3 év után is visszakövethetjük, hogy mit vacsorázott a vendég

A magyar lakosság 2011-ben várhatóan 146,9 milliárd forintot fog belföldi utazásra fordítani a májusi–szeptemberi időszakban, ami közel 22%-kal magasabb összeg, mint ami a 2010-es tervekben szerepelt. Június 2-án a Turizmus és direkt kommunikáció konferencián többek között ezeket a piaci adatokat ismertette a Magyar Turizmus Zrt.

A Direkt Marketing Szövetség legújabb iparág-specifikus rendezvényén a turisztikai iparban dolgozó szakemberek megtudhatták, hogy a magyar fogyasztók többsége főleg szállodában (37%) és apartmanban (34%) száll meg, 84 % a neten tájékozódik, 42% ismerősök ajánlása alapján, 34% utazási katalógusából, 20 % útikönyvek segítségével, 15 % újságból, magazinból. A nyári belföldi utazások legnagyobb részét (59%-át) júliusra és augusztusra tervezzük, a belföldi utazások kimagaslóan legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton. A KutatóCentrum felmérése szerint a rendszeresen utazók 50 év alattiak, 67 %-uk A vagy B státuszú, háromnegyedük társas kapcsolatban él.

A rendezvényen a piaci körkép mellett hazai vállalkozások mutatták be a direkt kommunikációban rejlő lehetőségegeket, ügynökségi oldalról pedig a legújabb trendeket ismerhették meg a vendégek. A Google Magyarország előadásában hangsúlyozta, hogy legtöbbször utazással kapcsolatos kifejezésekre keresnek a böngészőben, a Google Maps, a Google Earth és a Street View könnyen segíthet az éttermek, városok, fesztiválok népszerűsítésében.

Rókusfalvy Pál az Etyeki Kezes-Lábos és az Etyeki Pincefesztivál kommunikációjáról, valamint az NRC kártyarendszer bevezetéséről tartott előadást, a szünetben pedig a konferencia résztvevői a pincészet boraiból kóstolhattak. Az Onyx étterem ügyvezető igazgatója, Pintér Katalin a kommunikáció harmóniáját nevezte meg a legfontosabb kritériumnak. A Michelin-csillagos étteremben 2 fő dedikáltan foglalkozik a kommunikációs csatornák, vagyis a honlap, a hírlevél és a Facebook oldal tartalmának frissítésével, valamint a rendelés felvétellel és adatrögzítéssel. A figyelmesség nem csak a konyhában mutatkozik meg, hiszen akár 3 év után is visszakövethetik, hogy mit fogyasztott a vendég, hányadik alkalommal tér vissza az étterembe. 

A Kontaktia 1200 hazai szálláshely megkeresésével felmérést végzett az ügyfélkommunikáció formájáról. A válaszadók többsége az sms marketinget ismeri, de még nem használta a kampányok során. Többségük rendszeresen küld hírlevelet, 16% nem tudta megmondani, hogy elsődlegesen milyen marketingkommunikációs csatornán találkoztak velük a vendégek, 24 %-uk ügyfél-elégedettségi vizsgálatot sem végez. 55 % rendelkezik adatbázissal, amelyet az értékesítés során is használ, 19 % tervezi a jövőbeli használatát.

A kerekasztal beszélgetés résztvevői, köztük: Erdei János (Magyar Szállodaszövetség), Kelecsényi Ágnes (Turizmus Kft.), Tütünkov-Hrisztov Jordán (főiskolai adjunktus, turisztikai szakértő), Pataki Andrea (Kontaktia) és a konferencia előadói egyetértettek abban, hogy hiányosságok vannak a hazai szálláshelyek, éttermek és egyéb turisztikai szolgáltatók kommunikációjában. A szezon kezdete előtt nem csupán a katalógusok gyártására kell hangsúlyt helyezni, hanem adatbázist frissíteni, az ügyféligények követésére csatornát létrehozni, social media aktivitásokat kialakítani, last minute ajánlatokat a mobilmarketing segítségével célba juttatni vagy saját applikációt fejlesztetni, hogy a nyaralás előtt a fogyasztók még maradandóbb és interaktívabb élményeket kapjanak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.