Top 10 belföldi úti cél - 9. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került kilencedikként Zalakaros.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Kovács Szabolcs, a Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy gondolja, hogy a turisztikai szereplőkkel összehangolt, adatvezérelt, integrált városmarketing tevékenységük nagyban hozzájárult és hozzájárul a kiemelkedő eredményekhez, hiszen 2018-ban 15 %-os növekményt prognosztizáltak kereskedelmi vendégéjszakák tekintetében.

Kampányaink alapvetően B2C kampányok, rendszeres B2B kommunikációt is folytatnak meglévő partnereik ösztönzéséhez, ill., új stratégiai partnerek bevonásához is.

Kiemelt projektjeik a közelmúltban az alábbiak voltak:

Hat érzék integrált városmarketing program (2x-es városmarketing gyémántdíjas)

A Hat érzék program egy innovatív marketingkeret, ami élményláncként értelmezi a térségi kínálatot és USP-ken (egyedi terméktulajdonságon) túl , UEP-ket (egyedi érzelmi üzeneteket) is alkalmaz a marketingkommunikációban. Az egyes állomások az érzékszervek szerint kerültek kidolgozásra, a partnerek tematikus tartalmakkal és csomagokkal csatlakozhatnak az összehangolt kampányokhoz. A turisztikai mérőszámok vonatkozásában a támogató marketingkommunikációs kampányokat a szezonon kívüli időszakokra targetáltak 2017-ben, ami meg is hozta az eredményét: előszezonban 16,4%, utószezonban 24,33 % -os növekedést realizált Zalakaros vendégéjszakák tekintetében előző év azonos időszakához viszonyítva.

A fent említett program keretében három kampány is zajlott:

A Zalakaros GO WILD program és kommunikációs kampány, melynek keretében keresték az ország első WILD FOOD ételét is. Az előszezoni vendégéjszakák 2018-ban is több, mint 16%-kal növekedtek. Az eredetileg vadgasztronómiai ihletésű szlogent a marketingkommunikáció más területeire is átemelték (Zalakaros Go Wild) és allegorizált üzenetként („Vadulj meg velünk”) használták tovább. A program társadalmi célja a térségi szereplők (szolgáltatók, intézmények, receptbeküldők, zalakarosi séfek, helyi lakosság) közötti kohézió erősítése és edukációja volt. A gasztronómiai cél pedig a hagyományon alapuló innováción keresztüli értékteremtés és a térségi tradíciók, alapanyagok és konyhatechnológia népszerűsítése, a vadételek beemelése a zalakarosi kínálatba.

Az "Érzékek útján" – interaktív élménytúra bevezetése és kapcsolódó kampányok. Az érzékek útján egy, a Tourinform irodából induló felfedező túra - a „Hat érzék” város imázs koncepcióra illeszkedve – élményláncként köti össze az egyes attrakciókat, minden érzékszervet bevonva a játékos barangolásba. Az élménytúra titkos tippekkel, kedvezményekkel, érdekes információkkal és kvíz kérdésekkel segíti a minőségi idő eltöltését.

A Karos Insider - vlogger pályázat és Facebook rovat indítása keretében olyan helyiek által készített amatőr vlogokat vártak, amelyek első kézből, frappáns módon hívják fel a figyelmet a desztináció egy-egy rejtett kincsére. Az Insider videók elérése jellemzően 3-5x több elérést, kb. 2-3x több organikus megtekintést és 10-20x több aktivitást produkálnak az eddigi posztokhoz képest.

Kovács Szabolcs személy szerint a legújabb projektükre a ZALAKAROS GO BIKE programra a legbüszkébb, erről bővebben ide kattinva olvashat.

Mindehhez érdemes hozzá tenni, hogy múlt hétenközölte a Gránit Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatója, Cziráki László, hogy kiemelkedő üzleti évet zárt tavaly a zalakarosi fürdő, a látogatók száma 5 százalékos növekedéssel meghaladta a 650 ezret.


Díjnyertes minisorozatok az ingyenes Japán Filmfesztiválon

Díjnyertes minisorozatok az ingyenes Japán Filmfesztiválon 

Idén először televíziós minisorozatok is a JFF Online Japán Filmfesztivál részét képezik.
Felavatták az Év Kerékpárútját

Felavatták az Év Kerékpárútját 

A konferencia apropóját az adta, hogy 2024-ben a Beregi kör nyerte az Év Kerékpárútja díjat.
Nem mindenki jelölte meg posztjaiban Budapestet a májusban itt járt influenszerek közül

Nem mindenki jelölte meg posztjaiban Budapestet a májusban itt járt influenszerek közül 

Ma derült ki, hogy a Budapest Influencer Tripre meghívott 50 külföldi influenszer közül többen egyáltalán nem jelezték posztjaikban, hogy Budapesten vannak.
Eladósorba került ez a történelmi kastély

Eladósorba került ez a történelmi kastély 

A Mátra festői vidékén, félúton az egri borvidék és Mátrafüred között található területen a Barkóczy-kastély új tulajdonosát keresi.
Magyarországon először: a POP ART egyik alapítója

Magyarországon először: a POP ART egyik alapítója 

A pécsi Zsolnay Negyed m21 Galériájában hamarosan látható Jacques Villeglé (1926-2022), a POP ART úttörőjének és a STREET ART látnokának művészi anyaga.
Nagyszabású kiállítás a debreceni MODEM-ben

Nagyszabású kiállítás a debreceni MODEM-ben 

100 év természet. Tájképek és csendéletek az MBH Bank gyűjteményéből címmel nyílt kiállítás június 14-én a debreceni MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központban.
Százhúsz ballonos érkezik Szegedre a világ minden pontjáról

Százhúsz ballonos érkezik Szegedre a világ minden pontjáról 

Harmincegy országból érkeznek versenyzők a világ legnagyobb hőlégballon megmérettetésére szeptember elején, Szegedre.
Ingyenes kresz suli a Városligetben

Ingyenes kresz suli a Városligetben 

1400 gyermek tanulhatja meg a biztonságos közlekedés szabályait a nyáron.
Különleges izlandi koncert és drón nap a repülőmúzeumban

Különleges izlandi koncert és drón nap a repülőmúzeumban 

Inspiráló történetek, múzeumok éjszakája és érdekes bemutatókkal készülnek az idei nyári szezonra.
Erdőlátogatási tilalom a teljes Gemenci erdőben

Erdőlátogatási tilalom a teljes Gemenci erdőben 

A rendelkezés 2024. június 14-30. között érvényes.