Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. H. Horváth Orsolya a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője a tizedik helyezett Hévíz kapcsán lapunknak elmondta, hogy Hévízen2006-ban indul el a tudatos városmarketing a szálláshelyek és szolgáltatók bevonásával, ami az évek során egyre több területen tudta segíteni az érintettek munkáját. H. Horváth Orsolya szerint a siker elengedhetetlen feltétele egy jól azonosítható termék, ami kitűnik a versenytársak közül. "Esetünkben ez a Hévíz-tó, ami a világ legnagyobb fürdésre alkalmas gyógytava"-teszi hozzá. Erre alapozva fontos a tudatos termékfejlesztés, a célcsoportok és a szükségletek meghatározása, folyamatos nyomon követése. Fontos a hosszú távú gondolkodás és az érintettek összefogása, közös célkitűzése.
A célközönséghez igazodó marketing stratégia nagyban tudja segíteni a turizmus fejlesztést. A social media és az ezzel párhuzamosan futó nagyközönségi és szakmai kommunikáció együtt alkalmazva érik el a hatásukat, a közönség médiafogyasztásához igazodó marketing mixben. Hévízen piaconként eltérő mértékben alkalmazzuk ezeket a csatornákat, igyekszünk személyre szabni a kommunikációnkat is.
"Arra a 13 éves összefogásra vagyok a legbüszkébb, ami már bizonyíthatóan szolgálja Hévíz fejlődését. Ennek köszönhetően tudtunk évről évre növekvő vendégéjszaka számokat elérni, új célpiacokat megszólítani és nívós szakmai és nagyközönség díjakat elnyerni" -mondta el lapunknak Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.