Az első óriási #HelloHungary feliratot pontosan egy évvel ezelőtt, 2016. szeptember 27-én adta át a Magyar Turisztikai Ügynökség, akkor is a Turizmus Világnapján.
A budapesti Akváriumnál felállított feliratnak hatalmas sikere volt, az egyik legnépszerűbb „szelfiponttá” vált a belföldi és külföldi turisták körében is.
Ezért döntött úgy az MTÜ, hogy újabb hat, fixen telepített installációt helyez el az ország különböző pontjain, és olyan eseményekre, fesztiválokra is elvitte az óriás feliratot, mint például a FINA Vizes VB, a Sziget, a VOLT vagy a Balaton Sound fesztivál.
Pontosan egy évvel az első installáció megjelenése után most egy új #HelloHungary generációt indít útjára az MTÜ, az eddigi fehér színű feliratok mellett művészi alkotássá átalakított feliratok létrejöttét is támogatja.
Az MTÜ várja Magyarország fiatal alkotóinak, művészeinek az ötleteit, ezért meghirdeti „Az Én Magyarországom” pályázatot, és 9 óriás feliratot ajánl fel arra a célra, hogy ezeken a felületen mutassák meg az alkotók, mit jelent számukra Magyarország.
A látványterveket 2017. szeptember 27. és október 11. között várja az MTÜ a [email protected] címen, a beérkezett művek közül pedig az MTÜ Facebook oldalának (facebook.com/hellomagyarorszag) látogatói dönthetik majd el, melyik az a 9 legjobban sikerült festmény vagy alkotás, amelyet szeretnének viszontlátni a #HelloHungary óriás feliratokon.
A győztes látványtervek felhasználási jogát az MTÜ megvásárolja az alkotótól, és ez alapján készül el a 9 új óriás installáció.
Azért, hogy inspirációt adjon a művészeknek, a Magyar Turisztikai Ügynökség a szentendrei Art Capital egyik alkotóját, Verebélyi Diát kérte fel arra, hogy fesse meg a „nulladik” #HelloHungary installációt.
Azt, hogy hogyan készült a műalkotás, ebben a különleges videóban mutatjuk be:
{youtube|id=nbiWd_YPODg}
Verebélyi Dia az óriás felirat elkészítése kapcsán azt mondta: fiatal szentendrei képzőművészként nagyon örült annak, hogy őt javasolták az MTÜ-nek a műalkotás elkészítésére. Az volt a célja, hogy olyan motívumokat használjon, amelyek jellemzőek Szentendrére és Magyarországra is. Hozzátette: amikor Magyarországon elutazik valahova, akkor az új élmények őt képzőművészként is megérintik, és ezekből is nyer inspirációt az alkotásaihoz.
Az elmúlt egy évben elkészült és kihelyezett #HelloHungary feliratok előtt egy év alatt több mint 10 ezer fotó és szelfi került fel a közösségi oldalakra az installációkról.
A #hellohungary hashtag pedig közel 35 ezerszer található meg az Instagramon, és most már nemcsak olyan fotók mellett használják a hashtaget, amelyeket az óriás feliratok mellett készítettek, hanem egyre elterjedtebb a külföldi turisták Magyarországon készült fotói alatt is.
Forrás: Turizmus Online