Top 10 belföldi úti cél - 7. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került hetedikként Pécs.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Máltesics Norbert Tourinform irodavezetőtől megtudtuk, a hetedik helyezés Pécs esetén egy folyamatos fejlődés, kitartó munka eredménye, de nem dőlnek hátra: célunk továbbra is a sokrétű, komplex turisztikai szolgáltatások nyújtása. 

Fejlődés útján

Az irodavezető tájékoztatása szerint az elmúlt években nagyszabású helyi attrakció-és szolgáltató fejlesztések zajlottak Pécsen, a vendégfogadás feltételei szállodák és az attrakciók területén is javultak. A Pécs Pont iroda megnyitásával a Tourinform iroda is frekventáltabb helyre költözött, ahol komplex turisztikai információs szolgáltatást nyújtanak üzlettel és kávézóval kiegészülve: 2018. júniusbán megnyílt az I Love Pécs Kávézó. Az Irány Pécs Nonprofit Kft-nél új felületekkel bővültek a jegyértékesítési szolgáltatások pl. egy új online felülettel.

Máltesics Norbert elmondása alapján számos sikeres marketingakció zajlott 2018-ban, az Irány Pécs NKft. szervezett sétákat, amelyek egy része a Zsolnay Kulturális Negyedben zajlott.

Volt: 

* egy termékre, vagy egy célcsoportra koncentrált akciók, mint a családok hónapja akció;
* a csomagjegyhez kapcsolt gasztronómiai szolgáltatások, ahogy a Zsolnay és csokoládé;
* tematikus napok szervezése, ilyen volt a Zsolnay Negyed Éjszakája;
* a szezonhoz igazított garantált tárlatvezetések, például a nyáron kültéri séta limonádéval;
* és a folyamatos online, print és elektronikus megjelenések nemcsak Pécsett, hanem a régióban és a fő küldőterületeken (Budapest, Pest megye).

Csupa-csupa kultúra

2010.ben Pécs nyerte el az Európa Kulturális Fővárosa címet, ami nem véletlen, hisz a magyar vidéki városok közül Pécs kiemelkedő kulturális attrakciók és látnivaló tekintetében. A városban a kulturális turizmus összekapcsolódik a helyi értékek felkarolásával, például a Zsolnay Kulturális Negyedben újra nyitott a Zsolnay Látványmanufaktúra.

Kommunikáció

Belföldön turisztikai újságíróknak szervezett study tourokon népszerűsítették a várost, a legutóbbi ilyen alkalom októberben volt, melyen közel 30 utazási irodának mutatták be a város megújult turisztikai szolgáltatásait.

A tourinformi iroda a helyi lakosokat sem hanyagolja el: az Irány Pécs NKft. feladata a helyi lakosság identitás tudatának erősítése is - a fenntartható turizmus jegyében. A Pécsi Tudományegyetem rendezvényein kapcsolatépítésre törekszenek  a hallgatókkal. Az egyetemistákkal való kapcsolattartás a PTE ÁOK Nyílt Napokon és az Orientációs Napokon történik, melyre az Irány Pécs NKft Tourinform irodája kap rendszeresen meghívást.

Évente többször szerveznek tematikus városnéző sétákat, amelyek eddig ismeretlen, új oldaláról mutatják be a várost. Ezek a programok a városba látogató turisták számára is elérhetőek. 

A város hangsúlyt fektet az online megjelenésekre is: a tudatosan használt kommunikációs felületeken több ezer bejegyzés található pécsi hívószavak alatt: pl.: #pécs, #visitpécs, #pécscity, #iránypécs. 2019 tavaszától pedig új honlappal és kommunikációs eszközökkel jelentkeznek.

Eredmény

Az EDEN (European Destinations of ExcelleNce) mozaik szó, egy angol rövidítés. Jelentése: Kiváló Európai Desztináció. Az Európai Unió minden évben keresi a kevésbé ismert, de rendkívül vonzó európai turisztikai desztinációkat. 2017-ben ’Vidéki MÚZSA kerestetik - Műemlékek, Úti célok, Zseniális Attrakciók’ témakörben keresték Magyarország legígéretesebb kulturális úti célját. Pécs városa – Siklóssal és Szigetvárral közösen - ’Kultur(K)aland’ néven adott be pályamunkát, mely első díjas lett.

A vendégszám 2017-ben meghaladta a 140 ezret, a vendégéjszakák száma pedig lassan eléri a 300 ezret. 2018-as teljes évi adatsor még nem áll rendelkezésünkre, de az előzetes adatok a 2017. évihez hasonlóan alakulnak.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.