Augusztusban a vendégek száma összesen több mint négy, a vendégéjszakák száma közel három, a szálláshelyek árbevétele pedig 11 százalékkal nőttek. Idén az első nyolc hónapban több mint 22 millió vendégéjszakát töltöttek el a vendégek a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, a szállodák szobakapacitás-kihasználtsága pedig kiemelkedően magas, 75,8%-os volt az utolsó nyári hónapban.
A kedvező tendenciák fenntartását segíti a Magyar Turisztikai Ügynökség októberben elindított új őszi belföldi forgalomélénkítő kampánya is, amelyben a Turisztikai Ügynökség arra buzdítja a hazai utazó közönséget, hogy fedezzék fel új kedvenc helyeiket, és élményeiket mutassák meg, ajánlják mások számára. Magyarország továbbra is népszerű úti cél a külföldi turisták szemében is.
Augusztusban a fő küldőpiacaink közül a legnagyobb növekedés a Romániából és az Egyesült Államokból hazánkba látogató turisták számában volt, ez utóbbi eredményhez hozzájárulhatott a közvetlen légiösszeköttetés mellett a Budapestet népszerűsítő nemzetközi kampányunk is, a Spice of Europe. Budapest ma már az egyik legnépszerűbb európai nagyváros, azonban célunk, hogy Magyarország egészét, és turisztikai desztinációit is felhelyezzük a turisták térképére, ezért hamarosan új nemzetközi kampány is indul.
Forrás: Vendég & Hotel