Top 10 belföldi úti cél - 6. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került a tavalyi helyezésén egyet javítva, hatodikként Gyula.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá.

2010-hez képest mára megduplázódott a vendégéjszakák száma Gyulán (2018 októberéig meghaladta a félmilliót), csökkent a szezonalitás, és az évek során 4 évszakos, több generációs üdülőhellyé vált. Ez jó hatással volt a beruházási kedvre is, mely a férőhely-kapacitásban is megmutatkozott: 2010-ben nagyjából. 4.100, 2017-ben  pedig 5.100 férőhely volt elérhető.

A városban nyolc éve működik helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezet, mely összefogja a turizmusban érdekelt feleket az önkormányzattól kezdve a szállodákon át az egyéb turisztikai szolgáltatókig. A turisztikai szereplők azzal a céllal hozták létre együttműködési hálózatukat, hogy közösen kialakítsák és biztosítsák Gyula városának új szemléletű, magasabb minőségű, a korábbinál hatékonyabb turisztikai menedzsmentjét.

Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője lapunk megkeresésére elmondta, hogy alapvetően a városmarketing esetén is hosszútávra kell tervezni. Fontosnak tartja a stratégiai gondolkodást, az egymásra épülő fejlesztési elképzeléseket, és azok következetes megvalósítását. A 2019. évi turisztikai marketingterv vezetői összefoglalója szerint Gyulán az elmúlt években sikerült megvalósítani a városi turisztikai marketingfeladatok összehangolását, koordinációját, mely során kialakult a gyulai turisztikai szereplők desztinációs szemlélete. Az eredményeket tekintve Gyula, a történelmi fürdőváros megerősítette pozícióját a turisztikai piacon, hiszen rendszerint bejut a TOP 10 vidéki desztináció körébe.

Komoróczki Aliztól megtudtuk, hogy komplex és integrált kampányokat folytatnak. Marketingtevékenységük a pontosan definiált csoportok és jól értelmezhető üzenet mellett a folyamatos mérésen, kiértékelésen és javításán alapszik. Az online marketingre helyezik a legnagyobb hangsúlyt, hiszen a leginkább célozható, mérhető és ár-érték arányban még mindig a legkedvezőbb marketingmegoldás. Az online marketing szerves része a közösségi média, ezen felületek tudatos használata. "Az online munkát 8 éve kezdtük el felépíteni, mára szép eredményeket érünk el. De semmi sem hullott az ölünkbe, mindent szépen meg kellett tervezni, és kísérletezni kellett, hogy a legmegfelelőbb mixet és folyamatokat tudjuk alkalmazni. Az online eszközök finomra hangolt összeválogatása mellett nagyon nagy szerepe van a tartalomnak – mind a szöveges, mind a vizuális – melynek trendjei is meglehetősen gyorsan változnak. Igyekszünk a legapróbb részletre is odafigyelni és a minőségi tartalom az online marketingnek is alapja" - mondja a szakember.

Természetesen az online eszközök – noha hatékonyak – mégsem elegendőek a városmárka építéséhez és erősítéséhez. Témától és tematikától függően kiegészülnek közterületi felületekkel (pl. óriásplakát, city light), televíziós, rádiós és nyomtatott megjelenésekkel. Városmarketing szempontból minden megjelenésnek megvan a maga helye és szerepe. 

Komoróczki Aliz végezetül hozzátette, hogy a magas minőségű szolgáltatás és a komplex kommunikáció mellett a legfontosabb a személyes tényező: az eredmények tárgyalásakor tehát mindenképp köszönetet kell mondani a turisztikai szektor dolgozóinak munkájáért.


Sétálójeggyel nyit újra a Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a Skanzen 

A hagyományos március 15-i huszáros nap és a húsvéti szezonnyitás előtt sétálójeggyel barangolhatjuk be hétvégenként a 75 hektáros területet.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Aktív nyaralás, gasztroturizmus, hazai élmények és lakóautók minden mennyiségben

Aktív nyaralás, gasztroturizmus, hazai élmények és lakóautók minden mennyiségben 

A nagyközönséget várja hétvégén az idei Utazás Kiállítás a Hungexpon.
Két hajó égett az alsóörsi kikötőben

Két hajó égett az alsóörsi kikötőben 

Egy vitorlás hajó és egy segédmotoros elektromos hajó égett a Veszprém vármegyei alsóörsi kikötőben.
 Környezettudatos kialakítás és okoseszközök - jön a 2024-es Konyhakiállítás

Környezettudatos kialakítás és okoseszközök - jön a 2024-es Konyhakiállítás 

A március 1-3. közt megvalósuló eseményen több mint 100 kiállító vesz részt és közel 8000 négyzetméteren várják majd az építkezőket, a konyhafelújítókat és a sütés-főzés szerelmeseit, hogy megismerkedhessenek a hazai és nemzetközi újdonságokkal.
EKF Veszprém: indul a felmérés a programról

EKF Veszprém: indul a felmérés a programról 

Háromhetes, 1200 fős, nagyszabású felmérés indul e héten Veszprémben, amely a város elmúlt hét évének változásait, kiemelten a VEB2023 EKF program hatásait kutatja.
A közelgő turisztikai idény biztos jele: nyit a Hungexpon az Utazás Kiállítás

A közelgő turisztikai idény biztos jele: nyit a Hungexpon az Utazás Kiállítás 

Pár éve elérkezett az online utazásfoglalás korszaka. Ennek tudatában, vajon van-e létjogosultsága egy, az utasokat közvetlenül, személyes találkozások alkalmával megszólító nagyközönségi kiállításnak?
Idén utazásra költenének leginkább a magyarok

Idén utazásra költenének leginkább a magyarok 

A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez nagyobb anyagi forrás szükséges és a legtöbbet utazásra adnák ki.
Csontváry újra Budapesten

Csontváry újra Budapesten 

A festő felbecsülhetetlen értékű, a nagyközönség által régóta nem látott, Holdtölte Taorminában című festményét is kiállítja a Virág Judit Galéria.
Hőlégballonok színezik az eget Kaposvár fölött

Hőlégballonok színezik az eget Kaposvár fölött 

A 43. magyar hőlégballon-bajnokság a Rippl-Rónai Kupa nevet viseli és május 23-26. között kerül sor.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.