Várakozáson felül nő a nemzetközi előfoglalások száma

 A Magyar Turisztikai Ügynökség nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított szeptemberben, amelynek a fókuszában az épített örökség, a bor és gasztronómia, valamint a kulturális programok állnak. Az adatvezérelt kampány első négy hete után az előzetes várakozáshoz képest jelentősen nőtt a nemzetközi előfoglalások száma, különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államokból, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból.   

A kampány tervezésekor ismét a big data állományra támaszkodott az MTÜ, az adatelemzés során figyelembe vette a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerben szereplő előfoglalási adatokat is - olvasható a társaság sajtóközleményében.

„Az elmúlt évtizedben a digitalizáció megkerülhetetlenné vált, és alapjaiban változtatta meg a turizmust.  Az őszi kampány előkészítése során az adatokra erősen támaszkodva állítottuk össze a tematikus, érdeklődés és desztináció fókuszú marketingstratégiát. A marketingkommunikációs eszközök, valamint az értékesítési aktivitások segítségével egyszerre három turisztikai termékkel, célzottan és hatékonyan szólítjuk meg a fő küldőországok utazóközönségét és a hazai turistákat” – emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.



Az október végéig tartó kampány során az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Spanyolországban és Franciaországban a főváros építészetét bemutató reklámmal és sajtóanyagokkal találkozhatnak az utazni vágyók. Ausztriában, Olaszországban és hazánkban a bor, valamint a gasztrokultúra szerelmeseit célozza a kampány, míg Németországban mindkét reklám fut. A digitális felületek mellett külföldön a küldőországok főbb nagyvárosainak közterein is láthatóak a hirdetések. A médiaegyüttműködéseknek köszönhetően pedig rövid rádiós interjúkban és olyan népszerű nyomtatott külföldi orgánumok cikkeiben is bemutatkoznak hazánk kulturális és gasztronómiai kincsei, mint a globálisan népszerű Monocle, a német Die Zeit és Frankfurter Allgemeine Zeitung, a spanyol El Pais és El Mundo, vagy az olaszországi Good Life. Mindezek mellet pedig olyan jelentős, az utazást segítő online felületek, mint az Expedia, a Skyscanner és a Szállás.hu, konkrét csomagajánlatokkal támogatják a vendégforgalom erősödését.

A kampány indulása óta a foglalások száma hétről hétre emelkedik. Az NTAK adatai alapján látható, hogy az eddig eltelt négy hét alatt az ebben az időszakban várhatóhoz képest 11 ezerrel több nemzetközi előfoglalás érkezett. Különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államok (+22%), Spanyolország (+20%), és az Egyesült Királyság (+9%) esetében. A belföldi foglalások száma háromezerrel nőtt az NTAK adatai alapján; a kampány jelen szakaszában a Balaton, Pécs-Villány, valamint a Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térségben mutatkozik a legnagyobb emelkedés.



A magyarországi turizmus idén továbbra is kiemelkedően teljesít. Lendületben van a belföldi turizmus és a külföldi vendégek száma is intenzíven emelkedik a tavalyihoz képest.  Míg 2021-ben 29 millió vendégéjszaka volt hazánkban, addig 2022-ben már 37 millió várható, ami közel 30%-os növekedést jelent.

 


TKI index: enyhén negatívnak érzékelték helyzetüket az ágazat szereplői

TKI index: enyhén negatívnak érzékelték helyzetüket az ágazat szereplői  

A szolgáltatási szektor - és benne a turizmus - továbbra is sokkal jobban teljesít, mint a gazdaság többi szektora.
Budapest gyógyfürdőibe csábít az amerikai szaklap

Budapest gyógyfürdőibe csábít az amerikai szaklap  

A magyar főváros termálkincseiről is beszámolt az amerikai turisztikai szaklap.
Megnyílt a Néprajzi Múzeum minden eddiginél nagyobb állandó kiállítása

Megnyílt a Néprajzi Múzeum minden eddiginél nagyobb állandó kiállítása 

A 3600 műtárgyat bemutató tárlat október 11-től látogatható.
Elstartolt a kreativitás legnagyobb ünnepe - dübörög a Budapest Design Week

Elstartolt a kreativitás legnagyobb ünnepe - dübörög a Budapest Design Week 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében, 2024. október 10-én vette kezdetét az ország legnagyobb designfesztiválja, a Budapest Design Week.
Turisztikai fejlesztések indulnak a Pallavicini-kastélynál

Turisztikai fejlesztések indulnak a Pallavicini-kastélynál 

A közlemény szerint a fejlesztések 319 millió forintos költségeit uniós támogatás fedezi, a munkálatok a kivitelezési szerződések aláírása után kezdődhetnek meg.
Acappella zene ünnepe Szegeden

Acappella zene ünnepe Szegeden 

A XVII. Fool Moon Acappella Fesztiválon a műfaj legjobb hazai képviselői és nemzetközi nagyágyúi lépnek majd fel, együtt bemutatva a vokális zene gazdag világát.
Ennyit töltöttek SZÉP Kártyákra 2024-ben

Ennyit töltöttek SZÉP Kártyákra 2024-ben 

2024 augusztus végén a SZÉP kártyákon összesen 96,5 milliárd forint állt rendelkezésre.
Városi séta a miniszobrok nyomában

Városi séta a miniszobrok nyomában 

A főváros utcáin időről-időre felbukkanó miniszobrok nyomába ered október 12-én egy városi séta.
Ez a Klauzál tér már nem az a tér,  ami emlékeiben él

Ez a Klauzál tér már nem az a tér, ami emlékeiben él 

Meghatározó szempont volt, hogy a tér a történelmi öröksége miatt ne csak a kikapcsolódás és a pihenés, hanem a méltó megemlékezés helyszíne is legyen.
A jövő burkolati trendje: vissza a természethez

A jövő burkolati trendje: vissza a természethez 

Organikus formák és természetes árnyalatok uralják a 2025-ös burkolati trendeket.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.