Top 10 belföldi úti cél - 9. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került kilencedikként Zalakaros.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Kovács Szabolcs, a Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy gondolja, hogy a turisztikai szereplőkkel összehangolt, adatvezérelt, integrált városmarketing tevékenységük nagyban hozzájárult és hozzájárul a kiemelkedő eredményekhez, hiszen 2018-ban 15 %-os növekményt prognosztizáltak kereskedelmi vendégéjszakák tekintetében.

Kampányaink alapvetően B2C kampányok, rendszeres B2B kommunikációt is folytatnak meglévő partnereik ösztönzéséhez, ill., új stratégiai partnerek bevonásához is.

Kiemelt projektjeik a közelmúltban az alábbiak voltak:

Hat érzék integrált városmarketing program (2x-es városmarketing gyémántdíjas)

A Hat érzék program egy innovatív marketingkeret, ami élményláncként értelmezi a térségi kínálatot és USP-ken (egyedi terméktulajdonságon) túl , UEP-ket (egyedi érzelmi üzeneteket) is alkalmaz a marketingkommunikációban. Az egyes állomások az érzékszervek szerint kerültek kidolgozásra, a partnerek tematikus tartalmakkal és csomagokkal csatlakozhatnak az összehangolt kampányokhoz. A turisztikai mérőszámok vonatkozásában a támogató marketingkommunikációs kampányokat a szezonon kívüli időszakokra targetáltak 2017-ben, ami meg is hozta az eredményét: előszezonban 16,4%, utószezonban 24,33 % -os növekedést realizált Zalakaros vendégéjszakák tekintetében előző év azonos időszakához viszonyítva.

A fent említett program keretében három kampány is zajlott:

A Zalakaros GO WILD program és kommunikációs kampány, melynek keretében keresték az ország első WILD FOOD ételét is. Az előszezoni vendégéjszakák 2018-ban is több, mint 16%-kal növekedtek. Az eredetileg vadgasztronómiai ihletésű szlogent a marketingkommunikáció más területeire is átemelték (Zalakaros Go Wild) és allegorizált üzenetként („Vadulj meg velünk”) használták tovább. A program társadalmi célja a térségi szereplők (szolgáltatók, intézmények, receptbeküldők, zalakarosi séfek, helyi lakosság) közötti kohézió erősítése és edukációja volt. A gasztronómiai cél pedig a hagyományon alapuló innováción keresztüli értékteremtés és a térségi tradíciók, alapanyagok és konyhatechnológia népszerűsítése, a vadételek beemelése a zalakarosi kínálatba.

Az "Érzékek útján" – interaktív élménytúra bevezetése és kapcsolódó kampányok. Az érzékek útján egy, a Tourinform irodából induló felfedező túra - a „Hat érzék” város imázs koncepcióra illeszkedve – élményláncként köti össze az egyes attrakciókat, minden érzékszervet bevonva a játékos barangolásba. Az élménytúra titkos tippekkel, kedvezményekkel, érdekes információkkal és kvíz kérdésekkel segíti a minőségi idő eltöltését.

A Karos Insider - vlogger pályázat és Facebook rovat indítása keretében olyan helyiek által készített amatőr vlogokat vártak, amelyek első kézből, frappáns módon hívják fel a figyelmet a desztináció egy-egy rejtett kincsére. Az Insider videók elérése jellemzően 3-5x több elérést, kb. 2-3x több organikus megtekintést és 10-20x több aktivitást produkálnak az eddigi posztokhoz képest.

Kovács Szabolcs személy szerint a legújabb projektükre a ZALAKAROS GO BIKE programra a legbüszkébb, erről bővebben ide kattinva olvashat.

Mindehhez érdemes hozzá tenni, hogy múlt hétenközölte a Gránit Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatója, Cziráki László, hogy kiemelkedő üzleti évet zárt tavaly a zalakarosi fürdő, a látogatók száma 5 százalékos növekedéssel meghaladta a 650 ezret.


Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik

Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik 

Ingyenes kultúrális és családi programok június elsején és másodikán.
Innovációs díjat kapott a Skanzen

Innovációs díjat kapott a Skanzen 

Az előremutató projekt egyesíti a kultúrát a gondoskodással, egyedülálló módszertani és mentálhigiénés erőforrást biztosítva.
Közeleg a főszezon - milyen a jó vendégvárás a Balatonnál?

Közeleg a főszezon - milyen a jó vendégvárás a Balatonnál? 

Balatoni vendéglátás, vendégvárás témában Csapody Balázs, a Kistücsök étterem tulajdonosa, a Pannon Gasztronómia Akadémia (PGA) elnöke kérdezte a tó körül élő, szolgáltatási területen dolgozó szakértőket.
Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.