Top 10 belföldi úti cél - 6. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került a tavalyi helyezésén egyet javítva, hatodikként Gyula.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá.

2010-hez képest mára megduplázódott a vendégéjszakák száma Gyulán (2018 októberéig meghaladta a félmilliót), csökkent a szezonalitás, és az évek során 4 évszakos, több generációs üdülőhellyé vált. Ez jó hatással volt a beruházási kedvre is, mely a férőhely-kapacitásban is megmutatkozott: 2010-ben nagyjából. 4.100, 2017-ben  pedig 5.100 férőhely volt elérhető.

A városban nyolc éve működik helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezet, mely összefogja a turizmusban érdekelt feleket az önkormányzattól kezdve a szállodákon át az egyéb turisztikai szolgáltatókig. A turisztikai szereplők azzal a céllal hozták létre együttműködési hálózatukat, hogy közösen kialakítsák és biztosítsák Gyula városának új szemléletű, magasabb minőségű, a korábbinál hatékonyabb turisztikai menedzsmentjét.

Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője lapunk megkeresésére elmondta, hogy alapvetően a városmarketing esetén is hosszútávra kell tervezni. Fontosnak tartja a stratégiai gondolkodást, az egymásra épülő fejlesztési elképzeléseket, és azok következetes megvalósítását. A 2019. évi turisztikai marketingterv vezetői összefoglalója szerint Gyulán az elmúlt években sikerült megvalósítani a városi turisztikai marketingfeladatok összehangolását, koordinációját, mely során kialakult a gyulai turisztikai szereplők desztinációs szemlélete. Az eredményeket tekintve Gyula, a történelmi fürdőváros megerősítette pozícióját a turisztikai piacon, hiszen rendszerint bejut a TOP 10 vidéki desztináció körébe.

Komoróczki Aliztól megtudtuk, hogy komplex és integrált kampányokat folytatnak. Marketingtevékenységük a pontosan definiált csoportok és jól értelmezhető üzenet mellett a folyamatos mérésen, kiértékelésen és javításán alapszik. Az online marketingre helyezik a legnagyobb hangsúlyt, hiszen a leginkább célozható, mérhető és ár-érték arányban még mindig a legkedvezőbb marketingmegoldás. Az online marketing szerves része a közösségi média, ezen felületek tudatos használata. "Az online munkát 8 éve kezdtük el felépíteni, mára szép eredményeket érünk el. De semmi sem hullott az ölünkbe, mindent szépen meg kellett tervezni, és kísérletezni kellett, hogy a legmegfelelőbb mixet és folyamatokat tudjuk alkalmazni. Az online eszközök finomra hangolt összeválogatása mellett nagyon nagy szerepe van a tartalomnak – mind a szöveges, mind a vizuális – melynek trendjei is meglehetősen gyorsan változnak. Igyekszünk a legapróbb részletre is odafigyelni és a minőségi tartalom az online marketingnek is alapja" - mondja a szakember.

Természetesen az online eszközök – noha hatékonyak – mégsem elegendőek a városmárka építéséhez és erősítéséhez. Témától és tematikától függően kiegészülnek közterületi felületekkel (pl. óriásplakát, city light), televíziós, rádiós és nyomtatott megjelenésekkel. Városmarketing szempontból minden megjelenésnek megvan a maga helye és szerepe. 

Komoróczki Aliz végezetül hozzátette, hogy a magas minőségű szolgáltatás és a komplex kommunikáció mellett a legfontosabb a személyes tényező: az eredmények tárgyalásakor tehát mindenképp köszönetet kell mondani a turisztikai szektor dolgozóinak munkájáért.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.