Top 10 belföldi úti cél - 6. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került a tavalyi helyezésén egyet javítva, hatodikként Gyula.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá.

2010-hez képest mára megduplázódott a vendégéjszakák száma Gyulán (2018 októberéig meghaladta a félmilliót), csökkent a szezonalitás, és az évek során 4 évszakos, több generációs üdülőhellyé vált. Ez jó hatással volt a beruházási kedvre is, mely a férőhely-kapacitásban is megmutatkozott: 2010-ben nagyjából. 4.100, 2017-ben  pedig 5.100 férőhely volt elérhető.

A városban nyolc éve működik helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezet, mely összefogja a turizmusban érdekelt feleket az önkormányzattól kezdve a szállodákon át az egyéb turisztikai szolgáltatókig. A turisztikai szereplők azzal a céllal hozták létre együttműködési hálózatukat, hogy közösen kialakítsák és biztosítsák Gyula városának új szemléletű, magasabb minőségű, a korábbinál hatékonyabb turisztikai menedzsmentjét.

Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője lapunk megkeresésére elmondta, hogy alapvetően a városmarketing esetén is hosszútávra kell tervezni. Fontosnak tartja a stratégiai gondolkodást, az egymásra épülő fejlesztési elképzeléseket, és azok következetes megvalósítását. A 2019. évi turisztikai marketingterv vezetői összefoglalója szerint Gyulán az elmúlt években sikerült megvalósítani a városi turisztikai marketingfeladatok összehangolását, koordinációját, mely során kialakult a gyulai turisztikai szereplők desztinációs szemlélete. Az eredményeket tekintve Gyula, a történelmi fürdőváros megerősítette pozícióját a turisztikai piacon, hiszen rendszerint bejut a TOP 10 vidéki desztináció körébe.

Komoróczki Aliztól megtudtuk, hogy komplex és integrált kampányokat folytatnak. Marketingtevékenységük a pontosan definiált csoportok és jól értelmezhető üzenet mellett a folyamatos mérésen, kiértékelésen és javításán alapszik. Az online marketingre helyezik a legnagyobb hangsúlyt, hiszen a leginkább célozható, mérhető és ár-érték arányban még mindig a legkedvezőbb marketingmegoldás. Az online marketing szerves része a közösségi média, ezen felületek tudatos használata. "Az online munkát 8 éve kezdtük el felépíteni, mára szép eredményeket érünk el. De semmi sem hullott az ölünkbe, mindent szépen meg kellett tervezni, és kísérletezni kellett, hogy a legmegfelelőbb mixet és folyamatokat tudjuk alkalmazni. Az online eszközök finomra hangolt összeválogatása mellett nagyon nagy szerepe van a tartalomnak – mind a szöveges, mind a vizuális – melynek trendjei is meglehetősen gyorsan változnak. Igyekszünk a legapróbb részletre is odafigyelni és a minőségi tartalom az online marketingnek is alapja" - mondja a szakember.

Természetesen az online eszközök – noha hatékonyak – mégsem elegendőek a városmárka építéséhez és erősítéséhez. Témától és tematikától függően kiegészülnek közterületi felületekkel (pl. óriásplakát, city light), televíziós, rádiós és nyomtatott megjelenésekkel. Városmarketing szempontból minden megjelenésnek megvan a maga helye és szerepe. 

Komoróczki Aliz végezetül hozzátette, hogy a magas minőségű szolgáltatás és a komplex kommunikáció mellett a legfontosabb a személyes tényező: az eredmények tárgyalásakor tehát mindenképp köszönetet kell mondani a turisztikai szektor dolgozóinak munkájáért.


Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.
Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben

Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben 

Mindezek fokozott ellenőrzésére készül a fogyasztóvédelmi hatóság a tavaszi-nyári turisztikai szezonban.
Művészeti pályázat Tokajon

Művészeti pályázat Tokajon 

A világörökségi ranggal büszkélkedő borvidék helytörténeti jeleneteit, kulturális jelképeit ábrázoló művészi mozaikok tervezésére írt ki pályázatot Tokaj Város Önkormányzata.
 Műhelytitkok és épületséták: jön a Műtárgyak Éjszakája

Műhelytitkok és épületséták: jön a Műtárgyak Éjszakája  

Hetven fővárosi helyszínen, több mint 100 programmal rendezik a IX. Műtárgyak Éjszakája Fesztivált.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.