.