Top 10 belföldi úti cél - 6. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került a tavalyi helyezésén egyet javítva, hatodikként Gyula.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá.

2010-hez képest mára megduplázódott a vendégéjszakák száma Gyulán (2018 októberéig meghaladta a félmilliót), csökkent a szezonalitás, és az évek során 4 évszakos, több generációs üdülőhellyé vált. Ez jó hatással volt a beruházási kedvre is, mely a férőhely-kapacitásban is megmutatkozott: 2010-ben nagyjából. 4.100, 2017-ben  pedig 5.100 férőhely volt elérhető.

A városban nyolc éve működik helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezet, mely összefogja a turizmusban érdekelt feleket az önkormányzattól kezdve a szállodákon át az egyéb turisztikai szolgáltatókig. A turisztikai szereplők azzal a céllal hozták létre együttműködési hálózatukat, hogy közösen kialakítsák és biztosítsák Gyula városának új szemléletű, magasabb minőségű, a korábbinál hatékonyabb turisztikai menedzsmentjét.

Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője lapunk megkeresésére elmondta, hogy alapvetően a városmarketing esetén is hosszútávra kell tervezni. Fontosnak tartja a stratégiai gondolkodást, az egymásra épülő fejlesztési elképzeléseket, és azok következetes megvalósítását. A 2019. évi turisztikai marketingterv vezetői összefoglalója szerint Gyulán az elmúlt években sikerült megvalósítani a városi turisztikai marketingfeladatok összehangolását, koordinációját, mely során kialakult a gyulai turisztikai szereplők desztinációs szemlélete. Az eredményeket tekintve Gyula, a történelmi fürdőváros megerősítette pozícióját a turisztikai piacon, hiszen rendszerint bejut a TOP 10 vidéki desztináció körébe.

Komoróczki Aliztól megtudtuk, hogy komplex és integrált kampányokat folytatnak. Marketingtevékenységük a pontosan definiált csoportok és jól értelmezhető üzenet mellett a folyamatos mérésen, kiértékelésen és javításán alapszik. Az online marketingre helyezik a legnagyobb hangsúlyt, hiszen a leginkább célozható, mérhető és ár-érték arányban még mindig a legkedvezőbb marketingmegoldás. Az online marketing szerves része a közösségi média, ezen felületek tudatos használata. "Az online munkát 8 éve kezdtük el felépíteni, mára szép eredményeket érünk el. De semmi sem hullott az ölünkbe, mindent szépen meg kellett tervezni, és kísérletezni kellett, hogy a legmegfelelőbb mixet és folyamatokat tudjuk alkalmazni. Az online eszközök finomra hangolt összeválogatása mellett nagyon nagy szerepe van a tartalomnak – mind a szöveges, mind a vizuális – melynek trendjei is meglehetősen gyorsan változnak. Igyekszünk a legapróbb részletre is odafigyelni és a minőségi tartalom az online marketingnek is alapja" - mondja a szakember.

Természetesen az online eszközök – noha hatékonyak – mégsem elegendőek a városmárka építéséhez és erősítéséhez. Témától és tematikától függően kiegészülnek közterületi felületekkel (pl. óriásplakát, city light), televíziós, rádiós és nyomtatott megjelenésekkel. Városmarketing szempontból minden megjelenésnek megvan a maga helye és szerepe. 

Komoróczki Aliz végezetül hozzátette, hogy a magas minőségű szolgáltatás és a komplex kommunikáció mellett a legfontosabb a személyes tényező: az eredmények tárgyalásakor tehát mindenképp köszönetet kell mondani a turisztikai szektor dolgozóinak munkájáért.


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.