Új arculatot kap Budapest

Budapest már meglévő arculatának továbbfejlesztésére és kiegészítésére írt ki nyílt pályázatot 2020 tavaszán a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft (BVA), melyre több mint 40 pályamű érkezett. A nyertes ernyőarculat karakteres design elemekkel, centrális gridháló alkalmazásával épít a jelenlegi márkára, és biztosít egységes vizuális megjelenést a Budapest Önkormányzat alá tartozó 50 cég és azok aktivitásai számára.

Budapest 2016-ban kapott új arculatot, ezért a BVA által kiírt pályázatnak az volt a célja, hogy folytonosságot teremtsen a korábbi arculattal. A BVA a korábbi arculatot kívánta továbbfejleszteni annak érdekében, hogy modernebb, a digitális világhoz és a sokféle funkcióhoz jól illeszkedő, rugalmasan alkalmazható vizuális rendszer jöjjön létre.

“A Főváros városarculati cégének az arculati pályázati kiírással az volt a célja, hogy Budapest költséghatékonyan, mégis modern és mai, megújult arculattal jelenjen meg a jövőben minden offline és online felületen, és így képviselje a városban élőket -belföldi és nemzetközi szinten egyaránt. Budapest egy élhető város, amit szeretnénk az új arculatban is megjeleníteni. Az új ernyőarculattal az összes fővárosi cég is egységes vizuális képet mutathat majd. Várhatóan azonban néhány év munkája lesz, mire minden egyes intézmény arculata lecserélődik” -emelte ki Faix Csaba, a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője, a Budapest arculati pályázat zsűrijének tagja.

A nyílt pályázatra több mint 40 pályamű érkezett, melyből hatfős zsűri választotta ki a nyertest. A zsűri elnöke, Vargha Balázs - MOME Tervezőgrafika tanszékvezető, tagjai: Bérczi Linda -Budapest Art Week alapító, Gellért Emese - MEMO Communications, kreatív vezető, Pál Zsombor - Kreatív magazin, főszerkesztő, Faix Csaba –BVA Nonprofit Kft. / Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezető és Kerpel-Fronius Gábor -Okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes.

A kiválasztásban kiemelt szempontot jelentett, hogy egyedi, fiatalos és karakteres arculati megoldás legyen a győztes munka, a jelenlegi márkára építsen és kiegészítse azt. További kiemelt szempont volt az is, hogy a megoldás minden médiafelületen alkalmazható legyen, de agilisan használható karakteres design elemeket jelenítsen meg.

{youtube|id=DZsrltbT2mU}

“Egy Budapesthez hasonló világváros önazonossága rendkívül összetett módon épül fel. A számtalan részelemet, melyekből végül az összkép kirajzolódik, egységes rendszerbe foglalva kell értelmezhetővé és láthatóvá tenni, méghozzá úgy, hogy az egyéni karakterjegyek által jól megkülönböztethető legyen. A nyertes pályázat vizuális rendszere hatékonyan és korszerű módon képes megfelelni ezeknek a komplex kihívásoknak”-mondta Vargha Balázs, a zsűri elnöke, Ferenczy Noémi-díjas tervezőgrafikus, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője. Az ernyőarculat alapja egy centrális gridháló, melynek szerkezetében megmutatkoznak Budapest kommunikációjának alapját képező legfontosabb értékek, a fenntarthatóság, sokszínűség és biztonság kategóriái. Erre a hálóra illeszkednek a formák, melyek alakításával lehetőség nyílik az adott szervezet identitásának megfogalmazására. A gridrendszer centrális anatómiája felel az egységért, a formák alakíthatósága pedig az egyéni tartalom megjelenítéséért.

Budapest Önkormányzata alá több mint 50 cég és esemény tagozódik, melyek méretükben, funkciójukban, szellemiségükben különböznek egymástól. Az ernyőarculattal lehetőséget kapnak arra, hogy egységesen, mégis identitásukat is megmutatva kommunikáljanak. A győztes pályázatot egy győri székhelyű ügynökség, az Elevate jegyzi.

“Budapest ernyőarculatának megalkotása azért volt nehéz feladat, mert a fővárosi cégek személyisége esetén egymástól kifejezetten távoli elemeket kellett közös nevezőre hozni úgy, hogy identitásuk is körülírható legyen. A koncepció megtervezése során fontosnak tartottuk az új városvezetés által megkezdett irány jelölését. Így jutottunk el a centrális kompozícióhoz, melyben megjelenik az egyenlőség, a nyitottság, és a fenntarthatóság fogalma. Egy olyan nyitott rendszer megalkotása volt a cél, mely aktuális vizuális trendektől függetlenül, hosszú távon képes működni úgy, hogy a szervezetek egyéni értékei kompromisszummentesen leképezhetőek legyenek”- írták le a koncepciót Horváth Zoltán és Paris Noble, az ügynökség alapítói.

A Budapest alá tartozó cégekben egyedi workshopok kerülnek megrendezésre, hogy az adott vállalat stratégiájával összhangban, az ernyőarculat minden szervezet esetében a lehető leghatékonyabban történjen meg. A fővárosi cégeket érintő arculatbevezetés több évig tart majd, és egyedi szinten változik attól függően, hogy milyen széles a márkabevezetés folyamata.

Forrás: Turizmus Online


Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.