Várakozáson felül nő a nemzetközi előfoglalások száma

 A Magyar Turisztikai Ügynökség nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított szeptemberben, amelynek a fókuszában az épített örökség, a bor és gasztronómia, valamint a kulturális programok állnak. Az adatvezérelt kampány első négy hete után az előzetes várakozáshoz képest jelentősen nőtt a nemzetközi előfoglalások száma, különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államokból, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból.   

A kampány tervezésekor ismét a big data állományra támaszkodott az MTÜ, az adatelemzés során figyelembe vette a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerben szereplő előfoglalási adatokat is - olvasható a társaság sajtóközleményében.

„Az elmúlt évtizedben a digitalizáció megkerülhetetlenné vált, és alapjaiban változtatta meg a turizmust.  Az őszi kampány előkészítése során az adatokra erősen támaszkodva állítottuk össze a tematikus, érdeklődés és desztináció fókuszú marketingstratégiát. A marketingkommunikációs eszközök, valamint az értékesítési aktivitások segítségével egyszerre három turisztikai termékkel, célzottan és hatékonyan szólítjuk meg a fő küldőországok utazóközönségét és a hazai turistákat” – emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.



Az október végéig tartó kampány során az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Spanyolországban és Franciaországban a főváros építészetét bemutató reklámmal és sajtóanyagokkal találkozhatnak az utazni vágyók. Ausztriában, Olaszországban és hazánkban a bor, valamint a gasztrokultúra szerelmeseit célozza a kampány, míg Németországban mindkét reklám fut. A digitális felületek mellett külföldön a küldőországok főbb nagyvárosainak közterein is láthatóak a hirdetések. A médiaegyüttműködéseknek köszönhetően pedig rövid rádiós interjúkban és olyan népszerű nyomtatott külföldi orgánumok cikkeiben is bemutatkoznak hazánk kulturális és gasztronómiai kincsei, mint a globálisan népszerű Monocle, a német Die Zeit és Frankfurter Allgemeine Zeitung, a spanyol El Pais és El Mundo, vagy az olaszországi Good Life. Mindezek mellet pedig olyan jelentős, az utazást segítő online felületek, mint az Expedia, a Skyscanner és a Szállás.hu, konkrét csomagajánlatokkal támogatják a vendégforgalom erősödését.

A kampány indulása óta a foglalások száma hétről hétre emelkedik. Az NTAK adatai alapján látható, hogy az eddig eltelt négy hét alatt az ebben az időszakban várhatóhoz képest 11 ezerrel több nemzetközi előfoglalás érkezett. Különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államok (+22%), Spanyolország (+20%), és az Egyesült Királyság (+9%) esetében. A belföldi foglalások száma háromezerrel nőtt az NTAK adatai alapján; a kampány jelen szakaszában a Balaton, Pécs-Villány, valamint a Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térségben mutatkozik a legnagyobb emelkedés.



A magyarországi turizmus idén továbbra is kiemelkedően teljesít. Lendületben van a belföldi turizmus és a külföldi vendégek száma is intenzíven emelkedik a tavalyihoz képest.  Míg 2021-ben 29 millió vendégéjszaka volt hazánkban, addig 2022-ben már 37 millió várható, ami közel 30%-os növekedést jelent.

 


Ismét látogathatók a Hortobágy turisztikai látványosságai

Ismét látogathatók a Hortobágy turisztikai látványosságai 

A ragadós száj-, és körömfájás járvány miatt korábban elrendelt korlátozásokat enyhítették.
Búcsú a napközis Erzsébet-táboroktól

Búcsú a napközis Erzsébet-táboroktól 

A döntés hátterében a kormányzati finanszírozás leállása állhat.
Egészségőrzés, sportaktivitás figyelése és egy tökéletesen ellenőrzött asszó

Egészségőrzés, sportaktivitás figyelése és egy tökéletesen ellenőrzött asszó 

Beszámoló a Huawei új okosóra termékeit előzetesen bemutató magyarországi sajtóeseményről.
Újabb Festetics-kincsek a keszthelyi Kastélymúzeumban

Újabb Festetics-kincsek a keszthelyi Kastélymúzeumban 

A látogatói élmény fokozása és a szolgáltatások minőségének javítása érdekében további fejlesztéseket terveznek a következő egy évben.
Életre kel Gustav Klimt arany világa

Életre kel Gustav Klimt arany világa 

A Gustav Klimt: The Immersive Experience című interaktív produkció a legmodernebb technika segítségével vezeti be a látogatókat Klimt csodálatos világába, amely több mint száz évvel a művész halála után is lenyűgözi a közönséget.
Továbbra is nyitva az ablak az ország környezetszépítő versenyén

Továbbra is nyitva az ablak az ország környezetszépítő versenyén 

A szervezők meghosszabbították a pályázati határidőt két héttel.
Európa Sportrégiója címre pályázik Veszprém és a Bakony-Balaton régió

Európa Sportrégiója címre pályázik Veszprém és a Bakony-Balaton régió 

A pályázat előkészítése befejeződött, célja, hogy a rendszeres mozgást minden korosztály számára a mindennapok részévé tegye.
Íme, a 2025. évi Flash Award díjazottjai

Íme, a 2025. évi Flash Award díjazottjai 

Inspiráló helyszínen különleges díjátadó gála zajlott május 13-án este.
Virágzó hagyomány Fehérvárcsurgón

Virágzó hagyomány Fehérvárcsurgón 

2025. május 30-án nyílik a 21. Európai Dísznövény és Kertművészeti Kiállítás és Vásár.
Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján

Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján 

Idén a tudomány és a művészet kapcsolata a rendezvény kiemelt témája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.