Top 10 belföldi úti cél - 7. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került hetedikként Pécs.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Máltesics Norbert Tourinform irodavezetőtől megtudtuk, a hetedik helyezés Pécs esetén egy folyamatos fejlődés, kitartó munka eredménye, de nem dőlnek hátra: célunk továbbra is a sokrétű, komplex turisztikai szolgáltatások nyújtása. 

Fejlődés útján

Az irodavezető tájékoztatása szerint az elmúlt években nagyszabású helyi attrakció-és szolgáltató fejlesztések zajlottak Pécsen, a vendégfogadás feltételei szállodák és az attrakciók területén is javultak. A Pécs Pont iroda megnyitásával a Tourinform iroda is frekventáltabb helyre költözött, ahol komplex turisztikai információs szolgáltatást nyújtanak üzlettel és kávézóval kiegészülve: 2018. júniusbán megnyílt az I Love Pécs Kávézó. Az Irány Pécs Nonprofit Kft-nél új felületekkel bővültek a jegyértékesítési szolgáltatások pl. egy új online felülettel.

Máltesics Norbert elmondása alapján számos sikeres marketingakció zajlott 2018-ban, az Irány Pécs NKft. szervezett sétákat, amelyek egy része a Zsolnay Kulturális Negyedben zajlott.

Volt: 

* egy termékre, vagy egy célcsoportra koncentrált akciók, mint a családok hónapja akció;
* a csomagjegyhez kapcsolt gasztronómiai szolgáltatások, ahogy a Zsolnay és csokoládé;
* tematikus napok szervezése, ilyen volt a Zsolnay Negyed Éjszakája;
* a szezonhoz igazított garantált tárlatvezetések, például a nyáron kültéri séta limonádéval;
* és a folyamatos online, print és elektronikus megjelenések nemcsak Pécsett, hanem a régióban és a fő küldőterületeken (Budapest, Pest megye).

Csupa-csupa kultúra

2010.ben Pécs nyerte el az Európa Kulturális Fővárosa címet, ami nem véletlen, hisz a magyar vidéki városok közül Pécs kiemelkedő kulturális attrakciók és látnivaló tekintetében. A városban a kulturális turizmus összekapcsolódik a helyi értékek felkarolásával, például a Zsolnay Kulturális Negyedben újra nyitott a Zsolnay Látványmanufaktúra.

Kommunikáció

Belföldön turisztikai újságíróknak szervezett study tourokon népszerűsítették a várost, a legutóbbi ilyen alkalom októberben volt, melyen közel 30 utazási irodának mutatták be a város megújult turisztikai szolgáltatásait.

A tourinformi iroda a helyi lakosokat sem hanyagolja el: az Irány Pécs NKft. feladata a helyi lakosság identitás tudatának erősítése is - a fenntartható turizmus jegyében. A Pécsi Tudományegyetem rendezvényein kapcsolatépítésre törekszenek  a hallgatókkal. Az egyetemistákkal való kapcsolattartás a PTE ÁOK Nyílt Napokon és az Orientációs Napokon történik, melyre az Irány Pécs NKft Tourinform irodája kap rendszeresen meghívást.

Évente többször szerveznek tematikus városnéző sétákat, amelyek eddig ismeretlen, új oldaláról mutatják be a várost. Ezek a programok a városba látogató turisták számára is elérhetőek. 

A város hangsúlyt fektet az online megjelenésekre is: a tudatosan használt kommunikációs felületeken több ezer bejegyzés található pécsi hívószavak alatt: pl.: #pécs, #visitpécs, #pécscity, #iránypécs. 2019 tavaszától pedig új honlappal és kommunikációs eszközökkel jelentkeznek.

Eredmény

Az EDEN (European Destinations of ExcelleNce) mozaik szó, egy angol rövidítés. Jelentése: Kiváló Európai Desztináció. Az Európai Unió minden évben keresi a kevésbé ismert, de rendkívül vonzó európai turisztikai desztinációkat. 2017-ben ’Vidéki MÚZSA kerestetik - Műemlékek, Úti célok, Zseniális Attrakciók’ témakörben keresték Magyarország legígéretesebb kulturális úti célját. Pécs városa – Siklóssal és Szigetvárral közösen - ’Kultur(K)aland’ néven adott be pályamunkát, mely első díjas lett.

A vendégszám 2017-ben meghaladta a 140 ezret, a vendégéjszakák száma pedig lassan eléri a 300 ezret. 2018-as teljes évi adatsor még nem áll rendelkezésünkre, de az előzetes adatok a 2017. évihez hasonlóan alakulnak.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.