Ahogy arról mi is beszámoltunk, az Uniqa meghatározta a kártérítésre jogosultak körét, melyről a tegnapi nap folyamán közleményt is kiadtak.
A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a GREEN HOLIDAYS Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a GREEN HOLIDAYS Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül.
Az utasok egy része azonban az indulhatunk.hu–nál vásárolta meg az utazását, aki még a Green Holidays utazásszervezési engedélyének megszerzése előtt a cég utazási csomagjait vélhetően jogellenesen, elemekre bontva értékesítette. Így az utasok két különböző céggel szerződtek, ami alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. Az ilyen módon vásárolt utak, jogilag nem esnek a biztosító szolgáltatása alá.
Az Uniqa azt javasolja, hogy azok a károsult utasok, akik nem a GREEN HOLIDAYS Kft.-vel, azaz nem a biztosítottukkal szerződtek, és az utazási szerződésükön sem a GREEN HOLIDAYS Kft. szerepel, mint utazásszervező, szíveskedjenek az utazási szerződésen/utazásközvetítői szerződésen utazásszervezőként/utazásközvetítőként feltüntetett partnerüktől tájékoztatást kérni a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.
Az indulhatunk.hu irodái azonban zárva vannak, a telefonra és e-mailre nem válaszolnak. Ezért a kétségbeesett utasok holnapra tüntetést szerveznek az egyik budapesti iroda elé, mivel több ezer utasnak nincs hol és nincs kinél intéznie kárigényét.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) időközben nyomozást is indított az ügyben. A szervezet hvg.hu kérdésére szerda késő este csak annyit írt, hogy az ismeretlen tettes ellen csalás gyanúja miatt elrendelt nyomozás folyamatban van, ezért annak részleteiről nem kívánnak nyilatkozni, az Indulhatunk.hu, illetve az értékesítésben részt vevő Szállásoutlet kft és Professional Outlet Kft ellen azonban – azt írták – nem folyik nyomozás - olvasható a hvg.hu-n.
Forrás: HVG
Forrás: Turizmus Online