Top 10 belföldi úti cél - 9. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került kilencedikként Zalakaros.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Kovács Szabolcs, a Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy gondolja, hogy a turisztikai szereplőkkel összehangolt, adatvezérelt, integrált városmarketing tevékenységük nagyban hozzájárult és hozzájárul a kiemelkedő eredményekhez, hiszen 2018-ban 15 %-os növekményt prognosztizáltak kereskedelmi vendégéjszakák tekintetében.

Kampányaink alapvetően B2C kampányok, rendszeres B2B kommunikációt is folytatnak meglévő partnereik ösztönzéséhez, ill., új stratégiai partnerek bevonásához is.

Kiemelt projektjeik a közelmúltban az alábbiak voltak:

Hat érzék integrált városmarketing program (2x-es városmarketing gyémántdíjas)

A Hat érzék program egy innovatív marketingkeret, ami élményláncként értelmezi a térségi kínálatot és USP-ken (egyedi terméktulajdonságon) túl , UEP-ket (egyedi érzelmi üzeneteket) is alkalmaz a marketingkommunikációban. Az egyes állomások az érzékszervek szerint kerültek kidolgozásra, a partnerek tematikus tartalmakkal és csomagokkal csatlakozhatnak az összehangolt kampányokhoz. A turisztikai mérőszámok vonatkozásában a támogató marketingkommunikációs kampányokat a szezonon kívüli időszakokra targetáltak 2017-ben, ami meg is hozta az eredményét: előszezonban 16,4%, utószezonban 24,33 % -os növekedést realizált Zalakaros vendégéjszakák tekintetében előző év azonos időszakához viszonyítva.

A fent említett program keretében három kampány is zajlott:

A Zalakaros GO WILD program és kommunikációs kampány, melynek keretében keresték az ország első WILD FOOD ételét is. Az előszezoni vendégéjszakák 2018-ban is több, mint 16%-kal növekedtek. Az eredetileg vadgasztronómiai ihletésű szlogent a marketingkommunikáció más területeire is átemelték (Zalakaros Go Wild) és allegorizált üzenetként („Vadulj meg velünk”) használták tovább. A program társadalmi célja a térségi szereplők (szolgáltatók, intézmények, receptbeküldők, zalakarosi séfek, helyi lakosság) közötti kohézió erősítése és edukációja volt. A gasztronómiai cél pedig a hagyományon alapuló innováción keresztüli értékteremtés és a térségi tradíciók, alapanyagok és konyhatechnológia népszerűsítése, a vadételek beemelése a zalakarosi kínálatba.

Az "Érzékek útján" – interaktív élménytúra bevezetése és kapcsolódó kampányok. Az érzékek útján egy, a Tourinform irodából induló felfedező túra - a „Hat érzék” város imázs koncepcióra illeszkedve – élményláncként köti össze az egyes attrakciókat, minden érzékszervet bevonva a játékos barangolásba. Az élménytúra titkos tippekkel, kedvezményekkel, érdekes információkkal és kvíz kérdésekkel segíti a minőségi idő eltöltését.

A Karos Insider - vlogger pályázat és Facebook rovat indítása keretében olyan helyiek által készített amatőr vlogokat vártak, amelyek első kézből, frappáns módon hívják fel a figyelmet a desztináció egy-egy rejtett kincsére. Az Insider videók elérése jellemzően 3-5x több elérést, kb. 2-3x több organikus megtekintést és 10-20x több aktivitást produkálnak az eddigi posztokhoz képest.

Kovács Szabolcs személy szerint a legújabb projektükre a ZALAKAROS GO BIKE programra a legbüszkébb, erről bővebben ide kattinva olvashat.

Mindehhez érdemes hozzá tenni, hogy múlt hétenközölte a Gránit Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatója, Cziráki László, hogy kiemelkedő üzleti évet zárt tavaly a zalakarosi fürdő, a látogatók száma 5 százalékos növekedéssel meghaladta a 650 ezret.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.