A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a GREEN HOLIDAYS Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a GREEN HOLIDAYS Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül.
A biztosító kizárólag a GREEN HOLIDAYS Kft-vel, mint utazásszervezővel kötött utazási szerződések esetén tud és köteles helytállni.
Eszerint ebbe a körbe a ténylegesen a GREEN HOLIDAYS Kft. által utazásszervezőként összeállított, utazási csomagban értékesített utak tartoznak, ezek azok, melyek az UNIQA által vállalt kezesi biztosítási fedezeti hatálya alá esnek. Az ebbe a csoportba tartozó utasok legfeljebb a megkötött utazási szerződésben szereplő összeg erejéig jogosultak az elmaradt vagy meghiúsult utazásaikkal kapcsolatban a biztosító szolgáltatását igényelni.
A Kormányhivatallal való egyeztetésen elhangzottak alapján törekszenek arra, hogy az ebbe a kategóriába eső, megalapozottan igényt érvényesítő utasok részére a lehető legkorábban – akár már július végétől – megkezdik a kifizetéseket egyelőre un. szolgáltatási előleg formájában.
Céljuk, hogy mindenki számára egyértelmű legyen pontosan mennyit és mire fordítottunk. Javasolják, hogy azok a károsult utasok, akik nem a GREEN HOLIDAYS Kft.-vel , azaz nem a biztosítottukkal szerződtek, és az utazási szerződésükön sem a GREEN HOLIDAYS Kft. szerepel, mint utazásszervező, szíveskedjenek az utazási szerződésen/utazásközvetítői szerződésen utazásszervezőként/utazásközvetítőként feltüntetett partnerüktől tájékoztatást kérni a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.
Érdeklődésünkre Vereczki András, az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője elmondta, hogy az eddig beérkezett igények majdnem harmada nem a Green Holidays Kft-vel kötötte a szerződéseket, így jogilag nem esnek bele a kártérítésre jogosultak körébe.
Forrás: Turizmus Online